EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μάλιστα… τώρα ο Έλον Μασκ άλλαξε γνώμη και υποστηρίζει το fair play στην αγορά

malista-tora-o-elon-mask-allaxe-gnomi-kai-ypostirizei-to-fair-play-stin-agora-716061

Μασκ being Mασκ, με άλλο ένα σετάκι αντικρουόμενων τοποθετήσεων σε γρήγορο χρονικό διάστημα

Έλον Μασκ, o ορισμός του sui generis entrepreneur! Ιδιοφυία που απλά αδυνατούμε να καταλάβουμε ή κάτι άλλο;  Ότι και αν πιστεύει κανείς, η αλήθεια είναι ότι πολλές φορές οι τοποθετήσεις του  θυμίζουν αντιπρόεδρο του Εδεσσαϊκού ή εμπίπτουν στην απροσδιοριστία και την κβαντομηχανική παραδοξότητα του πειράματος με την γάτα του Schrödinger.

Τελευταίο δείγμα αυτής της συνήθειας του Μασκ, οι τοποθετήσεις του σχετικά με την απόφαση της κυβέρνησης Biden, για την επιβολή πρόσθετων, υψηλών δασμών, στην εισαγωγή ηλεκτρικών οχημάτων από κατασκευαστές της Κίνας.

Δεν χρειάζεται να αναλύσουμε γιατί τον αφορούν άμεσα αυτές οι εξελίξεις, αφού η Tesla είναι η #1 εταιρεία σε πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ. Μάλιστα, σε επίπεδο «καφενειακών» συζητήσεων και συνωμοσιολογίας, πολλοί είναι αυτοί που ισχυρίζονται ότι τα μέτρα Biden, ήταν αποτέλεσμα πιέσεων του Μασκ προς την κυβέρνηση των ΗΠΑ. Μπούρδες, αν θέλετε την γνώμη μας.

Όπως και να έχει, ο Μασκ φρόντισε να ξεκαθαρίσει τα πράγματα, όταν σε πρόσφατη συνέντευξη στο CNBC ρωτήθηκε σχετικά με αυτό: «Ούτε η Tesla, ούτε εγώ προσωπικά ζητήσαμε ποτέ κάτι τέτοιο», δήλωσε ο Μασκ, για να προσθέσει, «Για να είμαι ειλικρινής, έμεινα έκπληκτος όταν ανακοινώθηκε». Στην συνέχεια, ο Μασκ τοποθετήθηκε ευρύτερα επί του θέματος: «Υποστηρίζω ότι δεν πρέπει να επιβάλλονται δασμοί, για την ακρίβεια, υποστηρίζω να μην επιβάλλονται επιβαρύνσεις ή ελαφρύνσεις, τόσο στα ηλεκτρικά όσο και στα οχήματα με κινητήρες που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα.»

Έλον Μασκ

Όλα αυτά θα ακουγόντουσαν πολύ ωραία ή εν πάση περιπτώσει, «βάσιμα» ως απόψεις, αν πριν μερικούς μήνες, στην αρχή της χρονιάς, ο Μασκ δεν είχε προβεί σε κάποιες άλλες δηλώσεις, οι οποίες είναι «κόντρα» στις πρόσφατες τοποθετήσεις του. Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο του 2024, είχε πει τα εξής: «Αν δεν υπάρξουν κάποια εμπορικά οχυρώματα, πιστεύω ότι οι κατασκευαστές από την Κίνα, θα διαλύσουν το μεγαλύτερο ποσοστό των ανταγωνιστικών εταιρειών τους στον κόσμο». Πέραν του ότι αυτό αποτελεί μια διαμετρικά αντίθετη τοποθέτηση, ο Μασκ, στρατηγικά δεν αναφέρθηκε στην Tesla, αλλά έκανε λόγο γενικά για «άλλους» κατασκευαστές.

Για την ακρίβεια ο Μασκ πιστεύει -ή μάλλον επικοινωνεί δημόσια- ότι η Tesla δεν κινδυνεύει από την σινική επέλαση και ότι θα εξακολουθήσει να έχει κραταιά θέση στις ΗΠΑ και δυναμική παρουσία σε άλλες αγορές, συμπεριλαμβανομένης ακόμα και της Κίνας.  Πάντως τα νούμερα δεν επιβεβαιώνουν κάτι τέτοιο, αφού η μετοχή της Tesla παρουσιάζει μια καθοδική τάση από τις αρχές του έτους, με ταυτόχρονη πτώση των πωλήσεων κατά 13% στο πρώτο τετράμηνο του 2024.

Σε γενικές γραμμές, υπάρχουν κλιμακούμενες και ανησυχητικά πυκνές σε συχνότητα αρνητικές αναφορές για τα Τesla, κάτι το οποίο εν μέρει αποτελεί trend, αλλά βασίζεται επίσης και σε πραγματικά γεγονότα. To πολλά υποσχόμενο Cybetruck, δεν φαίνεται να εκπληρώνει αυτά που υποτίθεται ότι έπρεπε να κάνει, ενώ όσο τα παλιότερα μοντέλα «γερνάνε», αποκαλύπτεται ότι η εμπορική τους απαξίωση είναι μεγάλη, ενώ η συντήρηση τους και ειδικά το κόστος αλλαγής μπαταριών κοστίζει πολλά.

Η Tesla, ως εταιρεία – πιονέρος στην αγορά των ηλεκτρικών, ήταν αναμενόμενο ότι θα εισπράξει τόσο επαίνους, όσο και απίστευτη γκρίνια, καθότι επί πολλά έτη αποτελούσε –και ίσως εξακολουθεί να αποτελεί- το συνώνυμο της αμιγούς ηλεκτροκίνησης στα αυτοκίνητα. Όπως λέει και μια παροιμία, «το κεφάλι που εξέχει θα φάει την πέτρα» και μέχρι πρότινος, το κεφάλι της Tesla όχι μόνο εξείχε αλλά ήταν ουσιαστικά και το μοναδικό, αν ήθελε κάποιος να… «πετροβολήσει» προς αυτή την κατεύθυνση.

Τα πράγματα όμως αλλάζουν και παρά τις απόψεις του Μασκ για το απυρόβλητο της Tesla, η αλήθεια είναι ότι απειλείται και αυτή, από την κινεζική ανάπτυξη και επέκταση στο πεδίο των ηλεκτρικών. Το μέγεθος της Tesla και η ήδη μεγάλη εγκαταστημένη βάση –πιστών- πελατών, αποτελούν σίγουρα πλεονεκτήματα στην μάχη που πρόκειται να ακολουθήσει και στην οποία αναπόφευκτα θα εμπλακεί.

Αλλά δεν αρκούν μόνο αυτά, χρειάζεται επίσης έρευνα, ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και το κυριότερο, ανταγωνιστικές τιμές, το οποίο κατά πως φαίνεται αποτελεί και το πιο δύσκολο σε πραγμάτωση εγχείρημα όχι μόνο για την Tesla αλλά για όλους τους «δυτικούς» κατασκευαστές. Τώρα για όσους το  και τον πιστεύουν, υπάρχει και κάτι άλλο, ότι ίσως ο ιδιοφυής επιχειρηματίας να έχει κάποιους κρυμμένος άσους στο μανίκι του. Σε κάθε περίπτωση, η ιστορία θα δείξει.

Όλες οι ειδήσεις

Αυτή είναι η νέα BMW Σειρά 3 Sedan και Touring

Αυτά τα αυτοκίνητα οδηγούν οι παίχτες του Ολυμπιακού

Αποστολή στην Αυστρία: Οδηγούμε το νέο, προσιτό, Citroen e-C3

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο