EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η Ferrari κερδίζει τη δικαστική μάχη της ΕΕ για τη διατήρηση του εμβληματικού εμπορικού σήματος Testarossa

i-ferrari-kerdizei-ti-dikastiki-machi-tis-ee-gia-ti-diatirisi-tou-emvlimatikou-eborikou-simatos-testarossa-765976

Το Γενικό Δικαστήριο της ΕΕ επικύρωσε τα δικαιώματα της Ferrari στο εμπορικό σήμα Testarossa, κρίνοντας ότι η χρήση του σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και μοντέλα κλίμακας με άδεια χρήσης αποτελεί γνήσια χρήση

Η Ferrari εξακολουθεί να διατηρεί τα δικαιώματά της επί του θρυλικού εμπορικού σήματος Testarossa, αφού το Δικαστήριο της ΕΕ (ΔΕΕ) ανέτρεψε την Τετάρτη προηγούμενες αποφάσεις του Γραφείου Πνευματικής Ιδιοκτησίας της ΕΕ (EUIPO).

Η απόφαση δημιουργεί ένα σημαντικό προηγούμενο για τις παλαιές μάρκες, δείχνοντας ότι τα εμπορικά σήματα μπορούν να παραμείνουν έγκυρα ακόμη και όταν συνδέονται με vintage ή συλλεκτικά προϊόντα, εφόσον η μάρκα παραμένει ενεργά στην αγορά.

Η απόφαση που εκδόθηκε από το Γενικό Δικαστήριο της ΕΕ επαναφέρει την προστασία του εμπορικού σήματος της Ferrari για το Testarossa σε αυτοκίνητα, εξαρτήματα και αξεσουάρ, καθώς και σε μοντέλα οχημάτων σε κλίμακα. Το EUIPO είχε προηγουμένως επιχειρήσει να ανακαλέσει τα δικαιώματα αυτά το 2023, υποστηρίζοντας ότι το εμπορικό σήμα δεν είχε χρησιμοποιηθεί ενεργά στην ΕΕ για τουλάχιστον πέντε συναπτά έτη.

Διαβάστε επίσης: Το οικογενειακό Nissan των 14.230 ευρώ που κάνει πάταγο στην Κίνα – Θα έρθει Ελλάδα;

Το Γενικό Δικαστήριο διαφώνησε, αναφέροντας ότι η Ferrari μπορεί συνέχισε να κάνει “πραγματική χρήση” του ονόματος, ακόμη και αν η αρχική Testarossa δεν βρισκόταν στην παραγωγή εδώ και δεκαετίες.

Η Testarossa παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1984 και παραμένει ένα από τα πιο εμβληματικά 12κύλινδρα μοντέλα της Ferrari. Με περισσότερες από 7.000 μονάδες που κατασκευάστηκαν πριν από το τέλος της παραγωγής το 1996, ήταν μια από τις πιο προσιτές Ferrari της εποχής της.

ηλεκτρική Ferrari

Ο σχεδιασμός της με το ξεχωριστό φαρδύ πίσω μέρος και τα χαρακτηριστικά πλευρικά πτερύγια (που αποκαλούνταν χαϊδευτικά “τρίφτες τυριού”) την έκαναν ένα αυτοκίνητο αφίσα της δεκαετίας του 1980. Η Testarossa έγινε πολιτιστικό είδωλο εν μέρει χάρη στην τηλεοπτική σειρά Miami Vice, όπου ένα λευκό μοντέλο έγινε το αυτοκίνητο της επιλογής του ντετέκτιβ Sonny Crockett.

Παρόλο που νέες Testarossas δεν έχουν βγει από τη γραμμή παραγωγής εδώ και δεκαετίες, η Ferrari συνέχισε να υποστηρίζει το μοντέλο, ιδίως μέσω της μεταπώλησης και της αυθεντικοποίησης μεταχειρισμένων οχημάτων μέσω του δικτύου εξουσιοδοτημένων αντιπροσώπων της. Σύμφωνα με το δικαστήριο, αυτή η δραστηριότητα ήταν αρκετή για να χαρακτηριστεί ως γνήσια χρήση του εμπορικού σήματος, ακόμη και αν η Ferrari δεν κατασκεύαζε νέα αυτοκίνητα με το όνομα.

Το δικαστήριο έκρινε επίσης ότι η χρήση του εμπορικού σήματος από εγκεκριμένους αντιπροσώπους και διανομείς της Ferrari, ακόμη και χωρίς ρητή γραπτή συγκατάθεση, λογίζεται ως εγκεκριμένη χρήση.

Αυτό ίσχυε όχι μόνο για τα ίδια τα αυτοκίνητα, αλλά και για τα συναφή εξαρτήματα και αξεσουάρ. Όσον αφορά τις εκδόσεις μοντέλων σε κλίμακα, το δικαστήριο τάχθηκε και πάλι υπέρ της Ferrari.

Πολλές μινιατούρες Testarossas πωλούνταν ως επίσημα αδειοδοτημένα προϊόντα της Ferrari, μια ετικέτα που, σύμφωνα με το δικαστήριο, αντανακλούσε τη σιωπηρή έγκριση της Ferrari.

Σύμφωνα με το Δικαστήριο, αυτού του είδους η επωνυμία ενίσχυε τον ουσιαστικό ρόλο του εμπορικού σήματος, καθώς σηματοδοτούσε την εμπορική προέλευση του προϊόντος.

Όλες οι ειδήσεις

Peugeot 208: Οι 5 λόγοι που πούλησε περισσότερο από κάθε SUV τον Ιούνιο στην Ελλάδα

Πάνω από 3,4 εκατ. ευρώ τα πρόστιμα τον Ιούνιο – Τι θα πλήρωναν οι παραβάτες με τον νέο ΚΟΚ

Έρχεται το νέο Mazda CX-5 – Δες τις πρώτες εικόνες

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο