EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Kινεζική «έφοδος» με ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη;

kineziki-efodos-me-ilektrika-aftokinita-stin-evropi-645198

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Για κάποιους αυτό το αυτοκίνητο είναι όνειρο ζωής: 653 ίπποι, επιτάχυνση από 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 3,9 δευτερόλεπτα, ηλεκτροκίνηση σε όλους τους τροχούς, αυτονομία 500-700 χιλιομέτρων ανάλογα με τη χωρητικότητα της μπαταρίας - τιμή 69.900 ευρώ.

Ο λόγος για το νέο, κορυφαίο σεντάν ET7 της κινεζικής εταιρίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων Nio. Τα πρώτα αυτοκίνητα πρόκειται να παραδοθούν στην Ευρώπη τον Οκτώβριο. Διαθέσιμο είναι και το SUV Nio EL7, το οποίο θα παραδοθεί τον Ιανουάριο και λίγο αργότερα το μικρότερο Nio ET5, ο ανταγωνιστής του μεσαίου μοντέλου 3 της Tesla.

Επίσης καινοτομία για την Ευρώπη είναι η ιδέα των σταθμών αλλαγής μπαταριών, την οποία η Nio λανσάρει παράλληλα με τις πωλήσεις. Εάν δεν θέλει κανείς να φορτίσει με καλώδιο, μπορεί να ανταλλάξει την άδεια μπαταρία με μια γεμάτη, κάτι που θα διαρκέσει μόνο λίγα λεπτά. Μέχρι στιγμής υπάρχει μόνο ένας σταθμός αλλαγής μπαταρίας στη Γερμανία, στη Βαυαρία στον αυτοκινητόδρομο Α8, αλλά θα προστεθούν ακόμη 19 έως το τέλος του έτους και στη συνέχεια άλλοι 100 το 2023.

Σοβαρός ανταγωνισμός από την Άπω Ανατολή;

Μπορούν όμως οι Κινέζοι να γίνουν πραγματικά σοβαροί ανταγωνιστές για Mercedes, BMW και VW στην Ευρώπη;

«Θεωρώ ότι κανένας από τους Κινέζους κατασκευαστές δεν μπορεί πραγματικά να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις Ευρωπαίους, Ιάπωνες και Κορεάτες κατασκευαστές στην Ευρώπη», λέει ο Γιόχεν Ζίμπερτ, ιδρυτής της συμβουλευτικής εταιρείας JSC Automotive, η οποία ειδικεύεται στο κινεζικά αυτοκίνητα και εδρεύει στη Σαγκάη και τη Στουτγάρδη. Για τον Ζίμπερτ τα δυνατά σημεία των Κινέζων κατασκευαστών βρίσκονται πιθανότατα σε «διάφορα ηλεκτρονικά γκάτζετ», όπως οι λειτουργίες καραόκε για επιβάτες ή γκάτζετ εικονικής πραγματικότητας. Αυτό σίγουρα μπορεί να προσελκύσει πελάτες στην Κίνα, αλλά οι Γερμανοί αγοραστές στην υψηλότερη κατηγορία τιμών είναι λίγο πιο συντηρητικοί και τείνουν να αποφεύγουν τις υπερβολές, θεωρεί.

Επιπλέον, υπάρχουν ουσιαστικά προβλήματα: Οι Κινέζοι κατασκευαστές δεν έχουν μάθει να στέκονται στα πόδια τους, αναφέρει, καθώς χωρίς τη συνεχή υποστήριξη του κράτους σε τοπικό και κρατικό επίπεδο, οι περισσότερες, αν όχι όλες οι εταιρίες, δεν θα υπήρχαν σήμερα. «Γνωρίζοντας ότι τελειώνουν σιγά σιγά τα χρήματα για ακόμη περισσότερες επιδοτήσεις από το κινεζικό κράτος, όλοι οι Κινέζοι κατασκευαστές σπεύδουν στο εξωτερικό και δοκιμάζουν την τύχη τους εκεί», λέει ο Ζίμπερτ χαρακτηριστικά.

Αλλά και ο Γκρέγκορ Σεμπάστιαν, αναλυτής σε θέματα αυτοκινήτων στο Mercator Institute for China Studies (MERICS) στο Βερολίνο, πιστεύει ότι η κρατική υποστήριξη σε κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρονικών αυτοκινήτων έχει συμβάλει σημαντικά στην επιτυχία τους μέχρι σήμερα.

Επιδοτήσεις φέρνουν τα πάνω κάτω στον ανταγωνισμό στην Κίνα

Ωστόσο, αυτή η κρατική υποστήριξη θα μπορούσε σύντομα να μετατραπεί σε σοβαρή αδυναμία για τους Κινέζους κατασκευαστές στην Ευρώπη. Η ΕΕ αντιμετωπίζει ήδη επιφυλακτικά την κινεζική αγορά, θεωρεί ο Σεμπάστιαν: «Οι νέοι κανόνες για τις επιδοτήσεις που στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό σε τρίτες χώρες», λέει, «θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε σοβαρό πρόβλημα για τους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρονικών αυτοκινήτων». Σε αυτό, επισημαίνει, ενδέχεται να προστεθεί η άνιση πρόσβαση στην αγορά σε Κίνα και Ευρώπη, καθώς και οι αυξανόμενες γεωπολιτικές διαφορές.

Tesla

«Σίγουρα οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν μια ευκαιρία», τονίζει ο σύμβουλος εταιριών Ματίας Σμιντ από το Βερολίνο, ο οποίος ειδικεύεται στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. «Μετά την επιτυχία της Tesla, θα ήταν κανείς ηλίθιος αν τους απέρριπτε».

Όλες οι ειδήσεις 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο