EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Έρευνα Ε.Τ. για τα τροχαία: 100 πεζοί σκοτώνονται κάθε χρόνο στους δρόμους

erevna-e-t-gia-ta-trochaia-100-pezoi-skotonontai-kathe-chrono-stous-dromous-671851

Μπορεί τις τελευταίες ημέρες να γίνονται ολοένα και περισσότερο γνωστά περιστατικά παρασύρσεων από αυτοκίνητα, ωστόσο δεν πρόκειται για καινούργιο φαινόμενο. Μόνο το 2022 έχασαν τη ζωή τους 105 άνθρωποι που παρασύρθηκαν από οχήματα σε όλη την Ελλάδα και 1.648 τραυματίστηκαν από την ίδια αιτία.

Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ., από την 1η Ιανουαρίου 2023 έως την 1η Ιουνίου 2023 σημειώθηκαν 655 παρασύρσεις με 740 τραυματίες και 38 νεκρούς. Το ίδιο διάστημα πέρυσι είχαν σημειωθεί 603 παρασύρσεις με 673 τραυματίες και 33 νεκρούς.

Γιατί όμως κάθε χρόνο καταγράφονται τέτοια τροχαία συμβάντα; Οπως εξήγησε στον «Ελεύθερο Τύπο» ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης & Κυκλοφοριακής Αγωγής Αρης Ζωγράφος, «το φαινόμενο αποδίδεται κατά κύριο λόγο στη διάσπαση προσοχής».

Ερωτηθείς για το τι μπορεί να γίνει, ο κ. Ζωγράφος είπε ότι «στα άμεσα μέτρα που μπορούν να παρθούν προκειμένου να μην υπάρχουν καθημερινά τέτοια φαινόμενα είναι να μειωθεί το όριο ταχύτητας στα 30 χιλιόμετρα την ώρα μέσα στον αστικό ιστό (κατοικημένες περιοχές), να μην παίρνει μπροστά το όχημα του οποίου ο οδηγός έχει κάνει χρήση αλκοόλ ή εξαρτησιογόνων ουσιών και να απενεργοποιείται το σήμα GSM (Global System for Mobile Communications) μέσα στο αυτοκίνητο. Αυτά τα τρία πράγματα που κοστίζουν 160 ευρώ θα μπορούσαν να σώσουν κάθε μέρα 30 ζωές» επισημαίνει.

Πέρα όμως από τους οδηγούς που πατάνε περισσότερο το γκάζι ή ασχολούνται με το κινητό τους την ώρα που είναι στο τιμόνι, οι καταγραφές έχουν δείξει και πως μερίδα πεζών διασχίζει το δρόμο από σημεία που δεν υπάρχει η σχετική σήμανση. Για τους συγκεκριμένους πολίτες, οι οποίοι δεν περνούν από διαβάσεις, ο κ. Ζωγράφος επεσήμανε ότι «οι πεζοί δεν έχουν καμία κυκλοφοριακή αγωγή σε σχέση με το πώς λειτουργεί ο δρόμος. Αν κάποιος δεν μάθει ποτέ να περπατάει, δεν μπορεί να γίνει ποτέ καλός οδηγός. Γιατί έχουμε απαιτήσεις από τους πεζούς να ξέρουν πώς λειτουργεί η διάβαση, η ζέβρα, η διάβαση του πελεκάνου, όταν κανείς δεν τους έχει εκπαιδεύσει για αυτό; Κανείς δεν έχει εκπαιδεύσει τον πιτσιρικά που βγαίνει να πάει στο σχολείο του, στο σπίτι του, πώς είναι ο δρόμος, πώς κυκλοφορεί».

Σύμφωνα με τα όσα είπε στον «Ελεύθερο Τύπο» ο συγκοινωνιολόγος Σταύρος Κωνσταντινίδης, το θέμα των παρασύρσεων πεζών εμφανίζεται κατά κόρον στις αστικές περιοχές επειδή υπάρχει μια μεγάλη εμπλοκή πεζών με οχήματα και βεβαίως εκεί το πρόβλημα της ζωτικής ασφάλειας των πεζών είναι ευθέως ανάλογο του ζητήματος του κυκλοφοριακού προβλήματος που επικρατεί στις πόλεις. «Πρέπει να επανασυστηθεί το υπουργείο Μεταφορών με όνομα Μεταφορών, βιώσιμης κινητικότητας και οδικής ασφάλειας για να προσημάνει πλήρως και την αντίκριση των καυτών προβλημάτων, της βιώσιμης κινητικότητας και της οδικής ασφάλειας με την οργανωτική και θεσμική δομή του ίδιου του κράτους» συμπλήρωσε.

Εφτά προτάσεις

Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινίδη με μόλις 7 ενέργειες θα μπορούσαμε να αλλάξουμε σημαντικά την τωρινή πραγματικότητα.

  1. Να θεσμοθετηθεί η υποχρεωτικότητα των διαβάσεων πεζών που χρειάζεται σε κάθε πόλη. Σήμερα έχουμε μόλις στο 10%.
  2. Να θεσμοθετήσουμε την οριζόντια σήμανση πάνω στο οδόστρωμα.
  3. Να αφαιρέσουμε την παράνομη στάθμευση από τις γωνίες και τις διασταυρώσεις και να επανασχεδιάσουμε τους προβληματικούς κόμβους.
  4. Να φέρουμε και να εγκαινιάσουμε σε σημαντικό βαθμό τους κυκλικούς κόμβους σε πάρα πολλά σημεία των πόλεων.
  5. Να μειώσουμε την ταχύτητα μέσα στις πόλεις στα 30 χλμ.
  6. Να δημιουργήσουμε σχολικούς δακτυλίους γύρω από σχολικά συγκροτήματα, ιδιαίτερα στις περιοχές που έχουν υψηλή κίνηση πεζών.
  7. Νέα πεζοδρόμια και διαπλατύνσεις.

 

Παραβίαση κανόνων από πεζούς

Είκοσι ένα άτομα έχασαν τη ζωή τους και 654 τραυματίστηκαν (19 σοβαρά, 635 ελαφρά) σε 578 τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα, που σημειώθηκαν τον Μάιο, στην περιοχή της Αττικής.

Σύμφωνα με τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, τα κυριότερα αίτια των τροχαίων αυτών ήταν η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή, η παραβίαση ρυθμιστικών πινακίδων και η παραβίαση των κανόνων κυκλοφορίας από πεζούς, ενώ η μη χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και επιβάτες των δικύκλων επέτεινε, σε πολλές περιπτώσεις, τη σοβαρότητα του τραυματισμού τους.

Παράλληλα, το ίδιο χρονικό διάστημα στο πλαίσιο των στοχευμένων δράσεων που εφαρμόζει η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής για την τροχονομική αστυνόμευση και την αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στην περιοχή της Αττικής, βεβαιώθηκαν 19.803 παραβάσεις από τις οποίες 844 σε βαθμό πλημμελήματος.

 Με τη γλώσσα των αριθμών

– 105 άνθρωποι παρασύρθηκαν από οχήματα και έχασαν τη ζωή τους το 2022

– 1.648 τραυματίστηκαν από τον ίδιο λόγο στο ίδιο χρονικό διάστημα

– 655 παρασύρσεις με 38 νεκρούς και 740 τραυματίες από 1η Ιανουαρίου έως 1η Ιουνίου 2023

-603 παρασύρσεις με 33 νεκρούς και 673 τραυματίες από 1η Ιανουαρίου έως 1η Ιουνίου 2022

Παραβάσεις Μαΐου

– 410 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, από τις οποίες οι 41 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος,

– 1.839 παραβάσεις ορίου ταχύτητας,

– 156 παραβάσεις για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,

– 430 παραβάσεις για χρήση κινητού τηλεφώνου,

– 897 παραβάσεις για μη χρήση ζώνης ασφαλείας,

– 957 παραβάσεις για μη χρήση προστατευτικού κράνους και,

– 41 παραβάσεις για επικίνδυνους ελιγμούς.

 

 

Όλες οι ειδήσεις

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο