ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Alfa Romeo Giulia SWB Zagato: To θαύμα του Μιλάνου

alfa-romeo-giulia-swb-zagato-to-thavma-tou-milanou-657949

Κουπέ αμάξωμα, κοντό μεταξόνιο, κοφτή ουρά. Αυτά είναι ορισμένα από τα χαρακτηριστικά στοιχεία που διαθέτει η Alfa Romeo Giulia SWB Zagato. Είναι το νέο και one-off δημιούργημα του ιστορικού ατελιέ της Λομβαρδίας, που τροφοδοτείται από τον V6 κινητήρα των 2,9 λίτρων της Giulia GTAm.

Του Andrea Sansovini

Κοντό μεταξόνιο ή «SWB». Ένα αρκτικόλεξο που χαρακτήριζε μερικά από τα πιο όμορφα μοντέλα των θρυλικών Ιταλών carrozzieri των δεκαετιών του ‘50 και ‘60 (συμπεριλαμβανομένης μιας συγκεκριμένης και μοναδικής Ferrari, της 250 GT Berlinetta, η οποία φέρει πάνω της το παραπάνω λογότυπο). Η Zagato, εταιρεία σχεδίασης που φέρει το όνομα του Μιλανέζου σχεδιαστή Ugo Zagato, επιστρέφει. Δημιουργεί μια νέα δική της Alfa Romeo, την Giulia SWB Zagato. Παράλληλα, γιορτάζει τα 100 χρόνια συνεργασίας της με την φίρμα του Biscione, η οποία στην πραγματικότητα ξεκίνησε το 1921 με την Tipo G1. Προς το παρόν, το συγκεκριμένο μοντέλο είναι ένα και μοναδικό, αλλά θα θέλαμε φυσικά να μπορούσαν να υπάρξουν περισσότερα. Η Giulia SWB Zagato αποτελεί φόρο τιμής στις τωρινές γενιές των Giulia και Stelvio, καθώς θα βασίζεται στην κοινή πλατφόρμα Giorgio που χρησιμοποιούν τα δύο μοντέλα παραγωγής. Ωστόσο, δεν είναι ούτε sedan, ούτε SUV, αλλά ένα coupé όχημα από ανθρακονήματα με πιο κοντό μεταξόνιο. Και αυτό, γιατί στόχος του στούντιο ήταν να την κάνει φυσικά πιο δυναμική, αλλά και για να αντλήσει αρκετά στοιχεία από μοντέλα του παρελθόντος, Όπως για παράδειγμα, την Giulietta SZ του 1961 και την SZ που έκανε την εμφάνισή της στις αρχές της δεκαετίας του ‘90.

ΤΟ ΣΗΜΑΔΙ «Z»

Με μία ιστορία που διαρκεί πάνω από έναν αιώνα, το σήμα «Z» της Zagato έχει αφήσει το σημάδι του παντού. Είναι αδύνατο να ανατρέξει κανείς στην ιστορία των αυτοκινήτων που είναι τόσο μοναδικά στην σχεδίασή τους. Ο ιδρυτής της εταιρείας, Ugo Zagato, ήταν ένας από τους πρώτους που εγκατέλειψαν τις ξύλινες κατασκευές και πέρασαν στα ατσάλινα και μικρού βάρους αλουμινένια αμαξώματα. Τα μοντέλα της Zagato, ξεχώρισαν μέσα στις τόσες δεκαετίες, από την οικονομική άνθηση των 60’s και την πετρελαϊκή κρίση των 70’s. Αναμφίβολα, η πρώτη teaser εικόνα που εμφανίστηκε στο διαδίκτυο έκανε κάποιον να σκεφτεί τα υπέροχα οπίσθια της ιστορικής Giulia Coupé TZ. Ωστόσο, σημείο αναφοράς για την SWB αποτελεί κυρίως η πιο πρόσφατη SZ, πάνω στην οποία βασίστηκε, μιλώντας για σχεδιαστικές λεπτομέρειες, καθώς και η νέα Alfa Romeo Tonale.

Σε αντίθεση με την SZ του 1990 –η οποία με την σειρά της βασίστηκε στην αγωνιστική έκδοση της «75»– αυτό το πρωτότυπο ονομάστηκε «SWB» επειδή διαθέτει μικρούς προβόλους και αντίστοιχα κοντό μεταξόνιο. Σε κάθε περίπτωση –και αυτή είναι μια σημαντική διευκρίνιση– η σχεδιαστική διαδικασία πραγματοποιήθηκε με απόλυτη ομαδική συνεργασία. Υποστηριζόμενη από τον Alejandro Mesonero (επικεφαλής σχεδίασης της Alfa Romeo) και τον Ιάπωνα δημιουργικό διευθυντή της Zagato, Nori Harada. Ένα σημαντικό θέμα, περισσότερο για τις εμπλεκόμενες εταιρείες, παρά για τους λάτρεις της εταιρείας, αφορά το λογότυπο της Alfa Romeo. «Αυτό, εμφανίζεται μόνο για περιγραφικούς και διαφημιστικούς σκοπούς και για την επιλογή της Zagato ως πηγή έμπνευσης από την SZ». Σε κάθε περίπτωση, «αυτό το μοντέλο», αναφέρει ο Mesonero, «ταιριάζει απόλυτα στην ιστορική διαδρομή των δύο κατασκευαστών, όπου ο πρώτος στόχος ήταν και είναι να συνδυαστεί η ομορφιά με τις επιδόσεις.

Τα αρχικά του προκαλούν συναισθήματα, ριζώνοντας την προέλευση του αυτοκινήτου στη βαθιά ιστορία των carrozzieri, αυτή των χειροποίητων αυτοκινήτων που κατασκευάζονται με ιδιαίτερη φροντίδα και αγάπη. Επαναφέρει την κουλτούρα αυτών των ατελιέ που, όπως και η Zagato, επανερμήνευσαν το εμπορικό σήμα της εταιρείας από το Arese. Η φιλοσοφία της νέας SZ ακολουθεί αυτή του 1960, βασισμένη σε ένα αμάξωμα που έχει σχεδιαστεί για να είναι απλό, αεροδυναμικό και φυσικά ελαφρύ». Όπως επισημαίνει ο ίδιος ο σχεδιαστής, το εμπρός μέρος της Giulia SWB χαρακτηρίζεται από το μοτίβο «3+3» για τα φωτιστικά σώματα. Κάτι που αποτελεί μέρος του DNA των πιο πρόσφατων μοντέλων της Alfa Romeo, αλλά και, ακόμη πιο ξεκάθαρα, της SZ της δεκαετίας του 1990.

Η καμπίνα από ανθρακονήματα διαθέτει επίσης ένα άλλο χαρακτηριστικό στοιχείο της Zagato. Τα δύο εξογκώματα στην οροφή, σχεδιασμένα για να βελτιώνουν τον αεροδυναμικό συντελεστή χωρίς να επηρεάζουν την εργονομία. Στο πίσω μέρος κυριαρχεί η κοφτή ουρά, μια τυπική προσέγγιση της Zagato, που πέραν του εντυπωσιακού οπτικού αποτελέσματος συμβάλλει στην αεροδυναμική του αμαξώματος. Εν ολίγοις, τα στιλιστικά χαρακτηριστικά του ιστορικού κατασκευαστή αμαξωμάτων δεν λείπουν. Ούτε η κορυφαία μηχανική της Alfa Romeo. Αναφερόμαστε στον V6 κινητήρα των 2,9 λίτρων που φορά ήδη η Giulia GTAm, με απόδοση 540 ίππων. Η SWB δεν θα αποτελεί τον αντικαταστάτη των 8C και 4C, οι οποίες αποτέλεσαν τα τελευταία χρόνια μοντέλα-πρότυπα της Alfa Romeo. Για τον ρόλο αυτό εξελίσσεται ένα άλλο όχημα. Αλλά, με περισσότερα από 10 χρόνια διαφορά και 100 μετά την πρώτη συνεργασία, η προσέγγιση μεταξύ της Alfa Romeo και της Zagato (η οποία τον τελευταίο καιρό βρίσκεται στο προσκήνιο κυρίως για τις πολυτελείς δημιουργίες της. Αφενός με την Aston Martin, αφετέρου με την σχεδίαση του Eurotram για την πόλη του Μιλάνου και το ηλεκτρικό σκάφος Hyperboat 100 – που κατασκευάστηκε για το ναυπηγείο Cantieri Persico) είναι σημαντική. Το τελευταίο μοντέλο της φίρμας του Biscione που έφερε το σήμα «Ζ» ήταν η TZ3 Stradale.

Σε εκείνη την περίπτωση ήταν ένα αυτοκίνητο που έφερε πολλές αμερικανικές επιρροές και ως εκ τούτου δεν αγαπήθηκε από τους αγνούς φίλους της εταιρείας. Η TZ3, στην πραγματικότητα, μοιραζόταν τα ίδια μηχανικά μέρη με το Dodge Viper ACR και κατασκευάστηκε σε 9 αντίτυπα. Η Giulia SWB, από την άλλη πλευρά, αντί για έναν V10 κινητήρα με 600 ίππους και 760 Nm, θα φιλοξενεί κάτω από το καπό τον υπέροχο εξακύλινδρο σε διάταξη V κινητήρα, ειδικά εξελιγμένο για την Giulia GTAm.

ΕΚΑΤΟ ΧΡΟΝΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

Η συνεργασία μεταξύ της Zagato και του Μιλανέζου κατασκευαστή διαρκεί έναν αιώνα, αν εξαιρέσουμε μια πρόσφατη διακοπή, και χαρακτηρίζεται πάντα από σπορ, αντικομφορμιστικές λύσεις. Παρακάτω επιλέγουμε, μεταξύ πολλών, τρία μοντέλα που κατά τη γνώμη μας, περιγράφουν με τον καλύτερο τρόπο αυτόν τον επιτυχημένο συνδυασμό

 

Η σχεδίαση του εσωτερικού, όπως και τα καθίσματα, ακολουθεί πιστά την αντίστοιχη φιλοσοφία της Alfa Romeo Giulia, από την οποία προκύπτει η SWB. Στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει ο επιλογέας του χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων, μετά από απαίτηση του πελάτη

ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΤΗ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ

Η Giulia SWB Zagato δίπλα σε μια από τις πηγές έμπνευσής της, την Alfa Romeo SZ του 1990. Πάνω, από αριστερά, τα χειριστήρια στην κονσόλα, τα καθίσματα με τα ενσωματωμένα προσκέφαλα και ο πίσω διαχύτης με τις κεντρικές απολήξεις της εξάτμισης. Στην απέναντι σελίδα από πάνω, ο εξωτερικός καθρέφτης διακοσμημένος με τα ιταλικά εθνικά χρώματα και το λογότυπο της Zagato στο πλάι

Η ΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

Ο Andrea Zagato, γιος του Elio (ο οποίος απεβίωσε το 2009) διευθύνει σήμερα το μιλανέζικο ατελιέ

 

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο