ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Hyundai Bayon: Πρώτες εντυπώσεις

hyundai-bayon-protes-entyposeis-619798

Tου Carlo Bellati, Aπόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis  Φωτογραφίες: Alejandro Gil Delgado

Αυτό το κορεατικό crossover που κατασκευάζεται στην Τσεχία είναι πιο χαμηλό και αεροδυναμικό από το Kona. Ξεχωρίζει για τη χαρακτηριστικά περίπλοκη σχεδίαση, ειδικά στο πίσω μέρος. To Bayon συνδυάζει πολύ καλές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση, χάρη στο ήπιο υβριδικό του σύστημα.

Από μπροστά δείχνει επιβλητικό. Όμως με συνολικό μήκος 4,18 μέτρα, δεν παύει να είναι ένα μικρό SUV ιδανικό για την πόλη. Ενδείκνυται ωστόσο και για μικρά ταξίδια, διαθέτοντας χώρο αποσκευών 400 λίτρων. Κάποιες έξυπνες εργονομικές λύσεις δε, απογειώνουν τη χρηστικότητά του. Το όνομα Bayon έχει γεωγραφική προέλευση, όπως συμβαίνει σε όλα τα SUV της Hyundai. Για παράδειγμα, η Kona είναι μία ακτή της Χαβάης. Προέρχεται από την πόλη Bayonne, η οποία βρίσκεται στη χώρα τον Βάσκων, στο νοτιοδυτικό άκρο της Γαλλίας. Ένας προορισμός που αποπνέει περιπέτεια και αθλητικό πνεύμα, συνδυάζοντας βουνό και θάλασσα, αν θέλετε το υπονοούμενο.

Πώς σας φαίνεται η εμφάνιση του κορεατικού crossover; Προσέξτε τη μαύρη μάσκα που φαρδαίνει χαμηλά. Θυμίζει το Nexo και κάνει το αυτοκίνητο να δείχνει πιο χαμηλό και φαρδύ απ΄ ό,τι είναι. Του χαρίζει έντονο χαρακτήρα, κάτι που ισχύει και για την πλευρική του όψη. Οι σχεδιαστές έχουν κάνει τα πάντα ώστε το αμάξωμα να δημιουργεί έντονες φωτοσκιάσεις – με τόσα νεύρα στις πόρτες, στα φτερά και στα μαρσπιέ. Οι καθρέπτες έχουν επίσης ιδιαίτερη σχεδίαση και η οροφή είναι έντονα επικλινής. Το Bayon είναι χαμηλό για crossover, καθώς δεν ξεπερνά σε ύψος το ενάμισι μέτρο με τους τροχούς των 17 ιντσών.

Στο πίσω μέρος, η σχεδίαση είναι ακόμη πιο σύνθετη. Το τζάμι, το spoiler και το κεντρικό τμήμα σχηματίζουν ένα origami, μαζί με τη σκαφτή πίσω πόρτα και τα κατακόρυφα φωτιστικά σώματα σε σχήμα μπούμερανγκ. Αν το δεις μία φορά δεν το ξεχνάς, είτε σου αρέσει, είτε όχι. Η εξάτμιση είναι επιμελώς κρυμμένη μέσα από την ασημί πλαστική ποδιά που έχει αισθητικό και μόνο χαρακτήρα.

ΗΠΙΑ ΥΒΡΙΔΙΚΟ 48 VOLT

Να ξεκαθαρίσουμε ότι το Bayon διαθέτει ένα ελαφρύ υβριδικό σύστημα. Οπότε, δεν μπορεί να κάνει θαύματα στην οικονομία όπως ένα πλήρως υβριδικό. Όμως χάρη στην υψηλή τάση των 48 V, η ανακτώμενη ενέργεια είναι αυξημένη και τροφοδοτεί μία μπαταρία ιόντων λιθίου. Έχει χωρητικότητα περίπου μισής κιλοβατώρας και είναι εφοδιασμένη με δικό της κύκλωμα κυκλοφορίας αέρα. Η ηλεκτρική υποβοήθηση συνεπάγεται χαμηλές καταναλώσεις. Με τον υπολογιστή ταξιδιού είδαμε στην πόλη 5,9 λίτρα/100 χλμ. και στην περιφερειακή 7,1-7,7 λίτρα.

Το καθένα από τα τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Comfort και Sport) συνδυάζεται με ιδιαίτερη απεικόνιση στα όργανα. Επιπλέον έχει και δική του ρύθμιση ανάκτησης ενέργειας και κυρίως απόκρισης στο γκάζι. Ο τρικύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας του ενός λίτρου αποδίδει 120 ίππους και είναι για την ώρα ο πιο δυνατός της γκάμας Bayon. Ο ίδιος κινητήρας διατίθεται και σε έκδοση 100 ίππων, πάντα με ήπια υβριδικό σύστημα, αλλά δίχως το σύστημα των 48 V. Συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων είτε με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) επτά σχέσεων. Τέλος, υπάρχει και ατμοσφαιρική έκδοση των 1.2 λίτρων, με 84 ίππους, διαθέσιμη αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο. Στην Ελλάδα δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα οι τιμές του Bayon, όμως στην Ιταλία ξεκινούν από 19.400 ευρώ για την έκδοση 1.2. Η οποία σημειωτέον, είναι πιο αργή και λιγότερο οικονομική από την έκδοση 1.0 T-GDI με το ήπια υβριδικό σύστημα. Τα καλά νέα για εμάς είναι ότι στην Ελλάδα, το Bayon, αναμένεται σημαντικά φθηνότερο σε σχέση με τη γειτονική χώρα, κάτι που ισχύει για όλα τα μοντέλα της κορεατικής εταιρείας.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ

Η απόκριση του τρικύλινδρου κινητήρα είναι γεμάτη και πειστική, ενώ η κλιμάκωση του εξατάχυτου κιβωτίου ιδανική. Με τη μακριά 6η (40 χλμ./ώρα ανά 1.000 σ.α.λ.), το Bayon έχει τελική 185 χλμ./ώρα. Το κορεατικό B-SUV επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δευτερόλεπτα.

Ένα από τα χαρακτηριστικά του υβριδικού συστήματος είναι η δυνατότητα διακοπής λειτουργίας του κινητήρα στο άφημα του γκαζιού. Έτσι, ώστε να ρολάρει το αυτοκίνητο χωρίς τριβές περιορίζοντας την κατανάλωση. Στη φάση της επιτάχυνσης, ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, ο ηλεκτροκινητήρας προσθέτει ροπή. Κάτι που σε χαμηλούς ρυθμούς συνεπάγεται μικρότερα φορτία για τον βενζινοκινητήρα, άρα και χαμηλότερη κατανάλωση. Με πιο βαρύ δεξί πόδι, η ηλεκτρική υποβοήθηση βελτιώνει τις επιδόσεις. Μόνο που πάνω από τις 3-4.000 σ.α.λ., ο θόρυβος αυξάνεται σημαντικά.

Το πεντάλ του συμπλέκτη έχει μεγάλη διαδρομή αλλά είναι ευχάριστα ελαφρύ. Ο επιλογέας του κιβωτίου δε, έχει κοντές διαδρομές και κουμπώνει με ακρίβεια. Το τιμόνι έχει καλή απόκριση και είναι προοδευτικό, ενώ οι κάμερες και οι αισθητήρες βοηθούν πολύ. Ειδικά στην πόλη, που είναι και το ιδανικό περιβάλλον χρήσης του Bayon. Όσο για το ταμπλό, είναι πλούσιο και εύχρηστο για τον οδηγό και τον συνοδηγό. Η κεντρική οθόνη αφής διαθέτει διακόπτες από κάτω, για άμεση πρόσβαση στα διάφορα μενού και για το χειρισμό του κλιματισμού. Ο τελευταίος είναι διζωνικός και εξασφαλίζει σωστή κυκλοφορία του αέρα στην κεντρική περιοχή του ταμπλό, η οποία μοιάζει με έναν ενιαίο αεραγωγό.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο