EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η GM μετατρέπει το παρμπρίζ σε οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας

i-gm-metatrepei-to-parbriz-se-othoni-epafximenis-pragmatikotitas-714847

Πληθώρα πληροφοριών και ενδείξεων στο παρμπρίζ, χωρίς απόσπαση προσοχής, εντός του οπτικό πεδίου του οδηγού

Όπως αποκαλύφθηκε από το περιεχόμενο αίτησης για κατοχύρωση ευρεσιτεχνίας, η General Motors σκοπεύει να χρησιμοποιήσει όλη την επιφάνεια των παρμπρίζ για την προβολή πληροφοριών, μετατρέποντας τα ουσιαστικά σε μεγάλες οθόνες επαυξημένης πραγματικότητας.

Με τον όρο επαυξημένη πραγματικότητα, περιγράφεται η προβολή ψηφιακών ειδώλων σε μια διάφανη επιφάνεια, ώστε να καταστεί δυνατή μια μεγαλύτερη επίγνωση του περιβάλλοντος, χωρίς να αποσπάται ή να διακόπτεται η επαφή με αυτό. Στα αυτοκίνητα, η επαυξημένη πραγματικότητα εφαρμόζεται ως HUD (Ηead Up Display) και συμπεριλαμβάνεται ήδη στον εξοπλισμό συγκεκριμένων αυτοκινήτων παραγωγής.

Ωστόσο τόσο ο αριθμός όσο και το μέγεθος απεικόνισης των πληροφοριών στο παρμπρίζ με τα μέχρι τώρα δεδομένα έχει περιορισμούς και η GM, με την συγκεκριμένη αίτηση ευρεσιτεχνίας, σκοπεύει στην εξέλιξη και αναβάθμιση του συστήματος με κάτι πιο περίπλοκο, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η νέα γενιά του HUD.

Στόχος είναι να ενταχθεί στην προβολή HUD και το πεδίο περιφερειακής όρασης του οδηγού, προκειμένου εκεί να προβάλλονται ειδοποιήσεις που σχετίζονται με την ασφάλεια. Για παράδειγμα, αν οι αισθητήρες και τα εποπτικά μέσα του αυτοκινήτου αντιληφθούν κίνηση από πεζό ή ποδήλατο στην άκρη του δρόμου, θα μπορούν με οπτικές ενδείξεις σε αυτό το ευρείας προβολής HUD, να ειδοποιούν τον οδηγό για την παρουσία κινδύνου, χωρίς αυτός να αποσπάσει την προσοχή του από τον δρόμο.

Σε πρακτικό επίπεδο, η ευρεία προβολή θα επιτρέπει επίσης περισσότερες πληροφορίες στο κεντρικό σημείο του οπτικού πεδίου του οδηγού, χωρίς συνωστισμό και με ευανάγνωστο τρόπο. Για να πετύχει η GM αυτή την ευρεία κατανομή πληροφοριών, θα χρησιμοποιεί δύο προβολικά συστήματα τα οποία θα ελέγχονται από κεντρική μονάδα ώστε το περιεχόμενο που εκπέμπουν να είναι ενιαίο και αδιάσπαστο.

Η GM δεν είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που εργάζεται πάνω σε αυτό. αν και είναι η πρώτη που καταθέτει αίτηση για κατοχύρωση ευρεσιτεχνίας. Nissan, Toyota, Mercedes-Benz, Volkswagen, BMW και… Apple, έχουν αναφερθεί επισήμως στην ευρείας προβολή HUD ως ένα υπό εξέλιξη σύστημα που πρόκειται να τοποθετείται στα μελλοντικά μοντέλα αυτοκινήτων.

Τo HUD, ξεκίνησε να εφαρμόζεται ως τεχνολογία στα μαχητικά αεροσκάφη και το σημαντικότερο του πλεονέκτημα έναντι συμβατικών προβολών σε πίνακα οργάνων, είναι ακριβώς ότι δεν απαιτείται η απόσπαση της προσοχής των πιλότων από τα τεκταινόμενα στον περιβάλλοντα χώρο. Προφανώς για τους πιλότους μαχητικών αυτό είναι ζήτημα ζωής και θανάτου, ωστόσο η φυσιολογία των ματιών στους ιπτάμενους, δεν είναι διαφορετική από αυτή των οδηγών αυτοκινήτων.

Ακόμη και αν μια κλεφτή ματιά στον πίνακα οργάνων ενώ οδηγούμε φαντάζει ως κάτι ακίνδυνο, ο χρόνος που απαιτείται ώστε τα μάτια μας να εστιάσουν σε δυο διαφορετικής απόσταση πεδία αλλά και ο εγκέφαλος μας να επεξεργαστεί τα δεδομένα, είναι αρκετός, ειδικά αν συμπέσει με την εμφάνιση ενός επικίνδυνου σεναρίου, να καθυστερήσει κατά πολύ τις αντιδράσεις μας. Για τον λόγο αυτό, το HUD στα αυτοκίνητα δεν πρέπει να θεωρείται απλά ένα πολυτελές gadget, αλλά ένα σημαντικό σύστημα που αναβαθμίζει τα επίπεδα της ασφάλειας μας.

Όλες οι ειδήσεις

Ανακοινώθηκαν οι τιμές των νέων Smart #1 και #3 στην Ελλάδα

Το Nissan Juke επιστρέφει ανανεωμένο και ακόμα πιο δυναμικό

Κινητήρας: Ποια είναι τα πιθανά αίτια υπερθέρμανσης του

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο