EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Χρήση Κινητού στο Τιμόνι: Έως 8 χρόνια αφαίρεση της άδειας οδήγησης

chrisi-kinitou-sto-timoni-eos-8-chronia-afairesi-tis-adeias-odigisis-713778

Η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων, με τις στατιστικές να προκαλούν ανησυχία.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι οδηγοί που μιλούν στο τηλέφωνο έχουν έως και τετραπλάσια πιθανότητα εμπλοκής σε τροχαίο, ενώ η αποστολή ή η ανάγνωση μηνυμάτων αυξάνει τον κίνδυνο έως και 23 φορές.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας δείχνουν σημαντική αύξηση στις παραβάσεις για χρήση κινητού στην οδήγηση. Το 2024 καταγράφηκαν 18.951 σχετικές παραβάσεις, έναντι 16.994 το 2023 — μια αύξηση της τάξεως του 11,5%. Αντίθετα, το πρώτο τετράμηνο του 2025 καταγράφηκαν 5.560 παραβάσεις, μειωμένες κατά 15,2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024, γεγονός που αποδίδεται κυρίως στην εντατικοποίηση των ελέγχων.

Η επικείμενη αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), που αναμένεται να κατατεθεί άμεσα στη Βουλή, φέρνει αυστηρότερες ποινές για την καταπολέμηση αυτής της επικίνδυνης συμπεριφοράς. Η βασική παράβαση της χρήσης κινητού εν ώρα οδήγησης, χωρίς πρόκληση ατυχήματος, τιμωρείται πλέον με χρηματικό πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 30 ημέρες. Σε περίπτωση υποτροπής, το πρόστιμο αυξάνεται στα 1.000 ευρώ και η στέρηση του διπλώματος φτάνει τους έξι μήνες, ενώ σε δεύτερη υποτροπή φτάνει τα 2.000 ευρώ και ένα έτος αφαίρεσης διπλώματος.

Ακόμη αυστηρότερα είναι τα μέτρα για τους οδηγούς που προκαλούν ατύχημα κατά τη χρήση κινητού. Το πρόστιμο ξεκινά από 350 ευρώ με στέρηση άδειας για 30 ημέρες, ενώ σε περιπτώσεις υποτροπής το πρόστιμο εκτοξεύεται στα 2.000 ευρώ με τέσσερα έτη αφαίρεσης διπλώματος. Αν ο οδηγός υποπέσει και πάλι στο ίδιο παράπτωμα, το πρόστιμο διπλασιάζεται στα 4.000 ευρώ και το δίπλωμα αφαιρείται για οκτώ χρόνια.

Παρά τις αυστηρές ρυθμίσεις, ειδικοί στον τομέα της οδικής ασφάλειας εμφανίζονται επιφυλακτικοί. Χαρακτηρίζουν τις ποινές “εξοντωτικές” και εκφράζουν ανησυχίες για το αν θα εφαρμοστούν στην πράξη με συνέπεια και συστηματικότητα.

Όλες οι ειδήσεις

Toyota: Θα μεταφέρει μέρος της παραγωγής του GR Corolla στη Βρετανία

Τον Ιούνιο ο πρώτος έλεγχος για ανασφάλιστα ΙΧ και ΚΤΕΟ

Electrip: Τουρκικό «ηλεκτροσόκ» με σταθμούς φόρτισης στην Ελλάδα!

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο