Αυτόνομη οδήγηση: Η ιδέα ενός αυτοκινήτου που «οδηγεί μόνο του» φάνταζε μέχρι πρόσφατα σενάριο επιστημονικής φαντασίας.
Σήμερα, όμως, η τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης κάνει άλματα παγκοσμίως και θέτει σοβαρές βάσεις για την πλήρη ενσωμάτωσή της στην καθημερινότητα. Αλλά πόσο κοντά είμαστε στην Ελλάδα σε αυτό το τεχνολογικό άλμα;
Η τεχνολογία προχωρά – η Ελλάδα ακολουθεί;
Εταιρείες όπως η Tesla, η Waymo (θυγατρική της Google), αλλά και ευρωπαϊκοί κολοσσοί όπως η Mercedes-Benz και η BMW, έχουν ήδη παρουσιάσει μοντέλα με δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 ή και 3, που επιτρέπουν στο όχημα να διατηρεί ταχύτητα, πορεία και αποστάσεις χωρίς την άμεση παρέμβαση του οδηγού. Ωστόσο, το πλήρες επίπεδο αυτονομίας, όπου το όχημα αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου τον έλεγχο, παραμένει υπό αυστηρούς περιορισμούς και δοκιμές.
Στην Ελλάδα, η εφαρμογή της αυτόνομης οδήγησης βρίσκεται ακόμη σε εμβρυακό στάδιο. Αν και έχουν πραγματοποιηθεί πιλοτικά προγράμματα –όπως το αυτόνομο λεωφορείο στα Τρίκαλα το 2015, που αποτέλεσε την πρώτη τέτοια εφαρμογή στην Ευρώπη– η ενσωμάτωση των αυτόνομων οχημάτων στην καθημερινή κυκλοφορία παραμένει μακρινός στόχοςauto
Αυτόνομη οδήγηση: Οι προκλήσεις του ελληνικού τοπίου
Η υποδομή παίζει κρίσιμο ρόλο στην ασφαλή λειτουργία αυτόνομων οχημάτων. Οδικά δίκτυα με κακή σήμανση, ανεπαρκή συντήρηση ή έλλειψη ψηφιακής χαρτογράφησης δυσχεραίνουν την αξιοπιστία των συστημάτων. Η Ελλάδα, με αρκετούς δρόμους εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων να μην πληρούν τις τεχνικές προδιαγραφές, αντιμετωπίζει πρακτικά εμπόδια στην πλήρη υιοθέτηση.
Επιπλέον, το θεσμικό πλαίσιο δεν έχει ακόμα προσαρμοστεί στις απαιτήσεις των αυτόνομων συστημάτων. Ποιος ευθύνεται σε περίπτωση ατυχήματος με ένα όχημα χωρίς οδηγό; Είναι ασφαλιστικά κατοχυρωμένος ο επιβάτης; Αυτά είναι μόνο μερικά από τα νομικά ζητήματα που μένουν ανοιχτά.

Το μέλλον: Συνύπαρξη ή αντικατάσταση;
Είναι απίθανο τα αυτόνομα οχήματα να αντικαταστήσουν πλήρως τα συμβατικά μέσα μετακίνησης στο άμεσο μέλλον. Ωστόσο, είναι πιθανό να δούμε την ενσωμάτωσή τους σε συγκεκριμένες χρήσεις, όπως η αστική συγκοινωνία, τα logistics ή ακόμα και τουριστικές διαδρομές. Η καθημερινή χρήση της αυτόνομης οδήγησης στην Ελλάδα δεν είναι –προς το παρόν– προ των πυλών, αλλά η συζήτηση έχει αρχίσει. Και όπως συμβαίνει πάντα με την τεχνολογία, το ερώτημα δεν είναι αν, αλλά πότε.
Όλες οι ειδήσεις
To νέο αμιγώς ηλεκτρικό Nissan Micra, έχει αρκετό R5 στο DNA του!
Νέο Renault Symbioz: Το υβριδικό οικογενειακό SUV χωρίς συμβιβασμούς από 28.900€!
«Φωτιά» στις τιμές των καυσίμων και της θέρμανσης βάζει νέος ευρωπαϊκός φόρος