EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ένα αυθεντικό Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Makinen Edition πουλήθηκε για το ποσό ρεκόρ των €173.000

ena-afthentiko-mitsubishi-lancer-evo-vi-tommi-makinen-edition-poulithike-gia-to-poso-rekor-ton-e173-000-622027

To Δεκέμβριο του 1999, η Mitsubishi θέλησε να γιορτάσει τα τέσσερα συνεχή πρωταθλήματα οδηγών του Tommi Makinen στο WRC, παρουσίασε το Lancer Evo VI Tommi Makinen Edition. Αυτό βασιζόταν στην έκτη γενιά του μοντέλου, αν και η εσωτερική κωδική του ονομασία ήταν 6.5, καθώς ήταν ένα update εκείνης της γενιάς του αυτοκινήτου.

Με την είσοδο του 2000, η ιαπωνική εταιρία λάνσαρε την εν λόγω έκδοση, η οποία έμελε να γίνει το πιο απόλυτου Evo της ιστορίας του. Έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2003 και συνολικά από την γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της Mitsubishi στην Ιαπωνία βγήκαν 4.092 αυτοκίνητα, που κυκλοφόρησαν σε όλον τον κόσμο.

Στην αγορά της Αγγλίας εισήχθησαν μόλις 250 αυτοκίνητα, και τον περασμένο Μάιο το Lancer Evolution VI Tommi Makinen Ediiton με αύξοντα αριθμό #006, μέρος της Συλλογή Κληρονομιάς της Mitsubishi Αγγλίας πουλήθηκε για £100.100 (€115.702), ορίζοντας νέο ρεκόρ για την πώληση ενός Mitsubishi Lancer Evolution.

Ωστόσο, τα ρεκόρ είναι για να σπάνε, και το περασμένο Σαββατοκύριακο το πρώτο Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Makinen Edition που εισήχθη στην αγορά της μεγάλης Βρετανίας πουλήθηκε -μέσω δημοπρασίας του οίκου Silverstone Auction- για £146.250, που με τη σημερινή ισοτιμία μεταφράζεται σε €172.542.

Από τα 250 Lancer Evo VI ΤME που κυκλοφόρησαν επίσημα στο Ηνωμένο Βασίλειο από την Ralliart, μόνο τα 50 ήταν βαμμένα στο κόκκινο Passion Red χρώμα, μαζί με το “Special Color Package” (212 σε ολόκληρο τον κόσμο). Εμφανισιακά, το αυτοκίνητο θύμιζε εκπολιτισμένη έκδοση του αγωνιστικού Group A, με το οποίο ο Makinen διέπρεπε στις ειδικές διαδρομές.

Θα μπορούσες να πεις ότι μόνο τα αυτοκόλλητα της του χορηγού (καπνοβιομηχανίας) έλειπαν από το αμάξωμα, με το κόκκινο χρώμα να ήταν ένα από τα πέντε συνολικά (λευκό, μπλε, μαύρο και ασημί). Επιπλέον, το προαναφερθέν πακέτο περιελάμβανε ένα σύνολο αγωνιστικών αυτοκόλλητων, σε συνδυασμό με τις λευκές ζάντες της Enkei, 17 ιντσών, θύμιζαν την “πολεμική” καταγωγή.

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι σε άριστη κατάσταση, και όπως βγήκε από το εργοστάσιο, εκτός από την ανοξείδωτη εξάτμιση (δίδεται και η αυθεντική). Επιπλέον, οι δύο συνολικά ιδιοκτήτες του έχουν διανύσει -από το 2001- μόλις 17.703 χλμ., ενώ έρχεται με ένα πλήρες ιστορικό συντήρησης.

Σε σύγκριση με το “απλό” Evo VI, το Tommi Makinen Edition διαθέτει turbo τιτανίου, που ελαχιστοποιούσε το lag, ενώ το κοντύτερο βήμα της κρεμαγέρας βελτίωνε την απόκριση και την αμεσότητα του μπροστινού μέρος. Επιπλέον, υπήρχε μπάρα θόλων στον εμπρός και πίσω άξονα, που αύξανε την ακαμψία του πλαισίου, και διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση, που μείωνε την απόσταση από το έδαφος, αύξανε τα επίπεδα πρόσφυσης, και είχε ρυθμιστεί βάσει των δεδομένων από τις ασφάλτινες ειδικές του WRC.

Τέλος, το αυτοκίνητο διέθετε και νέα εξάτμιση, επαναπρογραμματισμένο εγκέφαλο, ενισχυμένο transfer case, επανασχεδιασμένο μπροστινό προφυλακτήρα.

Ο Tommi Makinen είχε εξελίξει το σύστημα τετρακίνησης, με Active Yaw Control, και το αναβαθμισμένο setup της ανάρτησης καθιστούν ακόμα σήμερα το TME ως το πιο απόλυτο και απαιτητικό οδηγικά Evo. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, που τιμούν τη τότε “συμφωνία κυρίων” μεταξύ των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών, ο 2,0-λιτρος turbo τετρακύλινδρος κινητήρας (4G63), αποδίδει 280 άλογα στις 6.500 σ.α.λ. και 373 Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ., αν και στην πραγματικότητα, η ισχύς του είναι κοντά στους 300 ίππους.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, στέλνοντας ισχύ και στους τέσσερις τροχούς, επιτρέποντας στο βάρους 1.360 κιλών αμάξωμα να επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 5,0 δευτ., 0-200 χλμ./ώρα σε 20,7 δευτ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 243 χλμ/ώρα.

Όταν παρουσιάστηκε το 2000, το Lancer Evo VI Tommi Makinen Edition κόστιζε 32.995 λίρες στην Αγγλία, που με τον υπολογισμό του πληθωρισμού η τιμή του σήμερα θα ήταν 56.795 λίρες. Αυτό σημαίνει ότι η αξία του αυτοκινήτου υπερτριπλασιάστηκε μέσα σε 21 χρόνια.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο