EDITOR'S PICK

Ferrari Roma: Νεοκλασική Γοητεία

ferrari-roma-neoklasiki-goiteia-561971

Διαθέτει γνώριμα χαρακτηριστικά, εφαρμοσμένα με νέους τρόπους. Η Roma, η παρουσίαση της οποίας έγινε στο Μαρανέλο, συνδέεται με το παρελθόν και μ’ έναν ακόμη τρόπο: είναι ένα μικρό GT με V8 κινητήρα και 2+ θέσεις.

Στη συνταγή για τη δημιουργία κάθε αξιοσέβαστης Ferrari, υπάρχει ένα συστατικό που δεν μπορεί ποτέ να λείπει: μία αναφορά, είτε άμεση είτε έμμεση, στο παρελθόν της μάρκας. Κάτι που διαθέτει και η σχεδιασμένη από την ομάδα του Flavio Manzoni Roma, αν και με όχι εμφανή τρόπο. Η επιλογή του ονόματος Roma, της ιταλικής πρωτεύουσας δηλαδή, είναι αυτό το συστατικό. Η Ρώμη είναι συνδεδεμένη με την έννοια της γλυκιάς ζωής όπως αυτή παρουσιάστηκε μέσα από την ταινία «La Dolce Vita» του 1960. Μιας χρυσής εποχής για την Ιταλία, με τις Ferrari ν’ αποτελούν τους καλύτερους πρεσβευτές της ιταλικής σχεδίασης.

ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

Από αυτή την οπτική γωνία, ιδιαίτερα στα έντονα χρώματα, η Ferrari Roma επαναφέρει την τάξη. Έχει μια ξεκάθαρη σχεδιαστική γλώσσα, με καθαρές γραμμές, οι οποίες δεν είναι στοιχειώδεις. Επαναφέρει τον αέρα του παραδοσιακού αυτοκινήτου υψηλού τουρισμού, με την κλασική πλαστικότητα που καθορίζεται από τους όγκους του, παρά από τις γραμμές του. Επιτρέπει στον αέρα να χαϊδεύει το αμάξωμα, αντί να καθορίζει το σχήμα του. Σε αυτό το σημείο είναι που γίνεται πιο συγκεκριμένη η σύνδεση με το ένδοξο παρελθόν.

ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ

Τώρα, ιδανικά, ανοίξτε την πόρτα από την πλευρά του οδηγού, όπως ακριβώς κάναμε κι εμείς στο Μαρανέλο. Είναι μια κίνηση απλή, αλλά αρκετή ώστε από το νοσταλγικό παρελθόν, να φτάσετε στην άλλη άκρη του εκκρεμούς του χρόνου: στο μέλλον. Το εσωτερικό της Roma είναι διανθισμένο με ότι καλύτερο έχει να προσφέρει σήμερα η βιομηχανία του αυτοκινήτου όσον αφορά τη διεπαφή της τεχνολογίας με το ανθρώπινο στοιχείο. Διαθέτει ακόμα και χαρακτηριστικά που δεν είχαμε ξαναδεί ποτέ σε μία Ferrari.

Πρώτης τάξεως, αναμφισβήτητα, το κάθισμα του οδηγού. Στο νέο GT της, η Ferrari δεν ήθελε να υπάρχει η παραμικρή συμβιβαστική λύση. Το αντίθετο μάλιστα, οτιδήποτε υπάρχει μπροστά από τον οδηγό είναι στην ουσία το ίδιο με ότι έχει στη διάθεσή του και ο οδηγός της SF90 Stradale, του πιο ισχυρού μοντέλου της γκάμας της. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που στεγάζεται σε μία οθόνη 16 ιντσών είναι πανομοιότυπος. Η οθόνη, εν μέρει για λόγους εντυπωσιασμού και εν μέρει για καλύτερη ευκρίνεια, διαθέτει κοίλη επιφάνεια. Δεν γνωρίζουμε για ποιον από τους δύο λόγους έχει κοίλη επιφάνεια. Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι πρόκειται για μία επιλογή που δεν έχουμε δει σε κανένα άλλο αυτοκίνητο.

Ένα ακόμα στοιχείο που δεν έχουμε ξαναδεί σε αυτοκίνητο από το Μαρανέλο είναι η οθόνη τύπου tablet στο κέντρο του ταμπλώ, με κάθετο προσανατολισμό. Η κάθετη τοποθέτηση επελέγη για δύο λόγους. Πρώτον, για λόγους εργονομίας και χρηστικότητας. Κατ’ αυτόν τον τρόπο μπόρεσαν οι τεχνικοί της Ferrari να χρησιμοποιήσουν το επάνω μέρος της για ψυχαγωγικές λειτουργίες (πχ ραδιόφωνο) και το κάτω μέρος της για τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού. Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με τη σχεδίαση. Η κάθετη διάταξη επιτρέπει το διαχωρισμό της καμπίνας σε δύο συμμετρικά μέρη για τον οδηγό και το συνοδηγό, κάτι το οποίο δεν θα ήταν εφικτό με μια οριζόντια τοποθετημένη οθόνη.

Το τιμόνι προέρχεται σχεδόν αμετάβλητο από την SF90, αν και με τη Roma η Ferrari ήθελε να γίνει όσο το δυνατόν πιο έντονος ο διαχωρισμός μεταξύ του ταξιδιάρικου χαρακτήρα της σε αντίθεση με τον απόλυτα σπορ χαρακτήρα των λοιπών 8κυλινδρων μοντέλων της. Όλα τα χειριστήρια είναι αφής, γεγονός το οποίο σημαίνει ότι μέχρι να πατήσετε το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα (εικονικό και αυτό), δεν φαίνεται τίποτα. Με εξαίρεση το Manettino, επίσης αμετάβλητο σε σχέση με την SF90: σε αντίθεση με την California, την California T και την Portofino όπου έχει τρεις θέσεις, στη Roma υπάρχουν πέντε επιλογές λειτουργίας. Μικρές ενδείξεις, οι οποίες όμως για κάποιους επιβεβαιώνουν ότι η Roma αντιπροσωπεύει ένα ποιοτικό άλμα.

ΤΙ ΑΛΛΟ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΕΙ

Στρέφοντας το βλέμμα μας προς το παρελθόν, η Roma αναμφισβήτητα αντιπροσωπεύει τη λεγόμενη dolce vita. Σε αυτό το σημείο, καλό θα ήταν να διευκρινίσουμε τι άλλο αντιπροσωπεύει αυτό το όνομα για το μέλλον της Ferrari. Όσον αφορά το ίδιο το αυτοκίνητο, η ανάγνωση είναι εύκολη. Αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στα μοντέλα με τον V8 τοποθετημένο εμπρός από την καμπίνα. Το μεταξόνιο έχει παραμείνει στα 2,67 μέτρα, όπως και στις California, California T και Portofino. Μόνο που σε αντίθεση με αυτές, το νέο μοντέλο διαθέτει ένα παραδοσιακό κουπέ αμάξωμα σε αντίθεση με το κουπέ-κάμπριο αμάξωμα των προκατόχων της. Η πρώτη σκέψη είναι ότι έπεται η ανοιχτή έκδοσή της, ωστόσο ακόμα δεν υπάρχει το παραμικρό για να την επιβεβαιώσει.

Δεν είναι κάτι που γράφεται για πρώτη φορά, αλλά αν η Roma αποτελεί το βασικό, το φθηνό, το μικρό ή όπως αλλιώς προτιμάτε να το ονομάσετε μοντέλο από το Μαρανέλο, η επόμενη δεκαετία αναμένεται άκρως συναρπαστική.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΦΛΑΒΙΟ ΜΑΝΤΣΟΝΙ (ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ)

Το νέο βασικό μοντέλο της Ferrari, δια ζώσης, εντυπωσιάζει με τη σχεδίασή του: το στυλ είναι αυτό που κάνει τη Roma να δείχνει πολύ πιο ακριβή, τουλάχιστον σε σχέση με την εμπορική της τοποθέτηση.

Φλάβιο Μαντσόνι, ποιοι είναι η ακρογωνιαίοι λίθοι της σχεδίασης;

ΦΜ: Θέλαμε να εκφράσουμε ένα καθαρότερο σχήμα σε σχέση με τα πιο ακραία μας αυτοκίνητα, στο βαθμό βέβαια που αυτό ήταν επιτρεπτό από τις τεχνικές πτυχές. Πρόθεσή μας ήταν να καταστήσουμε διακριτό τον GT χαρακτήρα, ο οποίος είναι διαφορετικός από εκείνον ενός σπορ αυτοκινήτου. Θέλαμε η Roma να είναι ένα ακόμα πιο αγνό, εκλεπτυσμένο και εξευγενισμένο GT σε σχέση με την Portofino και την GTC4Lusso.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι επιμείνατε στη δυνατότητα αφαίρεσης των αυτοκόλλητων (με το σήμα της Ferrari) από τα φτερά…

ΦΜ: Ναι, είναι μια επιλογή που προσφέρουμε σε όλα τα μοντέλα, αλλά εδώ θέλαμε να την υπογραμμίσουμε, διότι οι γραμμές της Roma είναι ιδιαίτερα καλές ακόμα και χωρίς το σήμα.

Πώς προέκυψε αυτή η τόσο πρωτότυπη μάσκα;

ΦΜ: Από το γεγονός ότι θέλαμε μία μάσκα δίχως διακοσμητικά, το ακριβώς αντίθετο της επιθετικής και ακραίας. Η περιοχή υπεύθυνη για το μεγαλύτερο μέρος της ψύξης είναι η κάτω, ουδέτερη από αισθητικής άποψης. Το επάνω μέρος είναι βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος, δίχως περίμετρο και πορώδες. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, όταν το κοιτάτε, δίνει περισσότερο την αίθηση του «πλήρους», παρά του “άδειου”.

Γιατί έχετε απομονώσει τόσο ξεκάθαρα τον οδηγό από τον συνοδηγό; Αυτό δεν είναι ένα χαρακτηριστικό των σπορ αυτοκινήτων;

ΦΜ: Η αλήθεια είναι ότι στα supercars δίνουμε μεγαλύτερη έμφαση στη θέση του οδηγού. Είναι ένα πιο εγωιστικό σκηνικό, στο οποίο ο συνεπιβάτης παίζει δευτερεύοντα ρόλο. Εδώ, όμως, είναι σαν να έχουμε δύο θέσεις οδήγησης, μια ιδέα που γεννήθηκε με τη GTC4Lusso. Στη Roma έχει εξελιχθεί αυτή η ιδέα, με την τελευταία έκδοση της οθόνης για τον συνοδηγό, η θέση του οποίου είναι σχεδόν συμμετρική με του οδηγού.

Οθόνη που μαθαίνουμε ότι είναι πολύ δημοφιλής στους πελάτες σας…

ΦΜ: Αρέσει σε όλους, είναι ένα στοιχείο του εξοπλισμού με προστιθέμενη αξία, καθώς βελτιώνει την εμπειρία των επιβατών, εμπλέκοντάς τους ως ένα βαθμό με τα τεκταινόμενα.

Στις Roma και SF90, το ταμπλό, το τιμόνι και ο επιλογέας F1 του κιβωτίου είναι πανομοιότυπα. Έτσι θα είναι σε όλες τις νέες Ferrari;

ΦΜ: Έλα τώρα, δεν πιστεύω πραγματικά να πιστεύεις ότι είμαστε τόσο προβλέψιμοι…

 

Φωτογραφίες: Alberto Dedè

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο