Η Mercedes αλλάζει ρότα και πατάει φρένο στον εξηλεκτρισμό. Τι δήλωσε ο CEO της και τι σημαίνει αυτό για το μέλλον των EV;
Ακολουθώντας τα βήματα της Audi, η Mercedes-Benz παραδέχεται πλέον δημόσια πως αναθεωρεί τη στρατηγική της για την ηλεκτροκίνηση, βάζοντας… φρένο στα αρχικά σχέδια πλήρους εξηλεκτρισμού μέχρι το 2030. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Ola Källenius, μίλησε ξεκάθαρα για «διόρθωση πορείας» και για επέκταση της ζωής των θερμικών κινητήρων – πάντα, φυσικά, σε πιο εξηλεκτρισμένη μορφή.
Νέα στρατηγική: Όχι μόνο ρεύμα
Σε δηλώσεις του στο γερμανικό περιοδικό Auto Motor und Sport, ο Källenius ανέφερε χαρακτηριστικά πως οι «εξηλεκτρισμένοι κινητήρες εσωτερικής καύσης υψηλής τεχνολογίας θα συνεχίσουν να παράγονται περισσότερο από όσο περιμέναμε αρχικά». Χωρίς να δίνει ακριβές χρονοδιάγραμμα, ξεκαθάρισε ότι το πιο ορθολογικό σενάριο αυτή τη στιγμή για μια καταξιωμένη μάρκα είναι να «κάνει και τα δύο» – δηλαδή να προσφέρει τόσο ηλεκτρικά όσο και θερμικά μοντέλα.
Γιατί κάνει πίσω η Mercedes;
Η αιτία αυτής της στροφής είναι η αργή –σε σχέση με τις προβλέψεις– διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στις παγκόσμιες αγορές. Παρότι η Mercedes επένδυσε τεράστια ποσά στην ανάπτυξη των EQ μοντέλων και της νέας ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής, οι πωλήσεις δείχνουν πως οι πελάτες δεν είναι ακόμη έτοιμοι να εγκαταλείψουν μαζικά τα παραδοσιακά καύσιμα.
Χαρακτηριστικά, το 2024 η γερμανική εταιρεία είδε τις πωλήσεις της να πέφτουν κατά 23%, ενώ η Κίνα –η μεγαλύτερη αγορά της– κατέγραψε πτώση 7%, με 683.600 συνολικές πωλήσεις θερμικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Παρόλα αυτά, τα EV συνεχίζουν να ανεβαίνουν
Η γενικότερη εντύπωση πως «πέφτουν τα ηλεκτρικά» δεν ανταποκρίνεται στην πλήρη εικόνα. Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA), το 2023 οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά πάνω από 25%, αγγίζοντας τα 17 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως.
Επιπλέον, η έκθεση Electric Vehicle Outlook του BloombergNEF που δημοσιεύτηκε μόλις χθες, προβλέπει άλμα 25% και το 2025, με συνολικές πωλήσεις EV και plug-in υβριδικών που θα φτάσουν σχεδόν τα 22 εκατομμύρια παγκοσμίως. Όπως είναι φυσικό, η Κίνα παραμένει ο ηγέτης – με σχεδόν τα 2/3 της παγκόσμιας αγοράς EV.
Ηλεκτρικά και θερμικά μαζί… μέχρι πότε;
Η Mercedes, όπως και οι BMW και Audi, φαίνεται να καταλήγει στην επιλογή «συνύπαρξης» των τεχνολογιών. Αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2030, οι τρεις premium γερμανικές φίρμες θα συνεχίσουν να προσφέρουν τόσο ηλεκτρικά όσο και θερμικά μοντέλα.
Βέβαια, το ερώτημα παραμένει: τι θα συμβεί όταν εφαρμοστεί η αυστηρή ευρωπαϊκή οδηγία, που από τα μέσα της δεκαετίας θα απαγορεύει την πώληση νέων οχημάτων με εκπομπές ρύπων στην Ε.Ε.; Ορισμένοι κατασκευαστές ελπίζουν σε αναβολή, όμως μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι η Ένωση σκοπεύει να υποχωρήσει.
Δείτε επίσης: Το Opel SUV που δεν θα πιστεύεις πόσους ίππους έχει – Έρχεται σύντομα!
Τι σημαίνει πρακτικά αυτό για τον αγοραστή;
Η Mercedes –όπως και άλλοι– θα συνεχίσει να επενδύει τόσο σε EV όσο και σε νέες γενιές αποδοτικότερων θερμικών κινητήρων. Ο αγοραστής, τουλάχιστον για την επόμενη 5ετία, θα έχει επιλογές και στα δύο στρατόπεδα.
Όλες οι ειδήσεις
Νέες τιμές BYD από 17.290 € – Με όφελος έως 9.500 €!
Lada Azimut: Το νέο SUV που θυμίζει Dacia αλλά κοστίζει όσο premium – Έρχεται Ελλάδα;
Επιτέλους – Η συχνή παράβαση των Ελλήνων που με τον νέο ΚΟΚ δεν γλιτώνεις τη φυλακή!