Σε μια αγορά που τα μικρά SUV έχουν γίνει η νέα κανονικότητα, η μετάβαση στα full hybrid σύνολα δεν αποτελεί πολυτέλεια, αλλά στρατηγική επιλογή.
Απευθύνονται σε οδηγούς που δεν θέλουν να μπλέξουν με πρίζες, αλλά θέλουν χαμηλή κατανάλωση, αυτόματη λειτουργία και ελευθερία κίνησης χωρίς περιορισμούς φόρτισης. Σε αυτό το πλαίσιο, δύο μοντέλα έχουν σταθεροποιηθεί στη κορυφή των πωλήσεων: Toyota Yaris Cross 130 Hybrid και Renault Captur E-Tech Full Hybrid 145.

Σχεδιασμός και φιλοσοφία
Το Yaris Cross βασίζεται στην πλατφόρμα GA-B και υιοθετεί μια πιο «ιαπωνική», σχεδόν σφιχτοδεμένη αισθητική. Μικρότερες διαστάσεις, κάθετες γραμμές, crossover φιλοσοφία που θυμίζει μικρό RAV4. Αντίθετα, το Captur είναι πιο «ευρωπαϊκό» στην εμφάνιση, με καμπύλες, λεπτομέρειες χρωμίου και μια πιο urban διάθεση. Στο μάτι, το Toyota δείχνει πιο «γερό», το Renault πιο «premium» από όσο περιμένεις σε αυτή την κατηγορία.

Εσωτερικό – χώρος ή εργονομία;
Η Toyota δίνει προτεραιότητα στην απλότητα. Φυσικοί διακόπτες, καθαρές γραμμές, infotainment που βελτιώθηκε σημαντικά με πιο σύγχρονη οθόνη και καλύτερα γραφικά, αλλά εξακολουθεί να προτάσσει τη λειτουργικότητα. Το Captur αντίθετα σε κερδίζει μόλις ανοίξεις την πόρτα: κάθετη οθόνη, καλύτερα υλικά αφής, πιο lounge αίσθηση. Στο πρακτικό κομμάτι όμως, το Renault διατηρεί προβάδισμα χάρη στα συρόμενα πίσω καθίσματα και στο μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ – στοιχείο που μετράει για οικογένειες.
Υβριδική τεχνολογία – δύο διαφορετικές προσεγγίσεις στο HEV
Το Yaris Cross Hybrid 130 χρησιμοποιεί το γνωστό σύστημα της Toyota με θερμικό κινητήρα 1.5 λίτρων και ηλεκτρικό μοτέρ, συνδυαστική ισχύ 130 ίππων. Ένα σύνολο δοκιμασμένο, απλό στη λογική του και με έμφαση στην αξιοπιστία και την οικονομία. Το κιβώτιο τύπου e-CVT του δίνει αίσθηση συνεχόμενης ροής ισχύος, αλλά σε πιο πιεσμένες καταστάσεις ακούγεται.

Το Captur E-Tech Full Hybrid από την άλλη, συνδυάζει 1.6 βενζίνη με δύο ηλεκτροκινητήρες και ένα multimode κιβώτιο πολλαπλών σχέσεων χωρίς συμβατικό συμπλέκτη. Το αποτέλεσμα; Πιο άμεση αίσθηση, πιο μηχανική, πιο «οδηγική» συμπεριφορά. Το Captur επιταχύνει πιο ζωηρά, ειδικά από στάση, ενώ αλλάζει σχέσεις με τρόπο που θυμίζει «κανονικό» αυτόματο.

Κατανάλωση – πόσο καίει στ’ αλήθεια
Εδώ η Toyota έχει προβάδισμα παραδοσιακά. Με οδήγηση πόλης, το Yaris Cross μπορεί να πέσει άνετα στα 4,5–5,0 λτ./100 km, εκμεταλλευόμενο το υβριδικό σύστημα που δουλεύει σχεδόν σαν EV σε χαμηλές ταχύτητες. Το Captur κινείται λίγο ψηλότερα, γύρω στα 5,2–5,8 λτ./100 km, αλλά παραμένει εντυπωσιακά οικονομικό για τις επιδόσεις του. Στον αυτοκινητόδρομο και τα δύο αυξάνουν κατανάλωση, όμως το Captur δείχνει πιο «άνετο» χάρη στο διαφορετικό κιβώτιο που κρατάει χαμηλότερα τις στροφές.

Ποιο οδηγείται καλύτερα;
Το Yaris Cross έχει πιο «σφιχτή» ανάρτηση, σχεδιασμένη για σταθερότητα. Σε ελληνικούς δρόμους νιώθεις την ποιότητα κύλισης Toyota, αλλά και κάποιες νευρικότητες στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Το Captur είναι πιο μαλακό στις αντιδράσεις, πιο ήσυχο στον αυτοκινητόδρομο και με πιο ευχάριστη αίσθηση στο τιμόνι. Αν οδηγείς συχνά εκτός πόλης, το Renault δείχνει πιο ολοκληρωμένο.

Τιμολογιακά, τα δύο αυτοκίνητα βρίσκονται πολύ κοντά. Το Yaris Cross Hybrid 130 ξεκινά από τις 27.570€, ενώ το Captur E-Tech 145 από 26.500€. Η Toyota παίζει με την κάρτα αξιοπιστία και μεταπωλητική αξία, το Renault με την αίσθηση premium εξοπλισμού και επιδόσεων.

Τελικά, ποιο;
Αν οδηγείς κυρίως στην πόλη, θέλεις σιγουριά, ασφάλεια επένδυσης και ένα σύστημα που «δουλεύει πάντα χωρίς δράματα», τότε το Yaris Cross είναι η πιο λογική επιλογή. Αν αντίθετα θες λίγο περισσότερη οδηγική αίσθηση, καλύτερο εσωτερικό και χώρο για οικογένεια, τότε το Captur θα σου δώσει αυτό το «κάτι παραπάνω».
Στην τελική, δεν διαλέγεις μόνο αυτοκίνητο. Διαλέγεις φιλοσοφία.

Τι κρατάμε;
- Yaris Cross: πιο απλό, αξιόπιστο και οικονομικό στην πόλη – η «ασφαλής» επιλογή για όποιον βάζει την κατανάλωση και τη μεταπωλητική αξία πάνω απ’ όλα.
- Captur E-Tech: πιο ζωντανό στην οδήγηση, πιο άνετο στο ταξίδι και με καλύτερους χώρους – κερδίζει σε αίσθηση και πρακτικότητα.
- Hybrid συστήματα με διαφορετική φιλοσοφία: το Toyota ποντάρει στην αποδοτικότητα, το Renault στην εμπλοκή του οδηγού.
- Τιμή σχεδόν ίδια: άρα η επιλογή δεν γίνεται στην τσέπη, αλλά στο τι ζητάς από ένα μικρό SUV καθημερινά.
Όλες οι ειδήσεις
Έτσι θα πάρεις τετρακίνητο υβριδικό Jeep με κατανάλωση κάτω από 2 lt/100km και όφελος 10.000 ευρώ
Μη χρήση κράνους / ζώνης: Πόσο είναι το πρόστιμο και για πόσο σου παίρνουν το δίπλωμα;
Βενζίνη, υβριδικό ή ηλεκτρικό; Ποιο θα σου κοστίσει λιγότερο σε βάθος 5-ετίας; – Αναλυτικά









