EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Λίστα αξιοπιστίας «χαντακώνει» premium κατασκευαστές αλλά υπάρχει ένα θέμα…

lista-axiopistias-chantakonei-premium-kataskevastes-alla-yparchei-ena-thema-765566

Μεγάλες ανατροπές, με «παραδοσιακά» αξιόπιστους κατασκευαστές στα «τάρταρα» της κατάταξης, είναι όμως έτσι τα πράγματα;

Η καθιερωμένη έρευνα ποιότητας της J.D. Power στις ΗΠΑ αποκαλύπτει φέτος ένα όχι ιδιαίτερα τιμητικό τοπίο για αρκετούς κατασκευαστές – με τις εταιρείες που παράγουν πολυτελή μοντέλα,  να εμφανίζουν, για ακόμη μια φορά, αυξημένα προβλήματα στα πρώτα στάδια χρήσης των νέων μοντέλων.

Στην έκδοση του 2025, η μελέτη βασίστηκε σε δεδομένα από 92.694 κατόχους ή μισθωτές καινούργιων αυτοκινήτων (έτους κατασκευής 2025), οι οποίοι απάντησαν σε 227 ερωτήσεις σχετικά με το πόσο ικανοποιημένοι έμειναν από τις πρώτες 90 ημέρες συμβίωσης με το νέο τους όχημα. Οι τομείς που εξετάστηκαν ήταν η συνολική ποιότητα, οι βλάβες, η  λειτουργικότητα και η εργονομία.

Lexus πρώτη, Audi… τελευταία

Η Lexus κατάφερε φέτος να ξεχωρίσει, με 166 προβλήματα ανά 100 οχήματα, κατακτώντας την πρώτη θέση συνολικά. Αντίθετα, η Audi βρέθηκε στο άλλο άκρο, τελευταία στον πίνακα, με 269 αναφερόμενα ζητήματα. Λίγο καλύτερα τα πήγε η Volvo, με 258 προβλήματα ανά 100 οχήματα, όσο «καλύτερη» μπορεί να είναι η προτελευταία θέση στον σχετικό πίνακα. Η μέση επίδοση για το σύνολο της αγοράς ήταν 192 προβλήματα ανά 100 οχήματα, ελαφρώς βελτιωμένη σε σχέση με την περσινή τιμή των 194.

Η έκπληξη από την Nissan και η «γκέλα» της Infiniti

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας αφορά το δίδυμο Nissan–Infiniti. Η… mainstream φίρμα της συμμαχίας πλασαρίστηκε στη 2η θέση συνολικά (με μόλις 169 ζητήματα/100 οχήματα), ενώ η πολυτελής Infiniti κατρακύλησε κοντά στον πάτο, με 242 προβλήματα – δηλαδή υπερδιπλάσια διαφορά από την άμεση ανταγωνίστρια της, Lexus.

Στον τομέα των «πολυτελών» και «premium» κατασκευαστών, θετικά αξιολογήθηκαν η Genesis (10η θέση), η Porsche (13η) και –έκπληξη η Jaguar, η οποία κατέλαβε την 4η θέση, αφήνοντας πίσω πολλούς αντιπάλους.

Rivian, Tesla και Toyota – Απροσδόκητες θέσεις

Παρότι η Rivian είχε τόσα προβλήματα όσο και η Audi (269), αποκλείστηκε από την τελική κατάταξη λόγω ανεπαρκούς δείγματος. Το ίδιο συνέβη και με την Tesla, η οποία ωστόσο εμφάνισε 200 προβλήματα/100 οχήματα, ίδιος αριθμός με τις Toyota και Cadillac – γεγονός που προκαλεί ερωτήματα για την απόδοση ενός brand που έχει ταυτιστεί με την αξιοπιστία, όπως η Toyota.

Αίσθηση προκαλεί και η επίδοση της Mazda, που με 225 προβλήματα, ισοβάθμησε με την Volkswagen, υποδεικνύοντας ότι η φήμη για ανθεκτικότητα δεν αρκεί όταν νέες τεχνολογίες ή αμφιλεγμένες σχεδιαστικές επιλογές εισάγονται χωρίς επαρκή δοκιμή.

Είναι όμως τόσο «ζημιάρικα»;

Η έρευνα της J.D. Power δεν περιορίζεται σε μηχανικά ή ηλεκτρονικά προβλήματα. Περιλαμβάνει επίσης ζητήματα ευχρηστίας, πρακτικότητας και καθημερινής εμπειρίας. Για παράδειγμα, ένα από τα πιο συχνά παράπονα αφορά τους ψηφιακούς χειρισμούς για τις λειτουργίες των αυτοκινήτων, που συχνά θεωρούνται μη διαισθητικοί. Ακόμα πιο τραβηγμένο, το ότι οι θήκες για ποτήρια φαίνεται να μην ικανοποιούν τις πραγματικές ανάγκες των χρηστών, καθώς πολλά είδη ποτηριών δεν εφαρμόζουν σωστά.

Αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς, ότι η έρευνα δεν αντανακλά ακριβώς θέματα αξιοπιστίας αλλά την συνολική εμπειρία από την κατοχή ενός νέου οχήματος και ξέρετε τι λένε… το καλό δεν ακούγεται, το κακό κάνει φασαρία. Και ναι, μια κακώς σχεδιασμένη ή όχι και τόσο πρακτική ποτηροθήκη είναι θέμα, αλλά δεν εντάσσεται σε καμία περίπτωση στον τομέα «αξιοπιστία» ενός αυτοκινήτου.

Όλες οι ειδήσεις

Το πιο δημοφιλές Toyota στην Ελλάδα που παίρνεις με 275 ευρώ/μήνα – Καίει 3,8lt/100km

Σημαντικό: Επιτρέπεται η χρήση του Cruise Control όταν τραβάς τρέιλερ;

Φώτα φρένων στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου – Πώς θα μειώσουν τα ατυχήματα;

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο