EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ford-Volkswagen: Κοινή πορεία εξέλιξης μοντέλων

ford-volkswagen-koini-poreia-exelixis-montelon-620013

Των Roberto Lo Vecchio και Andrea Stassano Απόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος Σκίτσα: Marcelo Poblete

Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο ευρείας παραγωγής της αμερικάνικης εταιρείας με βάση την πλατφόρμα ΜΕΒ του Βόλφσμπουργκ θα γεννηθεί στην Ευρώπη το 2023. Σας παρουσιάζουμε, κατ’ αποκλειστικότητα, τη σχεδίαση και τα χαρακτηριστικά του.

Σε αυτές τις αποκλειστικές εικόνες, βλέπετε το πρώτο μοντέλο της Fordswagen. Φυσικά και το όνομα αυτό αποτελεί προϊόν της φαντασίας μας. Η έμπνευσή του προήλθε από τη φετινή πρωταπριλιάτικη φάρσα (ή φιάσκο) της γερμανικής εταιρείας. Για όσους έχουν χάσει επεισόδια, στις 29 Μαρτίου, η Volkswagen «ανακοίνωσε» την μετονομασία της σε Voltswagen στις ΗΠΑ. Προκειμένου να τονίσει την αλλαγή φιλοσοφίας της εταιρείας και τη στροφή της προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μόνο που αργότερα (στις 30 Μαρτίου), αναγκάστηκε να παραδεχτεί ότι ήταν μια υπερβολικά πρόωρη πρωταπριλιάτικη φάρσα. Πολλοί το χαρακτήρισαν επικοινωνιακό φιάσκο. Ας επανέλθουμε όμως στην πραγματικότητα και το πρώτο μοντέλο της Ford που θα «χτιστεί» σε πλατφόρμα της Volkswagen.

Τι σχέση είπαμε ότι έχει η αμερικάνικη εταιρεία με την γερμανική πλατφόρμα; Οι τακτικοί αναγνώστες γνωρίζουν για τη συμφωνία μεταξύ των δύο εταιρειών, αρχής γενομένης από το 2019 (βλέπε σχετικό πλαίσιο). Η συμφωνία αυτή έχει ως αποτέλεσμα την από κοινού εξέλιξη των μοντέλων μηδενικών ρύπων. Μεταξύ των δύο εταιρειών, η πλατφόρμα της Volkswagen ήταν η πιο ευέλικτη, άρα και η πιο κατάλληλη για ν’ αποτελέσει τη βάση πάνω στην οποία θα βασιστούν τα «κοινά» μοντέλα.

ΣΑΝ ΖΕΣΤΟ ΨΩΜΙ

Η συμφωνία έκανε λόγο για μοντέλα με κοινή βάση στο μέλλον, ένα μέλλον που πλέον αποτελεί το παρόν. Το πρώτο αυτοκίνητο της αμερικανικής εταιρείας βασισμένο στη γερμανική πλατφόρμα, αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2023 (από την επόμενη χρονιά, ωστόσο, θα έχουν διαρρεύσει οι φωτογραφίες και τα λεπτομερή τεχνικά χαρακτηριστικά του). Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, θα είναι ένα SUV με μήκος κοντά στα 4,5 μέτρα και τετραγωνισμένη σχεδίαση (με βάση αυτές τις πληροφορίες δημιουργήσαμε τις ψηφιακές απεικονίσεις που βλέπετε). Επομένως, θα πρόκειται για ένα μοντέλο που αναμένεται να πουλήσει σαν ζεστό ψωμί, καθώς αυτή ακριβώς είναι η κατηγορία με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο. Το γεγονός αυτό είναι πολύ σημαντικό για έναν ακόμα λόγο. Την ίδια χρονική περίοδο, ένα άλλο premium μοντέλο της Ford, το Mondeo, θα αποσυρθεί από την ενεργό δράση.

Δίχως ωστόσο, να υπάρχουν πληροφορίες σχετικά με τον αντικαταστάτη του. Το crossover που είχε ακουστεί ότι θα το αντικαταστήσει, παρουσιάστηκε τον Απρίλιο στο Σαλόνι της Σαγκάης (περισσότερα στο σχετικό πλαίσιο της επόμενης σελίδας). Όμως, σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, το μοντέλο αυτό δεν αναμένεται στην ευρωπαϊκή αγορά. Από την άλλη, το πρώτο από τα Fordswagen (το οποίο αναμένεται ν’ ακολουθήσουν κι άλλα), όχι μόνο θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη, αλλά θα κατασκευάζεται και επί ευρωπαϊκού εδάφους. Η αμερικανική εταιρεία έχει επενδύσει ένα δισεκατομμύριο δολάρια (περίπου 830 εκατομμύρια ευρώ) για τον εκσυγχρονισμό του εργοστασίου της στην Κολονία της Γερμανίας. Το Fiesta θα εγκαταλείψει τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της Κολονίας, παραχωρώντας τη θέση του στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μια λογική επιλογή. Λόγω εγγύτητας με τους προμηθευτές της πλατφόρμας, αλλά και των λοιπών εξαρτημάτων. Αλλά και με τους καταναλωτές, καθώς η Ευρώπη και η Κίνα είναι οι περιοχές που προωθούν περισσότερο τα αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών. Σε βαθμό, που η Ford σχεδιάζει με ορίζοντα το 2030, να διαθέτει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη γκάμα της.

ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΠΛΕΥΣΗΣ

Η σχεδίαση του νέου μοντέλου θα διαφοροποιηθεί αρκετά σε σχέση με τα σημερινά μοντέλα της Ford. Η ήπια σχεδίαση των Kuga και Puma θα εγκαταλειφθεί υπέρ μιας πιο τετραγωνισμένης σχεδίασης, με ευθείες γραμμές, εμπνευσμένες από τη βιομηχανική σχεδίαση. Θα διαφέρει επίσης από τα ηλεκτρικά Mustang, τα οποία βασίζονται σε μια πλατφόρμα εξελιγμένη από την αμερικανική εταιρεία.

ΚΙΝΗΣΗ ΠΙΣΩ, ΙΣΩΣ 4×4

Το μεταξόνιο των 277 εκατοστών “μαρτυρά” ότι βασίζεται στην πλατφόρμα ΜΕΒ. Άρα και οι εξωτερικές διαστάσεις θα είναι παρόμοιες με του VW ID.4. Η διάταξη του κινητήρα και τα λοιπά χαρακτηριστικά είναι επίσης ίδια με της οικογένειας ID. Κίνηση πίσω, μπαταρίες 52 και 77 kWh, με απόδοση 170 και 204 ίππων. Με βάση τα στοιχεία του ID.4, η αυτονομία (κύκλος WLTP) αναμένεται να είναι τουλάχιστον 343 χιλιόμετρα, με μέγιστη αναμενόμενη τιμή τα 520 χιλιόμετρα. Η αυτονομία επηρεάζεται από το βάρος και την αεροδυναμική, οπότε στην περίπτωση του Ford ίσως υπάρχουν μικρές αποκλίσεις από αυτές τις τιμές. Αυτό που ακόμα δεν είναι γνωστό, είναι εάν το μοντέλο της Ford θα είναι διαθέσιμο και ως τετρακίνητο (όπως το ID.4 GTX), με την προσθήκη ενός κινητήρα στον εμπρός άξονα. Στην περίπτωση αυτή, η συνολική ισχύς θα ξεπερνά τους 300 ίππους.

Το νέο αυτό μοντέλο, το όνομα του οποίου ακόμα δεν έχει γίνει γνωστό, θα πλαισιωθεί στο μέλλον από ένα επιπλέον, που θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο