Η Chevrolet παρουσιάζει μια Corvette με τετρακίνηση, αντάξια του θρυλίκού τίτλου ZR1: από εδώ, η Corvette ZR1X.
Με 1.250 ίππους και τετρακίνηση χάρη στη προσθήκη ενός ηλεκτροκινητήρα, η ZR1X είναι ένα πραγματικό αμερικανικό hypercar και η πιο προηγμένη Corvette που κατασκευάστηκε ποτέ. Με την ZR1 και την ZR1X, η Chevrolet διαθέτει πλέον το πιο ισχυρό αμερικανικό δίδυμο αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων από οποιονδήποτε άλλο κατασκευαστή αυτοκινήτων.
Χαρακτηριστικά ZR1X:
- LT7 twin-turbo V8: 1.064 ίπποι στις 7.000 σ.α.λ., 1.122 Nm ροπής στις 6.000 σ.α.λ.
- Ηλεκτροκινητήρας: 186 ίπποι και 196 Nm ροπής
- (Εκτίμηση GM) 0-100 χλμ./ώρα: Κάτω από 2 δευτερόλεπτα
- (Εκτίμηση GM) 400άρι: Κάτω από 9 δευτερόλεπτα, με ταχύτητα εξόδου πάνω από 241 χλμ./ώρα
«Από την πρώτη στιγμή, σχεδιάσαμε την αρχιτεκτονική της κεντρομήχανης Corvette έχοντας κατά νου την ZR1X», δήλωσε ο ανώτερος αντιπρόεδρος της General Motors, Ken Morris. «Αυτή είναι η πιο επαναστατική πλατφόρμα στην ιστορία της Corvette, υποστηρίζοντας την ευρύτερη γκάμα αμερικανικών σπορ αυτοκινήτων και προσφέροντας απόδοση παγκόσμιας κλάσης σε κάθε επίπεδο».
Απόκοσμη δύναμη, εντυπωσιακή πρόσφυση
Το αμερικανικό hypercar ξεκινά με τον LT7 V8 της ZR1, ο οποίος αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους V8 που κατασκευάζονται στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού — 1.064 ίππους και 1.122 Nm ροπή, που αποστέλλονται στους πίσω τροχούς μέσω ενός 8τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Με σφυρήλατο στροφαλοφόρο flat-plane άξονα και ξηρό κάρτερ, αυτός ο χειροποίητος V8 5,5 λίτρων με το όνομα Gemini αναπτύχθηκε παράλληλα με τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες που τροφοδοτούν τα αγωνιστικά Corvette Z06 και Z06 GT3.R. Αυτός ο πανίσχυρος V8 κινητήρας περιλαμβάνει:
- Δύο turbo 76 χιλιοστών
- Έναν σχεδιασμό εξάτμισης “maniturbo” που συνδυάζει την πολλαπλή εισαγωγής και το περίβλημα του turbo για να φέρνει τους υπερσυμπιεστές όσο το δυνατόν πιο κοντά στις βαλβίδες εξαγωγής, βελτιώνοντας την απόκριση του γκαζιού και μειώνοντας το turbo-lag.
- Τεχνολογία anti-lag που διατηρεί τις στροφές των turbo όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι σε ορισμένες περιπτώσεις, έτσι ώστε η μέγιστη ισχύς να είναι διαθέσιμη άμεσα όταν χρειαστεί να ξαναπεράσει στη δύναμη.
Η ZR1X επωφελείται από τα θεμέλια που τέθηκαν το 2024 από την E-Ray, την πρώτη Corvette με τετρακίνηση, συνδυάζοντας μια μπαταρία υψηλής τάσης και έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τον μπροστινό άξονα με τον V8 να αναλαμβάνει τους πίσω τροχούς. Δεν υπάρχει φυσική σύνδεση μεταξύ των δύο πηγών ισχύος στην ZR1X και το ηλεκτροκίνητο σύστημα κίνησης δεν απαιτεί σύνδεση – η φόρτιση πραγματοποιείται μέσω γενητριών στον εμπρός άξονα.
Η μπαταρία της ZR1X, τοποθετημένη χαμηλά και κεντραρισμένη μέσα στην άκαμπτη δομή του πλαισίου, σχεδιάστηκε ειδικά για να εναλλάσσεται γρήγορα μεταξύ της εφαρμογής εκρήξεων ισχύος και της φόρτισης. Αυτή η μπαταρία έχει δοκιμαστεί σε πίστες σε όλο τον κόσμο και έχει θριαμβεύσει σε 24ωρη δοκιμή αντοχής της Corvette σε πίστα. Ενώ η χωρητικότητα της είναι μόλις 1,9 kWh όπως στην E-Ray, η αξιοποιήσιμη ενέργεια έχει αυξηθεί ώστε να παρέχει περισσότερη δύναμη. Ο μπροστινός άξονας είναι ενεργοποιημένος και μπορεί να δώσει δύναμη έως και τα 418 χλμ./ώρα πριν αποσυνδεθεί!
Το σύστημα ελέγχου eAWD που σχεδιάστηκε για την E-Ray, εδώ έχει αναβαθμιστεί σημαντικά. Με το πλεονέκτημα της εμπειρίας σε αυτήν την ηλεκτρική αρχιτεκτονική AWD, η ομάδα ανάπτυξης εφάρμοσε τις γνώσεις από την E-Ray σε λύσεις ειδικά για τον χαρακτήρα και τις δυνατότητες του LT7. Το αποτέλεσμα είναι εμφανές στην χρήση στο δρόμο και την απόδοση στην πίστα. Η ZR1X παρακολουθεί συνεχώς τις εντολές του οδηγού και τις συνθήκες του περιβάλλοντος για να συνδυάζει σωστά την ισχύ και στους δύο άξονες για απόκριση και διαχείριση της πρόσφυσης.
Στην πίστα, η ZR1X χρησιμοποιεί εξειδικευμένα προγράμματα οδήγησης που έχουν σχεδιαστεί για να μεγιστοποιούν την ηλεκτροκίνηση με βάση τις απαιτήσεις της περιόδου πίστας και τις προτιμήσεις του οδηγού:
- Endurance – Η ενεργοποίηση του κουμπιού Charge+ ρυθμίζει τη στρατηγική αποθήκευσης ενέργειας της μπαταρίας για εκτεταμένο χρόνο περιστροφής και σταθερή απόδοση eAWD για ένα γεμάτο ρεζερβουάρ καυσίμου
- Qualifying – Βέλτιστη στρατηγική ισχύος για τον απόλυτο χρόνο
- Push-to-Pass – Μέγιστη διαθέσιμη ισχύς κατ’ απαίτηση
Το PTM Pro, νέο για το 2026 σε όλες τις Corvette, σχεδιάστηκε με γνώμονα την ZR1X. Το PTM Pro προσφέρει την πιο αυθεντική εμπειρία οδήγησης. Ενώ αυτή η ρύθμιση απενεργοποιεί τον έλεγχο πρόσφυσης και ευστάθειας, οι ακόλουθες λειτουργίες παραμένουν ενεργές:
- Regen Brake Torque Vectoring – σχεδιασμένο για να ανακτά τη μέγιστη ενέργεια χωρίς να θυσιάζει την ευελιξία
- Front Axle Pre-Control – διαχειρίζεται ενεργά την εσωτερική πίεση των μπροστινών φρένων για να επιτρέψει τη μέγιστη πρόσφυση στην έξοδο από τη στροφή
- Launch Control – οι προσαρμόσιμες ρυθμίσεις επιτρέπουν την ταχεία επιτάχυνση από στάση
Η κορύφωση των επιδόσεων της Corvette
Η ZR1X του 2026 είναι η απόλυτη έκφραση της πλατφόρμας όγδοης γενιάς της Corvette. Είναι μια άνετη tourer για όλη την ημέρα, ένας πύραυλος στην ευθεία και ένα όπλο αγώνων, σε ένα τρομερό πακέτο. Όπως κάθε εμβληματικό σπορ αυτοκίνητο στη σειρά Corvette, η ZR1X θα είναι διαθέσιμη σε στυλ αμαξώματος coupe ή hardtop cabrio. Η ZR1X εισέρχεται στην αγορά με το φρέσκο εσωτερικό της Corvette που αποκαλύφθηκε τον περασμένο μήνα. Μια νέα διάταξη τριών οθονών και ένας επανασχεδιασμένος σχεδιασμός κονσόλας, δεδομένα οχήματος σε πραγματικό χρόνο που παρέχονται από την ενσωματωμένη εφαρμογή Performance, καθώς και νέα χρώματα και υλικά υψηλής ποιότητας, αναδεικνύουν το εσωτερικό της νέας Corvette.
Κάθε ZR1X θα κατασκευάζεται με υπερηφάνεια στην Αμερική στο εργοστάσιο συναρμολόγησης της General Motors στο Bowling Green στο Κεντάκι, με κάθε κινητήρα LT7 να συναρμολογείται στο χέρι από τους αρχιμηχανικούς κινητήρων στο Κέντρο Κατασκευής Performance του Bowling Green. Περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την τιμή και τη διαθεσιμότητα θα ανακοινωθούν πλησιέστερα στην παραγωγή.
Όλες οι ειδήσεις
Τέρμα η Corvette και η οδήγηση για τον Τζο Μπάιντεν
Η νέα Corvette ZR1 παίρνει «σβάρνα» τα ρεκόρ με 375+ χλμ./ώρα! – Βίντεο
Βαρέθηκες την Corvette σου; Τώρα μπορείς να την κάνεις… Batmobile