EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η Volkswagen φέρνει τα αυτόνομα ταξί στην Ευρώπη – Ξεκινούν από το 2026

i-volkswagen-fernei-ta-aftonoma-taxi-stin-evropi-xekinoun-apo-to-2026-763765

Αυτό είναι το μοντέλο της Volkswagen το οποίο θα παίρνει «αυτόνομες» κούρσες στην Γηραιά Ήπειρο

«Βόμβα» στον χώρο της αυτόνομης μετακίνησης ρίχνει η Volkswagen μέσω της MOIA, της θυγατρικής εταιρείας της με αντικείμενο τις υπηρεσίες κινητικότητας. Η ΜΟΙΑ παρουσίασε επίσημα την έκδοση παραγωγής του ID. Buzz AD, ενός αυτόνομου ηλεκτρικού van που προορίζεται τόσο για Ηνωμένες Πολιτείες, όσο και για –εδώ είναι ή Βόμβα…- την Ευρώπη.

Η αποκάλυψη έρχεται λίγες μόλις ημέρες πριν η Tesla ξεκινήσει τις δοκιμές του Robotaxi στο Όστιν του Τέξας, στις 22 Ιουνίου — μια εντυπωσιακή χρονική σύμπτωση που δείχνει πως ο αγώνας για την κυριαρχία στην αυτόνομη μετακίνηση κορυφώνεται.

Διαφορετική προσέγγιση από την Tesla

Σε αντίθεση με το Robotaxi της Tesla, που στοχεύει άμεσα το κοινό μέσω μιας υπηρεσίας τύπου ride-hailing (μίσθωση από ιδιώτες μέσω κινητού), η Volkswagen απευθύνεται κυρίως σε εταιρικούς πελάτες, παρόχους μετακινήσεων και δημοτικές αρχές. Το ID. Buzz AD φέρει τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 (πλήρης αυτονομία, χωρίς οδηγό) και έχει σχεδιαστεί ειδικά για στόλους οχημάτων κινητικότητας.

Η αλληλεπίδραση επιβατών – αυτοκινήτου, γίνεται «έξυπνα» μέσω smartphone, ενώ το εσωτερικό διαθέτει ξύλινη επένδυση στο πάτωμα, μεγάλες χειρολαβές, τέσσερα καθίσματα επιβατών και κουμπιά έκτακτης ανάγκης όπως SOS, τεχνικής υποστήριξης και εκκίνησης / στάσης.  Σύμφωνα με την MOIA, το όχημα χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη που φροντίζει για την άνεση και την ασφάλεια των επιβατών.

Volkswagen: Αυτόνομη οδήγηση με το «πιλοτικό» ID. Buzz AD

Με ή χωρίς οδηγό;

Παρά τον αυτόνομο χαρακτήρα του van και την διάκριση του στο επίπεδο 4, στο πρωτότυπο υπάρχει θέση οδηγού τραβηγμένη μπροστά και τιμόνι καλυμμένο με ύφασμα, γεγονός που υποδηλώνει ότι ανά περιπτώσεις ίσως πιθανή η παρουσία επόπτη ασφαλείας. Η θέση του συνοδηγού και η κεντρική κονσόλα έχουν καταργηθεί, ώστε να δημιουργηθεί χώρος για αποσκευές.

Τεχνολογία αιχμής και Mobileye

«Καρδιά» του ID. Buzz AD είναι το προηγμένο σύστημα αυτόνομης οδήγησης. Εφοδιάζεται με 27 συνολικά αισθητήρες, που περιλαμβάνουν 13 κάμερες, 9 LiDAR και 5 radar, προσφέροντας 360° πανοραμική «αντίληψη». Η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης προέρχεται από τη Mobileye, με τη MOIA να προσθέτει τη δική της πλατφόρμα υπηρεσιών (AD MaaS – Autonomous Driving Mobility as a Service).

Πότε ξεκινά;

Σύμφωνα με τον CEO του Volkswagen Group, Oliver Blume, οι πρώτες υπηρεσίες με το ID. Buzz AD αναμένεται να λανσαριστούν το 2026, υπό την προϋπόθεση ότι θα δοθεί η απαραίτητη έγκριση. Όπως δήλωσε, «Από το 2026, θα φέρουμε την αυτόνομη και βιώσιμη κινητικότητα σε ευρεία κλίμακα, στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Πρόκειται για ακόμη ένα ορόσημο στον στόχο μας να γίνουμε παγκόσμιος τεχνολογικός ηγέτης στην αυτοκινητοβιομηχανία.»

Όλες οι ειδήσεις

Νέες τιμές BYD από 17.290 € – Με όφελος έως 9.500 €!

Lada Azimut: Το νέο SUV που θυμίζει Dacia αλλά κοστίζει όσο premium – Έρχεται Ελλάδα;

Επιτέλους – Η συχνή παράβαση των Ελλήνων που με τον νέο ΚΟΚ δεν γλιτώνεις τη φυλακή!

 

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο