EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αντίθετος στην επιβολή δασμών στα κινέζικα EV ο γερμανός υπουργός Μεταφορών

antithetos-stin-epivoli-dasmon-sta-kinezika-ev-o-germanos-ypourgos-metaforon-681264

Αντίθετα, ο Volker Wissing πιστεύει πως οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να επικεντρωθούν στο να γίνουν πιο ανταγωνιστικές.

Με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να έχει αρχίσει ήδη τις έρευνες γύρω από τα ηλεκτρικά οχήματα κινέζικης προέλευσης και τις επιδοτήσεις που λαμβάνουν, ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Volker Wissing αντιτίθεται στην πιθανότητα επιβολής αυξημένων δασμών στα EV που κατασκευάζονται στην χώρα της Άπω Ανατολής. Σε πρόσφατες δηλώσεις του σε γερμανική εφημερίδα, ο Wissing είπε πως η εν λόγω αντιμετώπιση είναι μέρος μιας απομονωτικής πολιτικής η οποία και θα βλάψει τη γερμανική οικονομία.

«Καταρχήν, δεν σκέφτομαι πολύ να δημιουργήσω φραγμούς στην αγορά», είπε. «Σήμερα είναι τα αυτοκίνητα, αύριο τα χημικά προϊόντα και κάθε μεμονωμένο βήμα από μόνο του κάνει τον κόσμο φτωχότερο. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι παράγουμε τα ηλεκτρικά μας οχήματα ανταγωνιστικά – για τη Γερμανία και για τις παγκόσμιες αγορές».

Η θέση του Wissing μοιάζει εκ διαμέτρου αντίθετη με αυτή της προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula von der Leyen, η οποία είχε υποστηρίζει νωρίτερα αυτόν τον μήνα πως τα κινέζικα EV επωφελούνται από υπερβολικά γενναιόδωρες κρατικές επιδοτήσεις. Ως αποτέλεσμα, οι κινέζικες μάρκες μπορούν να πωλούν τα EV τους σε πολύ πιο χαμηλές τιμές απ’ ότι οι ανταγωνιστές τους. Τα κινέζικα EV διατίθενται σε τιμές περίπου 20% μειωμένες από τα ευρωπαϊκά μοντέλα, σύμφωνα με το Reuters.

Οι κινέζοι αξιωματούχοι δεν άργησαν να εκφράσουν την δυσαρέσκειά τους σχετικά με την εν λόγω έρευνα, χαρακτηρίζοντάς την ως μια «πράξη γυμνού προστατευτισμού που θα διαταράξει σοβαρά και θα στρεβλώσει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και τις αλυσίδες εφοδιασμού, συμπεριλαμβανομένης και της ΕΕ».

Από την πλευρά τους, οι Γάλλοι έχουν ήδη προχωρήσει σε ενέργειες για να προστατεύσουν τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, εφαρμόζοντας νέους κανόνες για την αναταξινόμηση των EV που λαμβάνουν επιδοτήσεις. Στο στόχαστρο είναι τα οχήματα που έχουν παραχθεί με την βοήθεια όχι αρκετά «πράσινης» ισχύος, κάτι που στην ουσία φωτογραφίζει την Κίνα, της οποίας οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται με καύση άνθρακα.

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο