ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Ξεχάστε το GMA T.50: Αυτός είναι ο πραγματικός απόγονος της Mclaren F1

xechaste-to-gma-t-50-aftos-einai-o-pragmatikos-apogonos-tis-mclaren-f1-767102

Το Lazante 95-59 δεν αφήνει περιθώρια αμφιβολίας από την πρώτη του κιόλας παρουσία.

Πρόκειται για το πλησιέστερο πράγμα σε McLaren F1 που έχει κατασκευαστεί στον 21ο αιώνα – όχι ως ρέπλικα ή φόρος τιμής, αλλά ως τεχνική και οδηγική εξέλιξη μιας ιδέας που σημάδεψε μια ολόκληρη εποχή. Αποκαλύφθηκε στο φετινό Goodwood Festival of Speed.

Lazante

Το όνομα Lazante ίσως είναι γνώριμο σε όσους ξέρουν την ιστορία πίσω από την McLaren F1 GTR με τον αριθμό #59 που κέρδισε το Le Mans το 1995 – και για αυτό έχει αυτό το ιδιότροπο όνομα . Η ομάδα που τότε έγραψε ιστορία, επιστρέφει σήμερα με ένα αυτοκίνητο που δεν φοβάται να σταθεί απέναντι στο GMA T.50 – και να το ξεπεράσει.

Lazante

Η βάση του 95-59 είναι μια McLaren δρόμου, η οποία όμως έχει μεταμορφωθεί από τη Lazante σε κάτι τελείως διαφορετικό. Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του είναι το τριθέσιο cockpit με τον οδηγό τοποθετημένο στο κέντρο – όπως ακριβώς και στη McLaren F1. Για να το επιτύχει αυτό, η εταιρεία ανασχεδίασε πλήρως το carbon monocoque πλαίσιο, διατηρώντας την ακαμψία αλλά αλλάζοντας ριζικά τη διάταξη της καμπίνας. Οι δύο συνοδηγοί κάθονται πιο χαμηλά και πίσω. Δεν πρόκειται για στυλιστικό τρικ – είναι μηχανική επιλογή που καθορίζει τη θέση οδήγησης και την εμπειρία στο τιμόνι.

Lazante

Ο κινητήρας είναι ο 4λιτρος V8 biturbo της McLaren, αλλά έχει δεχτεί σοβαρή μετατροπή από τη Lazante, αποδίδοντας 850 ίππους και 880 Nm ροπής. Όλα αυτά περνάνε στους πίσω τροχούς μέσω επτατάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, χωρίς περίπλοκα υβριδικά βοηθήματα ή τεχνητή ευφυΐα. Το βάρος περιορίζεται στα μόλις 1.250 κιλά, ή 1.230 με το προαιρετικό LM30 pack. Ο λόγος ισχύος-βάρους αγγίζει τους 700 ίππους ανά τόνο νούμερο που τοποθετεί το αυτοκίνητο στην ίδια κατηγορία με Koenigsegg Jesko και Bugatti Bolide, μόνο που εδώ δεν υπάρχει ηλεκτρικό boost ή τετρακίνηση.

Lazante

Το πακέτο LM30 είναι ακόμη μια απόδειξη της φιλοσοφίας της Lazante. Για να τιμήσει τα 30 χρόνια από τη νίκη στο Le Mans, περιλαμβάνει ελαφρύτερες ζάντες, εξάτμιση από Inconel και τιτάνιο, χρήση χρυσού ως θερμική προστασία και περαιτέρω χρήση ανθρακονημάτων σε λεπτομέρειες του αμαξώματος. Με αυτό το πακέτο, το Lazante 95-59 πλησιάζει το απόλυτο: αναλογία 700 ίππων/τόνο, αίσθηση F1 και εμφάνιση που δεν προσπαθεί να μιμηθεί – απλώς ενσαρκώνει.

Lazante

Η σχεδίαση έχει γίνει από τον Paul Howse, τον άνθρωπο πίσω από τις McLaren P1, 720S και Artura. Το αμάξωμα είναι σμιλεμένο για λειτουργία, με αεροδυναμικά κανάλια που διαχειρίζονται την πίεση κάτω από το πάτωμα και μια ενεργή πίσω πτέρυγα που προσαρμόζεται ανάλογα με τις ανάγκες. Η εξάτμιση βγαίνει κεντρικά, με τελειώματα εμπνευσμένα από το αεροσκάφος F-22 Raptor. Και το χρώμα – Ueno Grey – είναι το ίδιο με εκείνο της  McLaren F1 GTR #59 που πήρε τη νίκη στον 24ωρο αγώνα του ’95.

Lazante

Εσωτερικά, το Lazante 95-59 δεν προσποιείται ότι είναι GT. Η καμπίνα θυμίζει αγωνιστικό, με καθίσματα bucket, ελάχιστα περιττά πράγματα και ένα τιμόνι με λειτουργίες εστιασμένες αποκλειστικά στην εμπειρία οδήγησης. Οι βασικοί διακόπτες βρίσκονται στην οροφή, όπως στα αεροσκάφη, ενώ η μεσαία θέση σε φέρνει κυριολεκτικά στο επίκεντρο της δράσης. Είναι μια προσέγγιση σχεδόν θεατρική – αλλά ταυτόχρονα απόλυτα λογική για όποιον θέλει να νοιώθει απόλυτο έλεγχο.

Lazante

Και όμως, το αυτοκίνητο έχει και πρακτικές αρετές. Η Lazante έχει μελετήσει τρόπους να προσφέρει και καθημερινή χρήση: υπάρχει αποθηκευτικός χώρος, προσεγμένη θερμομόνωση και διακριτική άνεση για όσους αποφασίσουν να ταξιδέψουν. Δεν είναι εργαλείο πίστας, είναι κάτι πιο ουσιαστικό: μια καθαρόαιμη, αναλογική εμπειρία οδήγησης, χωρίς φίλτρα.

Lazante

Μόλις 59 μονάδες θα παραχθούν, με τιμή κοντά στο 1,2 εκατομμύριο ευρώ. Αυτό καθιστά το Lazante 95-59 ένα ιδιαίτερα συλλεκτικό αντικείμενο, ειδικά αν σκεφτεί κανείς την προέλευση, την τεχνογνωσία και την ιστορική βαρύτητα πίσω από το όνομα. Για όσους αμφιβάλλουν, αρκεί να δουν τι έγινε με την McLaren P1 LM – και να καταλάβουν πως κάθε δημιουργία της Lazante είναι …καταδικασμένη να γίνει θρύλος.

Το GMA T.50 μπορεί να εκπροσωπεί μια πιο τεχνικά ρομαντική εκδοχή του μέλλοντος. Το 95-59 όμως, όπως το οραματίστηκε η Lazante, είναι το παρόν – και είναι φτιαγμένο για να οδηγείται, όχι να φωτογραφίζεται. Δεν είναι φόρος τιμής. Είναι η κληρονομιά της McLaren F1, όπως έπρεπε να εξελιχθεί.

Όλες οι ειδήσεις

Αυτό είναι το νέο Mazda CX-5 – Δες την πρώτη τιμή

Rimac Nevera R: Το ηλεκτρικό hypercar των 1.989 PS που έσπασε 24 παγκόσμια ρεκόρ (video)

Ηλεκτρικό έκανε πάνω από 1.200 km με μία φόρτιση – Έσπασε όλα τα ρεκόρ

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο