H Dacia σχεδιάζει την «επόμενη μέρα» του Duster. Πως θα διαμορφωθεί το προσιτό SUV στην εποχή της ηλεκτροκίνησης;
Η Dacia κάνει σταθερά βήματα προς την δημιουργία μια ηλεκτροκίνητης γκάμας, της οποίας «αιχμή του δόρατος» θα αποτελεί το πολυαγαπημένο Duster. Η ηλεκτρική έκδοση του SUV αναμένεται να διατηρήσει τον χαρακτήρα του θερμικού μοντέλου που διακρίνεται για την οικονομία, την πρακτικότητα και τις εκτός δρόμου ικανότητες.
Η εταιρεία αναμένεται να παρουσιάσει την επόμενη φάση της στρατηγικής της τον Νοέμβριο, ακολουθώντας το λανσάρισμα του Bigster, του νέου της μεγάλου SUV, το οποίο έγινε πριν από λίγο καιρό. Ο διευθύνων σύμβουλος Denis Le Vot έχει ήδη δηλώσει ότι η παρουσίαση αυτή θα εστιάζει έντονα στην ηλεκτροκίνηση, υπονοώντας ότι θα δοθούν τα πρώτα στοιχεία για τη μετάβαση των μοντέλων της από θερμικά μοτέρ σε ηλεκτρικά.
Αυτή τη στιγμή, η Dacia διαθέτει στην Ευρώπη μόνο ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο – το Spring – ενώ τα βασικά της μοντέλα, όπως τα Sandero, Jogger, Duster και Bigster, παραμένουν με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ωστόσο, με τον ευρωπαϊκό στόχο για σταδιακή κατάργηση των θερμικών αυτοκινήτων έως το 2035, η Dacia ξεκινά να σχεδιάζει ηλεκτρικές εκδόσεις για όλη τη γκάμα της. Σύμφωνα με τον Le Vot, το αμιγώς ηλεκτρικό Duster είναι στα πλάνα και θα παρουσιαστεί «όταν έρθει η ώρα».
Αν και ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί χρονοδιάγραμμα ή τεχνικές λεπτομέρειες, έχει επιβεβαιωθεί πως η ηλεκτρική εκδοχή του Duster θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-BEV, που ήδη χρησιμοποιείται από τα νέα Renault 5, 4 και το επερχόμενο Twingo. Πρόκειται ουσιαστικά για μια παραλλαγή της υπάρχουσας CMF-B που έχει προσαρμοστεί ειδικά για ηλεκτρικά μοντέλα, κατάλληλη για ένα εύρος μοντέλων από μικρά hatchback έως και SUV μεσαίου μεγέθους.
Το σημαντικό είναι ότι η CMF-BEV μπορεί πλέον να φιλοξενήσει και δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, κάτι που ανοίγει τον δρόμο για μια τετρακίνητη ηλεκτρική έκδοση του Duster. Το μοντέλο, που αναμένεται παρόμοιο σε διαστάσεις με το Renault 4, θα στοχεύσει ξεκάθαρα στην αγορά των προσιτών ηλεκτρικών 4×4, εκεί όπου αναμένεται να βρεθεί αντιμέτωπος με το νέο Fiat Grande Panda 4×4 και τη μικρή ηλεκτρική εκδοχή του Toyota Land Cruiser.
Δείτε επίσης: Στην Ελλάδα το νέο Fiat Grande Panda: Δείτε τις τιμές του
Πριν από την πλήρως ηλεκτρική έκδοση, μέσα στο 2025, θα προστεθεί στη γκάμα του νέου Duster (3ης γενιάς) μια υβριδική τετρακίνητη έκδοση, με ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα – σε απάντηση στο τετρακίνητο Jeep Avenger 4xe.
Η ηλεκτρική έκδοση του Duster θα είναι η δεύτερη πλήρως ηλεκτρική προσθήκη στη γκάμα της Dacia, μετά το Sandero EV που αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του το 2027. Επιπλέον, η εταιρεία σχεδιάζει να παρουσιάσει δύο νέα C-SUV μοντέλα δίπλα στο Bigster μέχρι το 2027, αρχικά με θερμικά σύνολα, ώστε να ενισχύσει την παρουσία της σε ένα από τα πιο ταχέως αναπτυσσόμενα τμήματα της ευρωπαϊκής αγοράς.
Όπως και με το Clio/5 της Renault, η Dacia σκοπεύει να διατηρήσει τα θερμικά και τα ηλεκτρικά μοντέλα ως συμπληρωματικά, όχι ανταγωνιστικά μεταξύ τους – κάτι που σημαίνει ότι ο Duster με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα συνεχίσει να διατίθεται και μετά το 2030, δίπλα στον αμιγώς ηλεκτρικό.
Δεν έχει γίνει γνωστό αν τα EV και ICE μοντέλα θα συναρμολογούνται στο ίδιο εργοστάσιο, αλλά η Dacia υπογραμμίζει πως η κοινή χρήση εξαρτημάτων και γραμμών παραγωγής είναι κεντρικό στοιχείο της στρατηγικής της για τη διατήρηση χαμηλού κόστους – μια τακτική που πιθανότατα θα συνεχιστεί και στην ηλεκτρική εποχή.
H αρχική εικόνα είναι μια υποθετική μορφή του ηλεκτρικού Duster και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα
Όλες οι ειδήσεις
«Η παράκαμψη της Αττικής»: Ο νέος δρόμος που θα μειώσει τους χρόνους οδήγησης κατά 30 λεπτά
Ράλλυ Ακρόπολις: Οι Ott Tänak και Martin Järveoja νικητές του αγώνα!