EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Έρευνα: Ζώνες ασφαλείας στους πίσω επιβάτες

erevna-zones-asfaleias-stous-piso-epivates-0

Οι ζώνες ασφαλείας μπορεί να είναι υποχρεωτικές σε όλες τις θέσεις, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι τις φοράμε. Δεν είμαστε οι μόνοι άλλωστε

Όπως μαρτυρά και η ονομασία τους, οι ζώνες ασφαλείας υπάρχουν για να μας προστατεύουν. Δεν θα έπρεπε να χρειάζεται να υπάρχει νόμος που να επιβάλλει τη χρήση τους. Ωστόσο, αυτές είναι συχνά περασμένες πίσω από τα καθίσματα (οι μπροστινές) ή κάτω από το έδρανο (οι πίσω) ώστε να μην ενοχλούν τους επιβάτες. Ο ΚΟΚ (άρθρο 12) αναφέρει ποιοι έχουν υποχρέωση να φοράνε ζώνη ασφαλείας, αλλά δυστυχώς αναφέρει και εξαιρέσεις. Γιατί δυστυχώς; Επειδή όλοι έχουμε κάποιον στην οικογένεια που πιστεύει πως ανήκει στις εξαιρέσεις και αρνείται να φορέσει ζώνη ή το κάνει μετά από καταιγισμό υποδείξεων. Αυτό ακριβώς έδειξε και μία πρόσφατη έρευνα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφαλών Μεταφορών. Δεν θα σας μπλέξουμε με παράθεση αριθμών. Απλά θα πούμε ότι, σε ορισμένες χώρες, είναι πιο εύκολο να βρεις θέση για παρκάρισμα στο κέντρο, παρά επιβάτες που φοράνε ζώνη ασφαλείας στο πίσω κάθισμα.

Η Ελλάδα δεν εμφανίζεται στα αποτελέσματα αυτής της έρευνας. Τα στοιχεία δεν προέκυψαν με ερωτηματολόγια στα οποία μπορεί κανείς να πει ό,τι θέλει. Τα στοιχεία συνέλεξαν αυτοκίνητα δίχως διακριτικά, καθώς και οι κάμερες υψηλής ανάλυσης που υπάρχουν στους ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους. Στην αντίστοιχη έρευνα που είχε γίνει το 2010, στην Ελλάδα, το 75% των επιβατών φορούσαν ζώνη στις εμπρός θέσεις και μόλις το 23% στις πίσω. Όσο κι αν ηχούν ενοχλητικά οι προειδοποιήσεις για τις ζώνες προκειμένου να τις φορέσουμε για να σώσουν τη ζωή μας, εμείς εξακολουθούμε να σφυρίζουμε αδιάφορα και να βρίσκουμε δικαιολογίες. Πράγματι, με βάση τα επίσημα στοιχεία, το 2021, στην Ελλάδα είχαμε 57 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων. Αριθμός σημαντικά μεγαλύτερος από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ποσοστό επιβατών που φοράνε ζώνη στο πίσω κάθισμα

Ιταλία 11%

Σλοβακία 21%

Κροατία 35%

Ουγγαρία 58%

Ισραήλ 71%

Σλοβενία 78%

Αυστρία 84%

Πολωνία 85%

Βέλγιο 86%

Εσθονία 87%

Τσεχία 88%

Δανία 89%

Φινλανδία 89%

Ιρλανδία 89%

Ελβετία 90%

Σουηδία 91%

Γαλλία 92%

Ολλανδία 96%

Γερμανία 98%

Πηγή: Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών, Μάρτιος 2022

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο