Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία περνά στην τέταρτη γενιά της Porsche Cayenne, με στόχο να διατηρήσει τον πρωταγωνιστικό της ρόλο στην κατηγορία των μεγάλων και πολυτελών SUV
Το νέο μοντέλο θα διατίθεται αποκλειστικά σε ηλεκτρική έκδοση, σηματοδοτώντας μια καθοριστική στροφή προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση. Ωστόσο, η υπάρχουσα γενιά –εξοπλισμένη με θερμικούς και υβριδικούς κινητήρες– θα συνεχίσει να διατίθεται στην αγορά τουλάχιστον έως το 2030, και πιθανόν και πέρα από αυτόν τον χρονικό ορίζοντα.
Του Fabio Sciarra • Εικονογράφηση: Pratyush Rout
Η απόφαση απαιτεί τόλμη. Ειδικά όταν παρόμοιες επιλογές στο πρόσφατο παρελθόν συνάντησαν χλιαρή υποδοχή από την αγορά και προκάλεσαν την έντονη κριτική των αναλυτών. Παρ’ όλα αυτά, η αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να κινείται, αν και με αναταράξεις, προς την κατεύθυνση της πλήρους ηλεκτροκίνησης και η Porsche δεν αποτελεί εξαίρεση. Μετά τις Taycan και Macan, ήρθε η σειρά της Cayenne να εισέλθει στον κόσμο της ηλεκτρικής κινητικότητας. Το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο αναμένεται να παρουσιαστεί στα τέλη του 2025. Ωστόσο, η Porsche δεν κάνει το άλμα στο άγνωστο χωρίς δίχτυ ασφαλείας. Η υπάρχουσα γενιά της Cayenne, η οποία υπέστη εκτεταμένη ανανέωση το 2023, θα συνεχίσει να διατίθεται με θερμικά και υβριδικά συστήματα κίνησης τουλάχιστον μέχρι, ίσως και μετά, το 2030.
ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ PPE
Όλο και περισσότερες πληροφορίες γίνονται γνωστές για τη νέα γενιά της Porsche Cayenne. Η επίσημη παρουσίασή της αναμένεται στα τέλη του 2025, ενώ η έκδοση Coupé προβλέπεται να κάνει την εμφάνισή της μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2026. Όπως και η νέα Macan, η επερχόμενη Cayenne θα βασιστεί στην προηγμένη αρχιτεκτονική PPE (Premium Platform Electric), σχεδιασμένη για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Παρότι αξιοποιεί την ίδια τεχνολογική βάση, δεν πρόκειται για πιστό αντίγραφο: η πλατφόρμα των 800 Volt παραμένει σε εξέλιξη, αφήνοντας περιθώρια για περαιτέρω τεχνολογική αναβάθμιση.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Porsche το προηγούμενο έτος, η εταιρία επενδύει στην εξέλιξη της PPE προκειμένου να ενσωματώσει τις τελευταίες καινοτομίες σε συστήματα υψηλής τάσης, κινητήρια σύνολα και ανάρτηση. Ο επικεφαλής Έρευνας και Ανάπτυξης της Porsche, Michael Steiner, τόνισε ότι η ευελιξία της πλατφόρμας επιτρέπει την ενσωμάτωση τεχνολογιών αιχμής. Κάτι που, με τη σειρά του, αναμένεται να οδηγήσει σε αναβαθμισμένη δυναμική οδική συμπεριφορά και καλύτερες επιδόσεις.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΚΑΙ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ
Το τεχνικό προφίλ της νέας αμιγώς ηλεκτρικής Cayenne αρχίζει ήδη να διαμορφώνεται, με τις πρώτες πληροφορίες να σκιαγραφούν μια ευρεία γκάμα εκδόσεων. Στη βάση της σειράς αναμένεται μια έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, με ισχύ πιθανότατα άνω των 340 ίππων. Είναι μια τιμή υψηλότερη τόσο από τη Macan EV (340 ίπποι) όσο και από την υφιστάμενη Cayenne V6 (353 ίπποι).
Ο κορμός της γκάμας θα αποτελείται από τις τετρακίνητες εκδόσεις «4» και «4S», εξοπλισμένες με δύο ηλεκτροκινητήρες (dual motor). Στην περίπτωση της Macan, αποδίδουν 387 και 449 ίππους αντίστοιχα. Στην Cayenne, λόγω μεγαλύτερου μεγέθους και πιο premium προσανατολισμού, τα νούμερα αναμένεται να είναι ακόμα υψηλότερα. Στην κορυφή θα τοποθετηθεί η έκδοση Turbo, η οποία ακόμη και στο πιο συντηρητικό σενάριο θα ξεπερνά τους 600 ίππους, με τις επιδόσεις να πλησιάζουν τα 3,0 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα.
Όσον αφορά τις μπαταρίες, εξετάζονται δύο σενάρια. Το πιθανότερο είναι να υιοθετηθεί η ίδια μπαταρία 100 kWh (με 12 μονάδες) που ήδη χρησιμοποιείται στη Macan. Ωστόσο, λόγω του μεγαλύτερου μήκους της Cayenne (που μπορεί να φτάσει σχεδόν τα 5,0 μέτρα έναντι των 4,78 της Macan), υπάρχει τεχνικά η δυνατότητα προσθήκης δύο επιπλέον μονάδων, φτάνοντας έτσι έως τις 120 kWh. Αυτό θα επέτρεπε αυτονομία άνω των 600 χιλιομέτρων ακόμη και για τις πιο βαριές και ενεργοβόρες εκδόσεις.
Η γκάμα προβλέπεται να είναι πλούσια και πολύπλευρη, λαμβάνοντας υπόψη και την έλευση της έκδοσης Coupé. Παρομοίως αναμένεται και η συνέχιση της διάθεσης της υφιστάμενης θερμικής Cayenne, με V6 και V8 κινητήρες, βελτιωμένους στο πεδίο της αποδοτικότητας, για τουλάχιστον πέντε χρόνια. Τέλος, η Porsche ετοιμάζει ήδη το επόμενο μεγάλο βήμα: ένα SUV ακόμα μεγαλύτερο από την Cayenne, με κωδική ονομασία K1, το οποίο αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του όχι πριν από το 2027.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΣ
Με την πρώτη της γενιά, η Cayenne άλλαξε ριζικά την πορεία της Porsche, σηματοδοτώντας την είσοδο της μάρκας στον κόσμο των SUV και ανοίγοντας νέους εμπορικούς ορίζοντες. Ακολούθησαν δύο ακόμη επιτυχημένες γενιές, και τώρα, στο τέλος του έτους, έρχεται η μεγαλύτερη μετάβαση, με το λανσάρισμα της ηλεκτρικής έκδοσης
Όλες οι ειδήσεις
Το νέο Kia EV4 έφτασε στην αγορά – Πρώτη τιμή
Αν κάνεις αυτό στη μοτοσυκλέτα ή στο scooter σου, δεν γλυτώνεις την πτώση
ΟΠΕΚΕΠΕ και στην Αυστραλία: Φαρμακοποιός έπαιρνε επιδόματα και αγόραζε supercars