Ανατροπή στην αγορά! Το νούμερο ένα καύσιμο για το 2025 στην Ελλάδα δεν είναι η βενζίνη – σχεδόν 5 στα 10 νέα αυτοκίνητα έχουν αυτόν τον κινητήρα. Δες ποιο είναι.
Το 2025 φαίνεται πως είναι η χρονιά της μεγάλης αλλαγής στις προτιμήσεις των Ελλήνων οδηγών, όσον αφορά τα καύσιμα των νέων τους αυτοκινήτων. Για πρώτη φορά, ένα διαφορετικό είδος κινητήρα ξεπερνά τη «βασίλισσα» βενζίνη και γίνεται το νέο best-seller της ελληνικής αγοράς.
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), από τον Ιανουάριο έως και τον Μάιο του 2025 ταξινομήθηκαν συνολικά 63.517 νέα αυτοκίνητα στην Ελλάδα. Από αυτά, το 48,3% ήταν πλήρως υβριδικά οχήματα (HEV), σημειώνοντας ένα ιστορικό ρεκόρ και αναδεικνύοντας τα υβριδικά ως τη δημοφιλέστερη επιλογή των αγοραστών. Η πλειοψηφία αυτών προφανώς χρησιμοποιούν την ηλεκτρική ενέργεια σε συνδυασμό με βενζίνη, αλλά εδώ η «κόντρα» είναι μεταξύ υβριδισμού και των παραδοσιακών αμιγώς θερμικών μοντέλων.
Βενζίνη σε πτώση, υβριδικά σε άνοδο
Παραδοσιακά, η βενζίνη ήταν το κυρίαρχο καύσιμο στην ελληνική αγορά, όμως πλέον φαίνεται να χάνει συνεχώς έδαφος, αφού το μερίδιό της διαμορφώνεται στο 34,6%. Από την άλλη πλευρά, τα υβριδικά (HEV), τα οποία συνδυάζουν θερμικό κινητήρα με ηλεκτρική υποβοήθηση χωρίς την ανάγκη φόρτισης, κερδίζουν συνεχώς την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, συνδυάζοντας οικονομία, απουσία φόρτισης και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.
Τι γίνεται με τα άλλα είδη καυσίμου;
Οι υπόλοιπες κατηγορίες κινούνται σε πολύ χαμηλότερα ποσοστά:
-
Diesel: 3,1% – πλέον οριακό μερίδιο, σχεδόν εξαφανισμένο σε πολλές αστικές περιοχές.
-
Plug-in υβριδικά (PHEV): 6,2% – σταθερά χαμηλό αλλά υποστηριζόμενο από επιδοτήσεις.
-
Αμιγώς ηλεκτρικά (BEV): 5,4% – παραμένει σε χαμηλότερα επίπεδα, κυρίως λόγω τιμών και υποδομών φόρτισης, με σταθερή όμως άνοδο.
-
Υγραέριο (LPG): 2,5% – τακτικά παρών, ιδίως σε μοντέλα διπλού καυσίμου.
Τι σημαίνει αυτό για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου
Η πρωτιά των υβριδικών δείχνει ξεκάθαρα προς τα πού κατευθύνεται η ελληνική αγορά. Οι οδηγοί επιλέγουν πιο οικονομικές και «πράσινες» λύσεις, αλλά χωρίς να είναι ακόμα έτοιμοι για τη μετάβαση στην πλήρη ηλεκτροκίνηση.
Δείτε επίσης: Πότε θα παραδοθεί ο νέος δρόμος που θα σώσει τη Θεσσαλονίκη – Προχωράει με γρήγορους ρυθμούς
Τα υβριδικά προσφέρουν το καλύτερο και από τους δύο κόσμους: κατανάλωση που θυμίζει ηλεκτρικό, απουσία άγχους φόρτισης και χαμηλό κόστος χρήσης, χωρίς τις υποδομές που απαιτούνται για ένα EV.
Ο χάρτης του 2025 μέχρι στιγμής
Καύσιμο | Μερίδιο αγοράς Ιαν–Μάιος 2025 |
---|---|
Υβριδικά (HEV) | 48,3% |
Βενζίνη | 34,6% |
Plug-in Υβριδικά (PHEV) | 6,2% |
Ηλεκτρικά (BEV) | 5,4% |
Πετρέλαιο | 3,1% |
Υγραέριο (LPG) | 2,5% |
Τι να περιμένουμε μέχρι το τέλος του έτους
Αν η τάση αυτή συνεχιστεί, δεν αποκλείεται μέχρι το τέλος του 2025, τα υβριδικά να ξεπεράσουν ακόμη και το 50% των συνολικών πωλήσεων. Το ερώτημα παραμένει αν η ηλεκτροκίνηση θα μπορέσει να ακολουθήσει ή αν θα χρειαστεί ακόμη μερικά χρόνια – και αρκετές επενδύσεις σε δίκτυα φόρτισης – για να μπει δυναμικά στο παιχνίδι.
Όλες οι ειδήσεις
Το οικογενειακό SUV με πορτμπαγκάζ 667lt και κατανάλωση 5,4lt/100km – Έχει τιμή 23.800€
Με 20 km/h λιγότερo, έχεις 5πλάσιες πιθανότητες να ζήσεις – ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις και Οδική Ασφάλεια
2.000 ευρώ έκπτωση για το εντυπωσιακό B-SUV – Ξεκινά κάτω από τις 21.000 ευρώ