Μία ομάδα δώδεκα μεγάλων ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένων των Toyota Motor Corp, Volkswagen AG, Hyundai Motor Co και Nissan Motor Co, κάλεσαν τους Δημοκρατικούς στη Βουλή των Αντιπροσώπων να απορρίψουν ένα φορολογικό κίνητρο 4.500 δολαρίων για αμερικανικά ηλεκτρικά οχήματα, που κατασκευάζονται από εργαζόμενους που ανήκουν σε αμερικανικά συνδικάτα.
Μία επιτροπή της Βουλής των Αντιπροσώπων ενέκρινε αυτό το μήνα νομοθεσία για την προώθηση των επιδοτήσεων για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα σε ποσό των άνω των 12.500 δολαρίων ανά όχημα, συμπεριλαμβανομένων και της φορολογικής έκπτωσης των 4.500 δολαρίων για τα οχήματα που κατασκευάζονται από εργαζόμενους που ανήκουν σε συνδικάτα και 500 δολαρίων για μπαταρίες αμερικανικής κατασκευής.
Οι αμερικανικές εργοστασιακές μονάδες των ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών ανέφεραν χθες, Πέμπτη, σε επιστολή τους προς την πρόεδρο της Βουλής των Αντιπροσώπων Νάνσι Πελόσι και άλλους Δημοκρατικούς ότι η πρόταση «είναι άδικη σε βάρος των Αμερικανών εργαζόμενων που έχουν επιλέξει να μην ενταχθούν σε συνδικάτο και παράγουν περισσότερα από τα μισά οχήματα από το σύνολο των οχημάτων που παράγονται στις ΗΠΑ, αλλά και τη μεγάλη πλειονότητα των ηλεκτρικών οχημάτων που παράγονται σε αμερικανικό έδαφος».
Την επιστολή υπέγραψαν και άλλες εταιρίες, μεταξύ αυτών, η Honda, η BMW, η Kia, η Mazda, η Daimler AG’s Mercedes-Benz, αλλά και η Subaru και Volvo Cars που ανήκουν στην Geely.
Αργά χθες, Πεμπτη, το βράδυ, έξι Δημοκρατικοί βουλευτές κάλεσαν την Πελόσι να διατηρήσει το κίνητρο των 4.500 δολαρίων για τα ηλεκτρικά οχήματα που παράγονται από εργαζόμενους που ανήκουν σε αμερικανικά εργατικά συνδικάτα.
«Κάθε ξένη αυτοκινητοβιομηχανία απασχολεί στην πατρίδα της συνδικαλισμένους εργαζόμενους, όμως αυτές οι ίδιες εταιρίες επιλέγουν επίμονα να επενδύουν πολιτείες που είναι εχθρικές στις συλλογικές συμβάσεις εργασίας», ανέφεραν οι Δημοκρατικοί.
Ο Ρέι Κάρι, πρόεδρος των Ενωμένων Εργατών της Αυτοκινητοβιομηχανίας (UAW), δήλωσε χθες, Πέμπτη, ότι εξασφαλίζοντας «πως τα χρήματα των φορολογουμένων πηγαίνουν στην εγχώρια παραγωγή οχημάτων και μπαταριών και πως αυτές οι θέσεις εργασίας είναι καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας για συνδικαλισμένους εργαζόμενους, προστατεύουμε το μέλλον μας».
Οι εκπτώσεις φόρου, που έχουν ενταχθεί στο προτεινόμενο νομοσχέδιο δαπανών των 3,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, θα έχουν κόστος 15,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσα σε δέκα χρόνια και θα ωφελήσουν δυσανάλογα τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στο Ντιτρόιτ (General Motors, Ford Motor Co και Stellantis NV) με την τελευταία να είναι η μητρική της Chrysler. Η παραγωγή των οχημάτων των εταιριών αυτών γίνεται σε εργοστασιακές μονάδες με εργατικό δυναμικό που εκπροσωπείται από την UAW.
Η πρόταση για τα ηλεκτρικά οχήματα καταργεί τη σταδιακή εξάλειψη της φορολογικής έκπτωσης όταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες φθάνουν τις 200.000 πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και έτσι η GM θα δικαιούται εκ νέου τη φορολογική έκπτωση, όπως και η Tesla Inc, παρά το γεγονός, ότι η Tesla δεν θα λάβει την έκπτωση των 4.500 δολαρίων.
Η Tesla και οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν συνδικάτα που να εκπροσωπούν τους εργαζομένους στα εργοστάσιά τους στις ΗΠΑ.