Η Ariel γιορτάζει την 25η επέτειο του Atom με το 4RR, το πιο ακραίο και ισχυρό Atom που έχει φτιάξει ποτέ – και έρχεται με… μόλις 700 κιλά!
Ναι, καλά διαβάσατε. Ένας πύραυλος 525 ίππων που σκοπό έχει να κονταροχτυπηθεί με hypercars.
Η βάση είναι ο κινητήρας 2,0 λίτρων Honda από τον Civic Type R, αλλά στο 4RR έχουν γίνει εργασίες νέας γενιάς: ενισχυμένα εσωτερικά, αναθεωρημένα συστήματα λαδιού και καυσίμου. Το αποτέλεσμα; 525 ίπποι και 550 Nm ροπής – δηλαδή περισσότερη δύναμη κι από το Atom V8 του 2011 (475 bhp), και συγκρίσιμη με αυτή της BMW M3.
Με βάρος περίπου 680 kg (πιθανώς και ελαφρύτερο), η αναλογία βάρος/ίππο φτάνει τα 770 bhp/τόνο. Αυτό θα μπορούσε να βουτήξει το 0‑62 mph κάτω από τα 2,5 sec – δηλαδή πιο γρήγορα από πολλά απίθανα hypercars.
Παρά την ακραία του φύση, ο 4RR είναι road-legal – όχι απλά για τη πίστα, ακόμη και αν το νέο αεροδυναμικό πακέτο του χαρακτηρίζεται εκ νέου ως «track-focused», με τη προσθήκη του τεράστιου front wing, και της ιδιαίτερης αεροτομής στο πίσω μέρος που το κάνουν να δείχνει σαν ένα μικρό μονοθέσιο F1.
Μόνο 25 κομμάτια του Atom 4RR θα κατασκευαστούν, αποκλειστικά κατά παραγγελία. Η Ariel ανακοινώνει ότι απευθύνεται «στους πιο σοβαρούς οδηγούς πίστας», χωρίς να δίνει ακόμη τιμή.
Η Ariel θέλει να δείξει πως μπορεί – με τα μισά κιλά και λιγότερη δύναμη – να ανταγωνιστεί hypercars που ζυγίζουν – καμιά φορά πάνω από 1.500 κιλά. Ναι, ok, δεν ξέρουμε τη τελική ταχύτητα, αλλά η επιτάχυνση για το 0-100 χρειάζεται κάτω από 2,5 δευτερόλεπτα, όσο δηλαδή και τα περισσότερα hypercars. Η αίσθηση του ανοικτού «exoskeleton», χωρίς παθητικές ενισχύσεις και βοηθήματα, μετατρέπει κάθε χιλιόμετρο στην πίστα σε προσωπικό challenge.
Το Ariel Atom 4RR συνδυάζει το “go kart” DNA με την hypercar ιπποδύναμη, αλλά χωρίς βάρους και περιττά φράγματα. Είναι εμπειρία κινητικής ακραίας αίσθησης, φτιαγμένη για λίγους – τους τολμηρούς, τους εκλεκτούς, τους αφοσιωμένους οδηγούς. Και ζυγίζει μόλις 700 κιλά! Η Ariel γράφει καινούργια σελίδα στην ιστορία των Atom: μικρό, άγριο, χωρίς φίλτρα – ένας αληθινός ανταγωνιστής για τα hypercars στη πίστα.
Η εξέλιξη δεν σταματά – και το 4RR τονίζει πως, όταν έχεις τα σωστά δεδομένα, το μέγεθος… δεν μετράει.
Όλες οι ειδήσεις
Οδηγοκεντρικό supermini με πλούσιο εξοπλισμό που καίει 4,7 lt/100km – Κοστίζει 16.990 ευρώ
Flyover Θεσσαλονίκης: 90 μέτρα γέφυρας κάθε 2 εβδομάδες! Πώς θα το πετύχουν;
Το «μαγικό» υλικό που σώζει την μπαταρία και τα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου σου