ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Volkswagen Golf 2024: Ένα Golf με τονωτικά

volkswagen-golf-2024-ena-golf-me-tonotika-705591

Μικρές αισθητικές βελτιώσεις, μεγάλες τεχνικές καινοτομίες. Αυτό είναι το ανανεωμένο Volkswagen Golf 8ης γενιάς.

Το best seller μοντέλο της VW συμπληρώνει φέτος 50 χρόνια ζωής. Η ανανεωμένη του γενιά θα είναι ελαφρύτερη και θα συνεχίσει να διατίθεται σε διαφορετικές εκδοχές αμαξώματος, όπως hatchback και station wagon, ενώ δεν θα λείπουν οι πετρελαιοκίνητες και plug-in εκδόσεις. Φυσικά, στην κορυφή θα συνεχίσει να υπάρχει η έκδοση Golf GTI.

του Fabio Sciarra

Μπορεί να τείνει να γίνει «κλισέ», αλλά η αλήθεια παραμένει η ίδια. Όταν αναφερόμαστε στη VW, το πρώτο πράγμα που σκεφτόμαστε είναι το Golf, ακόμα και σήμερα, μετά από 50 χρόνια καριέρας. Και είναι παράδοξο, μιας και υπάρχουν άλλα μοντέλα της εταιρίας, όπως το T-Roc ή το Tiguan, που έχουν ξεπεράσει το Golf – σε ευρωπαϊκή ή παγκόσμια κλίμακα αντίστοιχα. Ωστόσο, το Golf παραμένει η σταθερή αξία. Τι συμβαίνει, λοιπόν; Αν το σκεφτείτε για λίγο, τίποτα απολύτως. Είναι κάτι παρόμοιο με ό,τι συμβαίνει με την Porsche 911 που παραμένει το πιο δημοφιλές μοντέλο της εταιρίας από το Τσουφενχάουζεν.

Volkswagen Golf

Το θέμα είναι ότι ένα μοντέλο μπορεί να παραμείνει σύμβολο, ένας σημαιοφόρος, ακόμα και αφού χάσει τον τίτλο του βασιλιά. Αυτό επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά από την 8η γενιά του γερμανικού μοντέλου, με ένα facelift, που αναθεωρεί την εμφάνισή του με πολύ οριακό τρόπο. Κάνοντας παράλληλα αποφασιστικά βήματα προς τα εμπρός, σε ό,τι αφορά το τεχνολογικό περιεχόμενο. Αμφισβητώντας, μάλιστα, με μεγάλη ικανότητα αυτοκριτικής, ένα στοιχείο που στην αρχική ενσάρκωση του σημερινού Golf δεν ήταν απόλυτα πειστικό.

Volkswagen Golf

Το καλύτερο βρίσκεται στο εσωτερικό

Για μια φορά, όμως, αξίζει να ανατρέψουμε την παράδοση και να αρχίσουμε να βάζουμε πρώτα το εσωτερικό κάτω από το μικροσκόπιο. Η αναβάθμιση του μικρομεσαίου μοντέλου της VW -που αφορά τόσο την έκδοση hatchback όσο και την οικογενειακή station wagon (Variant)- αποδίδει τους καλύτερους καρπούς της ακριβώς εδώ, εμπρός από τα μάτια του οδηγού. Αυτό δεν είναι τυχαίο. Ακριβώς σε ορισμένες συγκεκριμένες πτυχές, μιλώντας για την εργονομία και το «περιβάλλον εργασίας» του οδηγού, επικεντρώθηκαν οι περισσότερες κριτικές στο ήδη υπάρχον μοντέλο που παρουσιάστηκε στην αγορά το 2019. Τώρα, στη θέση του αρχικού συστήματος infotainment έχει εισαχθεί ένα εντελώς νέο, τόσο σε επίπεδο λογισμικού όσο και σε επίπεδο υλικού. Η νέα πλατφόρμα ονομάζεται MIB4 και φέρνει το VW Golf σε ευθυγράμμιση με την απόλυτη πλειοψηφία των νέων μοντέλων της εταιρίας.

Ευθύς εξαρχής από το ηλεκτρικό σεντάν ID.7 (όντας το πρώτο που την υιοθέτησε) μέχρι τα πιο πρόσφατα Tiguan και Passat, τα οποία επίσης την εισήγαγαν στην γκάμα μοντέλων με θερμικά μοτέρ. Οι βασικές αλλαγές του συστήματος infotainment είναι τα γραφικά και τα μενού. Είναι πλέον πολύ πιο μοντέρνα στην εμφάνιση τους και διαισθητικά στη χρήση τους και, κυρίως, σε διάταξη. Ενώ το ταμπλό διατηρεί τη συμβατική διαμόρφωση, η μεγάλη, ελεύθερη, αλά tablet οθόνη ξεχωρίζει πλέον από αυτό. Είναι διαθέσιμη σε δύο μεγέθη, 10,4 ή 12,9 ιντσών. Υπάρχει επίσης μια μικρή σε μέγεθος, αλλά μεγάλη σε σημασία αλλαγή. Αυτή αφορά στην κριτική που είχαν δεχθεί από τους φανατικούς φίλους του μοντέλου οι συρόμενοι διακόπτες αφής στη βάση της οθόνης. Εξυπηρετούσαν τη ρύθμιση της έντασης και της θερμοκρασίας του κλιματισμού, οι οποίοι τώρα φωτίζονται με οπίσθιο φωτισμό, καθιστώντας τους πιο φιλικούς προς τον χρήστη, ακόμη και στο σκοτάδι. Ένα σημείο επαφής με το παρελθόν, ωστόσο, παραμένει. Δεν είναι άλλο από το προαιρετικό head-up display, που στην πραγματικότητα έμεινε αμετάβλητο από τη γενικότερη επανασχεδίαση του αυτοκινήτου.

Volkswagen Golf

Στο επίκεντρο τα φώτα

Ενώ το εσωτερικό έχει αποτελέσει τον καταλύτη για το μεγαλύτερο μέρος της δημιουργικής προσπάθειας των Γερμανών σχεδιαστών, η εξωτερική εμφάνιση του ανανεωμένου VW Golf παρέμεινε σχεδόν ανέγγιχτη. Ένα πολύ μικρό και ανεπαίσθητο ρετούς έχει γίνει στον εμπρός προφυλακτήρα (ο οποίος συνεχίζει να προσδιορίζει τις διαφορετικές εκδόσεις που είναι διαθέσιμες στην γκάμα). Λίγο πιο εμφανή είναι τα νέα φωτιστικά σώματα, τα οποία, σε αντίθεση με την αμετάβλητη σιλουέτα, δείχνουν μια διαφορετική εσωτερική εικόνα, τόσο για τα εμπρός όσο και για τα πίσω. Οι προβολείς που υιοθετούνται, μεταξύ άλλων, τονίζουν επίσης πιο έντονα τη διαφορά μεταξύ των επιπέδων εξοπλισμού. Το πρώτο από τα προαιρετικά επίπεδα εξοπλισμού ονομάζεται LED Performance. Διαφέρει από το αυστηρά στάνταρντ στην παρουσία μίας εγκάρσιας λωρίδας φωτός που συνδέει τα δύο κύρια στοιχεία και του φωτιζόμενου λογότυπου της εταιρίας. Είναι κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκό μοντέλο της Volkswagen. Το δεύτερο προαιρετικό επίπεδο εξοπλισμού είναι το LED Matrix IQ.Light. Αυτό περιλαμβάνει ισχυρότερες μεγάλες δέσμες φώτων -σχεδόν διπλάσιες σε σύγκριση με τα συμβατικής τεχνολογίας- με αυτόματη προσαρμογή ως προς τις συνθήκες κίνησης του οχήματος. Επίσης, με φωτοδιόδους (LED) πίσω, με τρισδιάστατη τεχνολογία, που χαρακτηρίζεται μεταξύ άλλων από τη δυνατότητα εμφάνισης τριών διαφορετικών φωτιστικών υπογραφών. Οι τελευταίες μπορούν να προσαρμοστούν από τον οδηγό, μέσω της κεντρικής οθόνης του συστήματος infotainment.

Volkswagen Golf

Με σύστημα αυτόματης στάθμευσης

Οι εξελίξεις στο μέτωπο της τεχνολογίας δεν περιορίζονται μόνο στη συνδεσιμότητα και στα φωτιστικά σώματα. Στο ανανεωμένο Golf 8ης γενιάς κάνουν επίσης το ντεμπούτο τους νέα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως το Park assist pro. Αυτό επιτρέπει στον οδηγό να διαχειριστεί τους ελιγμούς στάθμευσης από την οθόνη του smartphone, αφού βγει από το αυτοκίνητο. Επιπλέον, το Park assist plus με λειτουργία μνήμης, το οποίο μπορεί να απομνημονεύσει έναν συγκεκριμένο ελιγμό (όπως την είσοδο στο γκαράζ) και να τον επαναλάβει όταν χρειαστεί. Τις συγκεκριμένες λειτουργίες υποστηρίζει το σύστημα Area View, που δημιουργεί μια εικόνα 360° συνδυάζοντας την εικόνα από τέσσερις κάμερες και τη μεταφέρει στην οθόνη αφής του συστήματος infotainment. Αυτό διευκολύνει τον εντοπισμό των πεζοδρομίων και των διαγραμμίσεων στους χώρους στάθμευσης.

Volkswagen Golf

Ποικιλία από κινητήρες

H πτυχή στην οποία η ευελιξία του ανασχεδιασμένου VW Golf ξεχωρίζει περισσότερο είναι το εύρος της γκάμας των κινητήρων. Το ανανεωμένο μοντέλο αποκτά δύο νέες plug-in υβριδικές εκδόσεις, οι οποίες βασίζονται στον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 TSI. Η πρώτη φέρει τον κωδικό eHybrid και έχει ισχύ 204 ίππους, ενώ η δεύτερη (GTE) αποδίδει πλέον 272 ίππους. Αμφότερες διαθέτουν μία νέα μπαταρία χωρητικότητας 19,7 kWh και, σύμφωνα με τα στοιχεία του κατασκευαστή, είναι σε θέση να προσφέρουν έως 100 χιλιόμετρα αυτονομία. Μπορούν επίσης να κάνουν χρήση ακόμη και ταχυφορτιστών ισχύος έως 50 kW, ένα χαρακτηριστικό που τα φέρνει πιο κοντά στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Από την άλλη πλευρά, δεν λείπουν και οι πιο παραδοσιακές λύσεις, όπως οι εκδόσεις με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 TSI με 115 ή 150 ίππους, που μπορούν να συνδυαστούν με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Τέλος, η πετρελαιοκίνητη 2.0 TDI με 115 ή 150 ίππους, που συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων είτε με το δημοφιλές κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Το κερασάκι στην τούρτα βέβαια είναι η έκδοση «GTI», η οποία για την περίσταση αποδίδει 20 ίππους επιπλέον, σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο, φτάνοντας αισίως τους 265 ίππους.

Volkswagen Golf

Συμπέρασμα

Εκτός από μερικές μικρές αλλαγές που αφορούν τη σχεδίαση του εμπρός προφυλακτήρα, η μάσκα του VW Golf έχει παραμείνει αναλλοίωτη, με το ίδιο layout που παρουσιάστηκε με το λανσάρισμα της 8ης γενιάς, το 2019. Το ανανεωμένο Golf θα διαθέτει το νέο σύστημα infotainment MIB4, το οποίο φέρνει μια «αιωρούμενη» οθόνη 10,4 ή 12,9 ιντσών. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η παρουσία των νέων χειριστηρίων αφής για τον κλιματισμό και την ένταση του ήχου. Όπως και στα Tiguan, Passat και ID.7, διαθέτουν τώρα οπίσθιο φωτισμό, ως απάντηση σε κάποιες κριτικές για το αρχικό μοντέλο του 2019. Στο ανανεωμένο Golf θα υπάρχουν δύο επαναφορτιζόμενες plug-in εκδόσεις, οι οποίες έχουν αναβαθμιστεί, καθώς πλέον έχει υιοθετηθεί ο κινητήρας 1.5 TSI αντί του παλαιότερου 1.4 TSI. H μπαταρία έχει σχεδόν διπλάσια ενεργειακή χωρητικότητα 19,7 kWh (από 10,6 KWh έως τώρα), εξασφαλίζοντας ηλεκτρική αυτονομία 100 km. Η απόδοσή τους είναι 204 και 272 ίπποι αντίστοιχα (για την GTE). Οι εκδόσεις με τους θερμικούς κινητήρες δεν εγκαταλείπουν το προσκήνιο. Η γκάμα θα περιλαμβάνει τρεις υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες 1.5 TSI (εκ των οποίων οι δύο θα διαθέτουν ήπιο υβριδικό σύστημα 48V) και δύο ντίζελ 2.0 TDI. Οι ιπποδυνάμεις θα ξεκινούν από τους 115 και θα φτάνουν έως και 204 ίππους. Στο πλαίσιο της ανανέωσης, στην έκδοση GTI, ο 2.0 TSI κινητήρας αποδίδει πλέον +20 ίππους, φτάνοντας τους 265. Αμετάβλητος o προφυλακτήρας με τα πέντε μικρά LED φώτα ανά πλευρά.

Όλες οι ειδήσεις

Maserati GranCabrio: Με άλλο αέρα

Ντεμπούτο για το BYD YangWang U9 των 1.300 ηλεκτρικών ίππων!

Το Fiat Pandina συνεχίζει το θρύλο του Panda

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο