Παρότι η Hyundai N έχει ταυτιστεί τα τελευταία χρόνια με την ηλεκτροκίνηση, η κορεατική φίρμα διαμηνύει ότι δεν πρόκειται να περιορίσει τις μελλοντικές της κινήσεις αποκλειστικά σε ηλεκτρικά μοντέλα
Το Ν, που αποτελεί το sport προσανατολισμού τμήμα της Hyundai –η απάντηση της εταιρείας σε ονόματα όπως η BMW M– έκανε το ντεμπούτο της με το i30 N το 2017, και στη συνέχεια λάνσαρε το i20 N. Ωστόσο, μετά την εμφάνιση του Ioniq 5 N το 2023, τα δύο βενζινοκίνητα hot hatch αποσύρθηκαν σταδιακά από την παραγωγή, όπως το ίδιο έγινε και με το λιγότερο αναγνωρισμένο, αλλά αντιστοίχως εξαιρετικό, Kona N.
Με την επίσημη παρουσίαση του Ioniq 6 N να έχει προγραμματιστεί για το Goodwood Festival of Speed τον Ιούλιο, η γκάμα της σειράς N, περιορίζεται προσωρινά σε δύο ηλεκτρικά μοντέλα. Όμως ο επικεφαλής του N Division, Joon Park, άφησε να εννοηθεί ότι έρχονται κι άλλα μοντέλα – όχι απαραίτητα με ηλεκτρικά μοτέρ.
Μιλώντας σε εκδήλωση βραβείων στο Λονδίνο –όπου το Ioniq 5 N αναδείχτηκε ως ένα από τα κορυφαία αυτοκίνητα του 2025– ο Park τόνισε πως ο N τομέας δεν πρόκειται να «εγκλωβιστεί» σε ένα μόνο τεχνολογικό μονοπάτι:
«Υπάρχει η εντύπωση –κυρίως από τα media και τους φίλους της μάρκας– ότι η Hyundai N επικεντρώνεται αποκλειστικά στον κόσμο των EV. Δεν ισχύει αυτό, η στρατηγική μας δεν είναι να μείνουμε μόνο στα ηλεκτρικά».
Αν και δεν αποκάλυψε λεπτομέρειες για τα επόμενα μοντέλα, είναι ήδη γνωστό ότι η Hyundai ετοιμάζει επέκταση της υβριδικής της γκάμας ως απάντηση στη χαμηλότερη του αναμενόμενου αποδοχή των EV σε παγκόσμιο επίπεδο. Το 2025, η εταιρεία θα λανσάρει και το πρώτο της Range-Extender EV (με μικρό θερμικό κινητήρα για φόρτιση της μπαταρίας) στις ΗΠΑ.
Ο Park υπογράμμισε πως το μέλλον της N παραμένει ανοιχτό σε κάθε πιθανή τεχνολογία:
«Φυσικά προχωράμε με τα EV, αλλά και με άλλες ιδέες. Για εμάς στην N, οι λέξεις-κλειδιά είναι φαντασία και τόλμη».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η N έχει ήδη πειραματιστεί με την υδρογονοκίνηση μέσω του πρωτότυπου Vision N 74 του 2022 – ενα εντυπωσιακό, «νοσταλγικής» ρετρο-sport σχεδίασης πρωτότυπο, με 670 ίππους στον πίσω άξονα και αυτονομία άνω των 600 χιλιομέτρων, χάρη στον κυψέλη καυσίμου ισχύος 95 kW. Παρότι φήμες κάνουν λόγο για πιθανή έκδοση παραγωγής εδώ και καιρό, η Hyundai δεν έχει επιβεβαιώσει κάτι επίσημα.
Από τότε, όλα τα επόμενα performance concept της Hyundai έχουν βασιστεί σε αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης – αλλά αυτό δεν σημαίνει πως η εποχή των θερμικών ή εναλλακτικών καυσίμων έχει τελειώσει για τη N.
Όλες οι ειδήσεις
Nissan Qashqai: Η κορυφαία έκδοση που καίει 4,5 λίτρα και δεν πληρώνει Τέλη
Δες το Ράλλυ Ακρόπολις με έξοδα από 18€ – Πού να πας χωρίς να ξοδευτείς
Τέλος οι κλήσεις όπως τις ξέραμε: Πώς θα βεβαιώνονται και θα πληρώνονται μέχρι το τέλος του έτους