Οι αναλυτές της βιομηχανίας πιστεύουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα αντιπροσωπεύουν το 1/6 της αγοράς το επόμενο έτος, παρά το γεγονός ότι ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες μειώνουν τα σχέδια που είχαν.
Τελείωσε η έκρηξη των ηλεκτρικών; Όχι, σύμφωνα με έγκυρους αναλυτές του κλάδου, οι οποίοι λένε ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξηθούν κατά 30% το 2025, ακόμη και όταν διάφορες αυτοκινητοβιομηχανίες μειώνουν τα σχέδια ηλεκτροκίνησής τους, υποστηρίζοντας ότι η ζήτηση είναι πολύ αδύναμη.
Οι ειδικοί της S&P Global Mobility προβλέπουν ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες θα φτάσουν τις 15,1 εκατομμύρια μονάδες το επόμενο έτος, αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς τους στο 16,7% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων. Αν και τα τελικά στοιχεία δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί για το 2024, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για πωλήσεις 11,6 εκατομμυρίων ηλεκτρικών, που τους δίνουν μερίδιο αγοράς 13,2%.
Η Ινδία θα αναπτυχθεί, αλλά οι ΗΠΑ εξαρτώνται από την πολιτική του Τραμπ
Η ανάπτυξη θα διαφέρει δραματικά από περιοχή σε περιοχή, αναφέρει η μελέτη, και θα επηρεαστεί από πολλούς παράγοντες, όπως η κυβερνητική πολιτική, οι δασμοί και τα κίνητρα, καθώς και φυσικά η διαθεσιμότητα της κατάλληλης υποδομής φόρτισης.
Μια ματιά στον παρακάτω πίνακα αναδεικνύει πόσο διαφορετική είναι η ζήτηση ηλεκτρικών σε διάφορα μέρη του κόσμου. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να αντιπροσωπεύουν μόλις το 7,5% των συνολικών πωλήσεων στην Ινδία, για παράδειγμα, αν και η ετήσια μεταβολή κατά 117%, σημαίνει ότι κερδίζουν γρήγορα έδαφος.
Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αναμένεται να αυξηθούν κατά 36% στο 11,2% της αγοράς, αν και μεγάλο μέρος της επιτυχίας εξαρτάται από το τι έχει σχεδιάσει ο επερχόμενος κάτοικος του Λευκού Οίκου Ντόναλντ Τραμπ και η ομάδα του για τις φορολογικές πιστώσεις των ηλεκτρικών και τους δασμούς στα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται εκτός των ΗΠΑ.
Προβλέψεις για τις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2025 ανά περιοχή
Η Κίνα καίγεται
Η Κίνα ήταν πάντα μπροστά από την καμπύλη όταν πρόκειται για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία αναμένεται να κατακτήσουν σχεδόν το 30% της αγοράς αυτοκινήτων της χώρας. Αλλά επειδή αυτό το μερίδιο είναι ήδη τεράστιο, ο ρυθμός ανάπτυξης δεν είναι τόσο γρήγορος όσο σε άλλες περιοχές: θα ανέβει 20% έναντι του 2024. Ακόμα κι έτσι, τα ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα αναμένεται να ξεπεράσουν τα οχήματα εσωτερικής καύσης για πρώτη φορά το 2025, ξεπερνώντας τον κυβερνητικό στόχο τα ηλεκτρικά οχήματα να αντιπροσωπεύουν το 50 τοις εκατό των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων μέχρι το 2035.
Ωστόσο, παρόλο που οι αναλυτές προβλέπουν ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί και στο μέλλον και υποστηρίζουν ότι «ο κολοσσός ηλεκτρικών της Κίνας είναι ασταμάτητος», η υπερπροσφορά μοντέλων, ο σκληρός ανταγωνισμός και ο πόλεμος τιμών θα οδηγήσουν στην κατάρρευση πολλών τοπικών εμπορικών σημάτων.
Επιπλέον, οι ευρωπαϊκές, ιαπωνικές και αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες πριν από λίγα χρόνια κυριαρχούσαν στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, αντιμετωπίζουν ήδη απότομη μείωση των πωλήσεών τους, καθώς οι αγοραστές στρέφονται προς τις εγχώριες μάρκες. Το 2020, τα ξένα αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 64% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων, ενώ το 2024 το μερίδιό τους έχει πέσει μόλις στο 37%.
Η Ευρώπη θα επεκταθεί παρά τα προβλήματα της Γερμανίας
Έχουμε ακούσει για τις θλιβερές πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους και για το πώς η κατάργηση των κρατικών επιδοτήσεων επηρέασε τη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μαζί με την προαναφερθείσα πτώση στην Κίνα, έχουν ως αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν σοβαρές αναταράξεις εταιρείες όπως ο όμιλος VW, με τεράστιες περικοπές θέσεων εργασίας, ακόμη και κλείσιμο εργοστασίων να προτείνονται από τη διοίκηση και το συνδικάτο των εργαζομένων να απειλεί με μαζικές απεργίες αν τα σχέδια αυτά προχωρήσουν.
Ωστόσο, η μελέτη εξακολουθεί να προβλέπει ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών στη δυτική και κεντρική Ευρώπη θα αυξηθούν κατά 43%, ανεβάζοντας το μερίδιο αγοράς τους σε πάνω από 20%, παρά το γεγονός ότι η Γαλλία και η Ισπανία πρόκειται να περικόψουν ή τουλάχιστον να μειώσουν τις επιδοτήσεις το 2025.
Πηγή: carscoops.com
Όλες οι ειδήσεις
Δοκιμή Audi RS e-tron GT Performance: Ηλεκτρικό υπερόπλο
Αυτή θα είναι η πρώτη «πόλη των 15 λεπτών» στην Ελλάδα, όπου τα αυτοκίνητα δεν θα χρειάζονται
Αυτό το αυτοκίνητο έκανε δώρο στην κόρη του ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος