EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τα premium μοντέλα δεν γνωρίζουν από κρίση

ta-premium-montela-den-gnorizoun-apo-krisi-619594

Του Massimo Nascimbene

BMW, Mercedes και λοιποί κατασκευαστές αυτοκινήτων πολυτελείας έκλεισαν το πρώτο τρίμηνο με θετικά αποτελέσματα. Πραγματοποιώντας μάλιστα ρεκόρ πωλήσεων. Την ανάκαμψη «οδηγούν» τα αμιγώς ηλεκτρικά και τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά, η αμερικανική και πάνω απ’ όλα η κινεζική αγορά.

Τις πρώτες ενδείξεις τις είχαμε λάβει από τα οικονομικά στοιχεία του τετάρτου τριμήνου του 2020. Η Audi κατέγραψε τα καλύτερα αποτελέσματα στην ιστορία της, με πωλήσεις που ξεπερνούσαν τις 500.000 μονάδες. Στην Κίνα μόνο, κατάφερε να πουλήσει 214.000 αυτοκίνητα. Η επιβεβαίωση ότι για τους κατασκευαστές πολυτελείας η κρίση αποτελεί μακρινό παρελθόν, έρχεται από τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου της τρέχουσας χρονιάς. Τόσο η BMW, όσο και η Mercedes σημείωσαν επίσης σημαντικά αυξημένες πωλήσεις σε σχέση με το 2020. Η BMW πούλησε 636.000 αυτοκίνητα, η καλύτερη επίδοση για το πρώτο τρίμηνο στην ιστορία της βαυαρικής μάρκας. Το ρεκόρ αυτό οφείλεται εν μέρει στο διπλασιασμό των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της, οι οποίες ξεπέρασαν τις 70.000 μονάδες. Σαφώς οφείλεται και στη γενικευμένη αύξηση της ζήτησης για όλα τα μοντέλα της, συμπεριλαμβανομένων και των (μη φιλικών προς το περιβάλλον) εκδόσεων Μ.

Για τη Mercedes, τον πρώτο λόγο είχε η κινεζική αγορά, στην οποία σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων. Από τα 581.000 αυτοκίνητα σε παγκόσμιο επίπεδο, τα 222.000 ταξινομήθηκαν στην Κίνα. Τα ρεκόρ αυτά σημειώθηκαν παρά τη γνωστή έλλειψη μικροεπεξεργαστών που επηρεάζει στο σύνολό της την αυτοκινητοβιομηχανία. Σημαντικό ρόλο στην αύξηση των πωλήσεων έπαιξαν και στην περίπτωση της Mercedes, τα ηλεκτρικά και τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα. Το ποσοστό τους ξεπέρασε το 10% του συνόλου των πωλήσεων. Εξαιρετική ήταν όμως η επίδοση της Mercedes και στην αμερικάνικη αγορά. Στο σύνολό της, η αγορά σημείωσε αύξηση κατά 12%, ενώ η κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων σημείωσε αύξηση 20%. Στην κατηγορία αυτή, η Mercedes βρέθηκε στη θέση του οδηγού, καθώς κατέκτησε την πρώτη θέση στις πωλήσεις (με περίπου 80.000 μονάδες), ακολουθούμενη από τη Lexus, τη BMW και την Tesla. Φαίνεται ότι η ανώτερη μεσαία τάξη στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού δεν αναμένει το πακέτο Μπάιντεν για να δει άσπρη μέρα.

Λαμβάνοντας υπόψη τα επαναλαμβανόμενα ρεκόρ στη Wall Street, τη σχεδόν αναγκαστική αποταμίευση λόγω κλειστών καταστημάτων και απαγόρευσης των ταξιδιών αναψυχής, πολλοί είναι εκείνοι με παραφουσκωμένα πορτοφόλια που θέλουν κάπου να ξεσπάσουν. Σε βαθμό που όλες οι μάρκες πολυτελείας, με μοναδική εξαίρεση τη Jaguar, να καταγράφουν σταθερά ανοδική πορεία. Όπως για παράδειγμα η Porsche, με μια διόλου ευκαταφρόνητη αύξηση των πωλήσεων κατά 45%. Στην πράξη, μόνο η ευρωπαϊκή αγορά παρουσιάζει αδυναμία ανάκαμψης. Συγκεκριμένα για τα πολυτελή αυτοκίνητα, η ασιατική αγορά πλέον είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη ευρωπαϊκή. Η Κίνα έχει ξεπεράσει προ πολλού την όποια κρίση και η Αμερική έχει μπει για τα καλά στο δρόμο της ανάκαμψης. Ένα τελευταίο στοιχείο για να κλείσουμε την κουβέντα. Στο πρώτο τρίμηνο του έτους, η No1 μάρκα πολυτελείας στον κόσμο, η Rolls Royce, πούλησε 1.380 αυτοκίνητα. Επίδοση που δεν έχει σημειώσει ποτέ ξανά στα 116 χρόνια της ένδοξης ιστορίας της. Κατά το ελληνικότερον, η πανδημική κρίση πέρασε και δεν ακούμπησε τον κόσμο των πλουσίων.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο