Ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα μειώνει την κίνηση στον Κηφισό και θα γλιτώνει έως και 30 λεπτά από τις διαδρομές. Πού θα βρίσκεται;
Ένας νέος οδικός άξονας που φιλοδοξεί να αλλάξει τον χάρτη των μετακινήσεων στην Αττική και να αποσυμφορήσει ριζικά τον Κηφισό βρίσκεται ξανά στο προσκήνιο. Πρόκειται για τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα–Οινόφυτα, γνωστό και ως «παράκαμψη Αττικής», ένα έργο-κλειδί για την κυκλοφορία αλλά και τη διασύνδεση των βιομηχανικών και εμπορευματικών κέντρων της χώρας.
Ένα έργο με ιστορία – και προοπτική
Η ιδέα για τον νέο αυτοκινητόδρομο έχει τις ρίζες της πίσω στο 2013, όταν είχε ξεκινήσει ο πρώτος διαγωνισμός εν μέσω της οικονομικής κρίσης. Αν και «πάγωσε» λίγα χρόνια αργότερα, πλέον επανέρχεται μέσα από την πρότυπη πρόταση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με στόχο να επανεκκινήσει η διαδικασία και να υλοποιηθεί αυτό το κομβικό έργο.
Πού θα βρίσκεται ο νέος δρόμος
Ο σχεδιασμός προβλέπει σύνδεση της Ελευσίνας (Θριάσιο Πεδίο) με τα Οινόφυτα, σε έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο περίπου 40 χιλιομέτρων, με ανισόπεδους κόμβους και σημεία με σήραγγες για τη διέλευση των ορεινών όγκων. Ο άξονας αυτός θα λειτουργεί παράλληλα και συμπληρωματικά με την Αττική Οδό και τη Νέα Οδό (Αθήνα–Θεσσαλονίκη), δημιουργώντας μια νέα διαδρομή για όσους δεν έχουν προορισμό το κέντρο της Αθήνας αλλά τις περιοχές βόρεια της Αττικής ή ακόμα και τη Θεσσαλία, την Ήπειρο και τη Μακεδονία.
Τι σημαίνει για την κυκλοφορία και τις μεταφορές
Με τη δημιουργία του νέου δρόμου, αναμένεται:
- Αποσυμφόρηση του Κηφισού, που σήμερα ασφυκτιά κυρίως από φορτηγά και βαριά οχήματα.
- Αμεσότερη σύνδεση του Πειραιά και της Ελευσίνας με τη Βόρεια Ελλάδα, χωρίς τη χρήση της Λεωφόρου Αθηνών.
- Εξυπηρέτηση των βιομηχανικών ζωνών σε Θριάσιο, Ασπρόπυργο, Οινόφυτα και Σχηματάρι.
- Κερδισμένος χρόνος έως και 30 λεπτών, με μείωση έως και 50 χιλιομέτρων για συγκεκριμένες διαδρομές.
Διαβάστε επίσης: Έρευνα ΣΟΚ – Οι πραγματικοί λόγοι που οι οδηγοί χρησιμοποιούν τα smartphone
Πότε ξεκινά – και τι απομένει
Η πρόταση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατατέθηκε τον Μάιο του 2023, και για να προχωρήσει χρειάζεται έγκριση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Εφόσον δοθεί το «πράσινο φως», θα ξεκινήσει διαγωνισμός παραχώρησης ώστε να αναδειχθεί ανάδοχος και να αρχίσει η υλοποίηση.
Το κόστος του έργου υπολογίζεται πως θα ξεπεράσει τα 500 εκατομμύρια ευρώ, λόγω της τεχνικής του πολυπλοκότητας και της διαδρομής που περιλαμβάνει και σήραγγες.
Πηγή: Ypodomes.com
Όλες οι ειδήσεις
Αυτό χαλάει πρώτο στο αυτοκίνητο σου – Και δεν έχει σχέση με τον κινητήρα
Ράλλυ Ακρόπολις: Οι Ott Tänak και Martin Järveoja νικητές του αγώνα!