ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

To νέο Audi Q3 παρουσιάστηκε – Πότε έρχεται Ελλάδα

to-neo-audi-q3-parousiastike-pote-erchetai-ellada-763173

Η Audi παρουσίασε επίσημα τη νέα γενιά του Q3, με την ευρωπαϊκή αγορά να αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα. Το δημοφιλές premium compact SUV αποκτά νέα σχεδίαση, αναβαθμισμένο εσωτερικό, σύγχρονες εκδόσεις με mild-hybrid και plug-in hybrid τεχνολογία και πλήρη σουίτα τεχνολογιών υποβοήθησης

 Σχεδίαση & Εμφάνιση

Η τρίτη γενιά Q3 ενσωματώνει τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της Audi με πιο «καθαρές» επιφάνειες, λεπτά φωτιστικά σώματα LED Matrix (προαιρετικά), νέα γραμμή ώμου και προφίλ εμπνευσμένο από την Q5. Η Singleframe μάσκα είναι πιο φαρδιά και εκφραστική, ενώ διατίθενται πακέτα εξοπλισμού Advanced και S line με σπορτίφ πινελιές, διακοσμητικά αλουμινίου και ζάντες έως 20 ιντσών.

Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, το νέο Audi Q3 διαθέτει ακόμη πιο μυώδη σχεδίαση. Το αμάξωμα χαρακτηρίζεται από την αρμονική ισορροπία μεταξύ καμπύλων επιφανειών και αυστηρών γραμμών. Η ευρεία μάσκα Singleframe βρίσκεται ψηλά τοποθετημένη, ενώ τα λεπτά και προς τα πίσω τραβηγμένα φωτιστικά σώματα δημιουργούν ένα έντονα εστιασμένο βλέμμα και ενσωματώνονται πλήρως στο αεροδυναμικό προφίλ του οχήματος.

Εσωτερικό

O σχεδιασμός και η λειτουργικότητα του νέου Audi Q3 έχουν βελτιωθεί σημαντικά. Η σχεδίαση υψηλής αντίθεσης τοποθετεί σκόπιμα ορισμένα στοιχεία σε πρώτο ή δεύτερο πλάνο, δημιουργώντας μια ζεστή και φιλόξενη αίσθηση στο εσωτερικό. Ένα εκτεταμένο διακοσμητικό πάνελ, γνωστό ως Softwrap, εκτείνεται από τις πόρτες έως όλο το πλάτος του ταμπλό, ενισχύοντας τον οριζόντιο άξονα και προσδίδοντας αίσθηση ευρυχωρίας. Το πανοραμικό σύνολο οθονών, το οποίο περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων 11,9 ιντσών και οθόνη αφής MMI 12,8 ιντσών, συνθέτει την αποκαλούμενη ψηφιακή σκηνή. Η ελαφρώς κυρτή διάταξη δημιουργεί ένα cockpit στραμμένο προς τον οδηγό — μια σχεδιαστική φιλοσοφία που η Audi μεταφέρει από την κατηγορία των full-size οχημάτων στην compact κατηγορία. Την εμπειρία συμπληρώνει ένα head-up display, που προβάλλει κρίσιμες πληροφορίες στο οπτικό πεδίο του οδηγού.

Νέο σύστημα ελέγχου στο τιμόνι

Η Audi εισάγει για πρώτη φορά ένα νέο μονάδα χειρισμού στο τιμόνι, με σημαντικά πρακτικά οφέλη:

  • Ενσωματώνει δύο νέους μοχλούς στην κολώνα τιμονιού, απελευθερώνοντας χώρο στην κεντρική κονσόλα.

  • Ο δεξιός μοχλός λειτουργεί ως επιλογέας ταχυτήτων.

  • Ο αριστερός ελέγχει τα φώτα και τους υαλοκαθαριστήρες.

Η αφαίρεση του κλασικού επιλογέα ταχυτήτων από την κονσόλα επιτρέπει περισσότερο αποθηκευτικό χώρο, με δύο ποτηροθήκες και ένα σύστημα επαγωγικής φόρτισης ισχύος 15 watt που περιλαμβάνει δύο θύρες USB-C. Η θήκη φόρτισης μπορεί να κλείσει με συρόμενο κάλυμμα, ενώ δύο επιπλέον USB-C βρίσκονται διαθέσιμες για τους πίσω επιβάτες.

Κινητήρες και εκδόσεις: Από τον αποδοτικό TFSI μέχρι το εξελιγμένο plug-in hybrid

Η βασική έκδοση της οικογένειας Audi Q3 είναι το Q3 SUV 35 TFSI 110 kW, με τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.5 λίτρων, ήπιας υβριδικής τεχνολογίας (MHEV) και στάνταρ 7τάχυτο κιβώτιο S tronic. Αποδίδει 150 ίππους (110 kW) και διαθέτει το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (Cylinder on Demand – COD), το οποίο απενεργοποιεί προσωρινά τους κυλίνδρους 2 και 3 υπό συνθήκες χαμηλού έως μεσαίου φορτίου, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση.

The illustration shows the range of engines available in the Audi Q3. From left to right: the 1.5 TFSI with 110 kW and 250 Nm with the 48V MHEV energy system; the 1.5 TFSI e-hybrid version with 130 kW and 250 Nm; the 2.0 TFSI with 195 kW and 400 Nm; and the 2.0 TDI with 110 kW and 360 Nm.

Στην κορυφή της γκάμας των θερμικών εκδόσεων βρίσκεται το Audi Q3 SUV 45 TFSI quattro, με τετρακύλινδρο κινητήρα 2.0 λίτρων, τετρακίνηση quattro και επίσης 7τάχυτο S tronic. Αποδίδει 265 ίππους (195 kW) και 400 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας δυναμικές επιδόσεις και άψογη πρόσφυση σε κάθε συνθήκη.

Για όσους αναζητούν αποδοτικότητα στις μεγάλες αποστάσεις, το Q3 SUV 35 TDI 110 kW αποτελεί ιδανική επιλογή. Ο 2.0 TDI πετρελαιοκινητήρας των 150 ίππων και 360 Nm ροπής συνοδεύεται από εμπρόσθια κίνηση και 7τάχυτο κιβώτιο S tronic, προσφέροντας χαμηλή κατανάλωση σε ταξίδια.

 Q3 e-hybrid: Πιο ισχυρό και αποδοτικό από ποτέ

Το νέο Audi Q3 e-hybrid 200 kW συνδυάζει τη βενζίνη με την ηλεκτροκίνηση προσφέροντας επιδόσεις και αυτονομία. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 85 kW και 330 Nm, ενώ η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 272 ίππους (200 kW) με 400 Nm ροπής.

Η μεγάλη μπαταρία υψηλής τάσης χωρητικότητας 25,7 kWh (μικτή) σχεδόν διπλασιάζει την ενεργειακή απόδοση σε σχέση με τον προκάτοχό της, χωρίς να αυξάνει σημαντικά τις διαστάσεις. Η ωφέλιμη χωρητικότητα (net) ανέρχεται σε 19,7 kWh, και χάρη στα 96 πρισματικά κελιά (σε 4 μονάδες) με αναβαθμισμένη χημική σύσταση, η πυκνότητα ενέργειας αυξήθηκε εντυπωσιακά — από 37 σε 73 Ah ανά μονάδα.

Το αποτέλεσμα είναι ηλεκτρική αυτονομία έως 119 km (κατά WLTP, προκαταρκτικά στοιχεία), επιτρέποντας άνετη καθημερινή χρήση χωρίς εκπομπές. Η μπαταρία υποστηρίζει ταχεία φόρτιση DC έως 50 kW, με δυνατότητα επαναφόρτισης από 10% σε 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά υπό ιδανικές συνθήκες.

Δυναμική Οδήγηση και Ανάρτηση: Το Audi Q3 γίνεται πιο ευχάριστο από ποτέ

Πέρα από την ανανέωση της γκάμας κινητήρων, η Audi φρόντισε να βελτιώσει ουσιαστικά και τη δυναμική οδήγηση του νέου Q3. Η εξελιγμένη στάνταρ ανάρτηση προσφέρει πλέον πιο άνετη και σταθερή οδηγική εμπειρία. Συνολικά, πρόκειται για ένα SUV με δυναμική σχεδίαση που ανταποκρίνεται ιδανικά τόσο στην καθημερινότητα όσο και στα οικογενειακά ή ταξιδιωτικά σενάρια, ξεχωρίζοντας για την ευελιξία του.

Η γκάμα αναρτήσεων περιλαμβάνει:

  • Στάνταρ ανάρτηση με ελατήρια χάλυβα

  • Ανάρτηση με σπορ ρύθμιση

  • Προηγμένη ανάρτηση με έλεγχο απόσβεσης δύο βαλβίδων (two-valve damper control)

Η τελευταία, πιο εξελιγμένη επιλογή, προσαρμόζει διαρκώς την απόσβεση βάσει της κατάστασης του οδοστρώματος και της οδηγικής συμπεριφοράς, λαμβάνοντας υπόψη δεδομένα από το τιμόνι, το φρενάρισμα και την επιτάχυνση. Για κάθε τροχό υπολογίζεται μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου η ιδανική απόσβεση και εφαρμόζεται απευθείας στους αμορτισέρ.

Οι αποσβεστήρες δύο βαλβίδων προσφέρουν ακόμη πιο άμεση και ομαλή σύνδεση του αμαξώματος με την ανάρτηση, ενώ η ξεχωριστή ρύθμιση της φάσης συμπίεσης και αποσυμπίεσης βελτιστοποιεί την οδική συμπεριφορά και την άνεση, επιτρέποντας σαφή διαφοροποίηση μεταξύ άνετης και σπορ οδήγησης.

Η ευελιξία ενισχύεται περαιτέρω από το προαιρετικό προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης (progressive steering). Το σύστημα προσφέρει ακριβή απόκριση γύρω από την ευθεία, ενώ όσο στρίβει περισσότερο ο τροχός, η σχέση υποπολλαπλασιασμού του τιμονιού μειώνεται για μεγαλύτερη ευκολία σε μανούβρες και στροφές. Έτσι, οι κινήσεις του οδηγού μεταφέρονται πιο άμεσα στους τροχούς, ενώ η ανάδραση από το δρόμο είναι πιο φυσική και καθαρή, με λιγότερη τριβή στο μηχανισμό διεύθυνσης και βελτιωμένη αίσθηση.

Προηγμένα Συστήματα Υποβοήθησης Οδηγού: Έξυπνη ασφάλεια και άνεση στην καθημερινότητα

Το νέο Audi Q3 εφοδιάζεται με μια πλήρη και αναβαθμισμένη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης, που καθιστούν την καθημερινή οδήγηση ευκολότερη και πιο ασφαλή.

Βασικός εξοπλισμός (στάνταρ)

Κατά την εμπορική έναρξη, το Q3 διαθέτει στάνταρ:

  • Parking system plus με ένδειξη απόστασης

  • Cruise control με περιοριστή ταχύτητας και προεγκατάσταση για Adaptive Cruise Control

  • Προειδοποίηση ακούσιας εξόδου από τη λωρίδα (Lane Departure Warning) με Emergency Assist

  • Αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας

  • Σύστημα παρακολούθησης κόπωσης και προσοχής του οδηγού

  • Ενεργό σύστημα αποφυγής και υποβοήθησης στροφής

  • Υποβοήθηση διασταύρωσης (Front Cross Traffic Assist) και σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης

Εξελιγμένα συστήματα για μεγαλύτερη άνεση

Η κορυφαία λειτουργία Adaptive Driving Assistant plus υποστηρίζει τόσο την επιμήκη όσο και την πλευρική καθοδήγηση του οχήματος, ενώ τώρα διαθέτει και λειτουργία υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας (Lane Change Assistant).

Το σύστημα λειτουργεί έως τα 210 km/h και βοηθά σε επιτάχυνση, φρενάρισμα, διατήρηση ταχύτητας και απόστασης, αλλά και στη διατήρηση λωρίδας, ακόμα και χωρίς εμφανή διαγράμμιση (χάρη στη χρήση online δεδομένων).
Σε ταχύτητες άνω των 90 km/h, το σύστημα υποστηρίζει ημιαυτόματες αλλαγές λωρίδας στον αυτοκινητόδρομο. Οι διαθέσιμες επιλογές εμφανίζονται στο ψηφιακό πίνακα οργάνων και το head-up display με λευκά βέλη, βάσει δεδομένων από τα πίσω ραντάρ. Αν ο οδηγός δώσει εντολή αλλαγής λωρίδας με φλας, το σύστημα αναλαμβάνει ενεργά τη διεύθυνση.

 Emergency Assist & επιτήρηση οδηγού

Για πρώτη φορά, το Emergency Assist έχει τη δυνατότητα να αναλάβει τον πλήρη έλεγχο του οχήματος σε περίπτωση που ο οδηγός δεν ανταποκρίνεται. Το όχημα μετακινείται αυτόματα προς τον δεξιό ώμο του δρόμου και σταματά με ασφάλεια (διαθέσιμο σε συνδυασμό με το πακέτο Tech pro). Η ενεργοποίηση συνοδεύεται από ειδοποιήσεις με ήχο, φώτα και δόνηση στο φρένο.

Μια εσωτερική κάμερα παρακολουθεί τις κινήσεις του οδηγού για σημάδια κόπωσης ή έλλειψης προσοχής. Αν δεν υπάρχει απόκριση στις προειδοποιήσεις, το όχημα ακινητοποιείται με ασφάλεια και πραγματοποιείται κλήση έκτακτης ανάγκης. Καμία καταγραφή δεδομένων δεν αποθηκεύεται.

Έξυπνη υποβοήθηση στάθμευσης & μνήμη ελιγμών

Το Trained Parking επιτρέπει στο Q3 να «μαθαίνει» μεμονωμένα ελιγμούς στάθμευσης. Μετά από μία μόνο εκπαίδευση, το όχημα μπορεί να σταθμεύει αυτόνομα σε γκαράζ ή στενούς χώρους, αρκεί ο οδηγός να επιβλέπει. Η λειτουργία υποστηρίζει έως 5 διαφορετικούς ελιγμούς έως 50 μέτρα, με δυνατότητα ονομασίας.

Η λειτουργία Reverse Assistant καταγράφει πορεία έως 50 μέτρα κάτω από τα 35 km/h και μπορεί να την αναπαράγει αυτόνομα με όπισθεν σε ταχύτητα έως 10 km/h — ιδανική λύση για αδιέξοδα ή στενούς δρόμους.

Το Park Assist plus με υπερηχητικούς αισθητήρες βοηθά στην αυτόματη διεύθυνση κατά την είσοδο σε κάθετους ή παράλληλους χώρους στάθμευσης. Ενεργοποιείται και κατά τη διάρκεια χειροκίνητου παρκαρίσματος, με τον οδηγό να ακολουθεί οδηγίες στην οθόνη (γκάζι/φρένο).

Οι 4 κάμερες ευρείας γωνίας περιμετρικά του αυτοκινήτου παρέχουν πολλαπλές προβολές στο MMI για ακριβή και άνετο χειρισμό.

 Αναγνώριση σημάτων με επιπλέον λειτουργίες

Η νέα γενιά Traffic Sign Recognition εντοπίζει πλέον και προειδοποιητικά σήματα, όπως:

  • προτεραιότητα

  • έργα

  • διαβάσεις πεζών ή ζώων

  • διασταυρώσεις με σιδηρόδρομο

Τιμές & Διαθεσιμότητα στην Ευρώπη

Το νεό Audi Q3 ξεκινά στην ευρωπαϊκή αγορά από περίπου 34.800 € για την έκδοση 35 TFSI με χειροκίνητο κιβώτιο. Οι plug-in hybrid 45 TFSI e αναμένεται να διαμορφώνονται από 43.000 € και άνω, ενώ οι εκδόσεις S line κοστίζουν περίπου +2.000 € σε σχέση με τις βασικές. Οι παραγγελίες έχουν ανοίξει σε πολλές χώρες, με πρώτες παραδόσεις εντός του φθινοπώρου, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.

Gallery

 

Όλες οι ειδήσεις

Οι νέες κάμερες που έκοψαν 31.000 πρόστιμα σε ένα μήνα! – Πού βρίσκονται

Αυτό είναι το νέο μικρό κινέζικο ηλεκτρικό, ιδανικό για την πόλη – Ξεκινά από μόλις 8400 ευρώ!

Ξεκινούν σήμερα τα πρόστιμα «καμπάνες» για ανασφάλιστα και χωρίς ΚΤΕΟ αυτοκίνητα – Φτάνουν τα 1.000 ευρώ, τι να προσέξεις

 

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο