EDITORIAL

Η ασφάλεια στην μικροκινητικότητα των πόλεων

i-asfaleia-stin-mikrokinitikotita-ton-poleon-629340

Παντελής Τζερτζεβέλης

Ήταν ένα πρωινό όπως όλα τα υπόλοιπα που πήγαινα στην δουλειά όταν ανακοινώθηκε από το ραδιόφωνο μια έκτακτη τραγική είδηση.

Ένα φορτηγό παρέσυρε μια ποδηλάτισσα, την στιγμή που εκείνη πήγαινε στην εργασία της! Και όλα αυτά μία μόλις ημέρα μετά τον επίσης τραγικό επίλογο που είχε η ζωή του άτυχου ντελιβερά, όταν ένας «ασυνείδητος οδηγός» χωρίς δίπλωμα, παραβίασε ερυθρό σηματοδότη, με αποτέλεσμα να κόψει το νήμα της ζωής του άτυχου Δημήτρη μέσα στο κέντρο της πόλης προσπαθώντας μάλιστα να τραπεί σε φυγή, αμέσως μετά το συμβάν.

Στην περίπτωση της Δήμητρας, της άτυχης ποδηλάτισσας, αναδείχτηκε πεντακάθαρα ότι εντός του αστικού κύκλου, δεν μπορεί να υπάρξει ασφαλής κινητικότητα! Μπορεί ο Δήμαρχος της Θεσσαλονίκης να είναι από τους πλέον προοδευτικούς ανθρώπους, και να πασχίζει δημιουργώντας ασφαλής ποδηλατοδρόμους, όμως δεν είναι λίγοι αυτοί που εναντιώθηκαν απέναντί του όταν κατασκεύασε ένα έργο με σκοπό την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Σε όλη την ελληνική επικράτεια, η αδιαφορία της πολιτείας είναι εμφανής και χωρίς ουσιαστικές υποδομές για ποδηλατοκίνηση, και ανθρώπους που επέλεξαν το ποδήλατο για μετακίνηση στην καθημερινή τους ζωή.

Μπορεί το ποδήλατο να εκθειάζεται σε επικοινωνιακό επίπεδο όταν το μείζον ζήτημα της περιβαλλοντικής κρίσης έρχεται στο προσκήνιο, ολοένα και πιο συχνά, ωστόσο δεν είδαμε κάποια έργα που θα δημιουργήσουν εκείνες τις συνθήκες όπου ποδήλατο και αυτοκίνητο θα συνυπάρχουν, στις σύγχρονες οδικές ζούγκλες των πόλεων με απόλυτη ασφάλεια. Οι ποδηλατόδρομοι στην Ελλάδα έχουν πολλά θέματα. Είτε έγιναν ως έργα βιτρίνας, είτε για να απορροφηθούν ευρωπαϊκά κονδύλια, είτε για να λόγους επικοινωνίας. Δεν αστυνομεύονται ποτέ, δεν έχουν προδιαγραφές ασφάλειας. Περισσότερο σαν έξτρα χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων και μηχανών και λιγότερο σα χρηστικές ροές για ποδηλάτες. Κάτι που στην υπόλοιπη Ευρώπη έχει κατακτηθεί εδώ και χρόνια, στην Ελλάδα προσπαθούμε να αποφύγουμε την πραγματικότητα. Να μη γίνει κάτι ουσιώδες. Να γίνουν τα γνωστά πασαλείμματα και να συνεχίσουμε. Ο κάθε Δήμος της χώρας που ασφαλώς σέβεται τον εαυτό του, να επενδύσει σε υποδομές και αλλαγής κουλτούρας, έτσι το ποδήλατο θα γίνει ακόμη πιο ελκυστικό για περισσότερους ανθρώπους. Όποιοι ταξιδεύουν στην Ευρώπη βλέπουν στους δρόμους μεγάλων Ευρωπαϊκών πόλεων, να κινούνται χιλιάδες ποδήλατα. Ναι φυσικά και εκεί γίνονται δυστυχήματα. Όμως υπάρχουν υποδομές και ένα νομοθετικό πλαίσιο που σέβεται τον πολίτη.

Καλό ταξίδι Δήμητρα και Δημήτριε. Μακάρι να είστε εσείς οι τελευταίοι που αφήσατε την ζωή σας πάνω στην άσφαλτο!

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο