EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μείωση τιμών στα διόδια της Αττικής οδού – Πόσο και πότε θα πέσουν

meiosi-timon-sta-diodia-tis-attikis-odou-poso-kai-pote-tha-pesoun-629866

Μείωση στα διόδια της Αττικής Οδού προβλέπεται από τη νέα σύμβαση παραχώρησης, με το ΤΑΙΠΕΔ να «τρέχει» το διαγωνισμό για τον ανάδοχο.

Mεταξύ των παραμέτρων της νέας σύμβασης είναι και η μείωση των διοδίων της Αττικής Οδού στα 2,5 ευρώ από 2,8 ευρώ που είναι σήμερα. Ωστόσο την στιγμή δίνεται η δυνατότητα στον ανάδοχο να αιτηθεί αναθεώρηση προς τα πάνω μετά το πέρας των πρώτων πέντε ετών της σύμβασης.

Όπως αναφέρεται, για να συμβεί όμως κάτι τέτοιο, θα πρέπει να υπάρξει σαφής και αναλυτική αιτιολόγηση με κυκλοφοριακές μελέτες και άλλα ειδικά δεδομένα για να τεκμηριωθεί η μείωση της κυκλοφορίας και των εσόδων (συγκριτικά με την απόδοση της σύμβασης), ώστε να εξασφαλίσει την αύξηση του αντιτίμου για τα διόδια της Αττικής Οδού.

Οι μέχρι στιγμής πληροφορίες αναφέρουν πως η σύμβαση έχει σταλεί στο υπουργείο Οικονομικών για τυχόν παρατηρήσεις και για να δώσει την τελική έγκριση.

Καταληκτική ημερομηνία για προσφορές είναι η 29η Μαΐου, ωστόσο αναμένεται να παραταθεί μέχρι το πρώτο 15νθήμερο του Ιουλίου. Άρα η όποια μείωση θα είναι σίγουρα μετά τον Ιούλιο.

Ο λόγος είναι πως η τωρινή προθεσμία λήγει μόλις μια εβδομάδα μετά τις εκλογές, επομένως να μην έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τότε οι απαιτούμενες διαδικασίες και εγκρίσεις.

Οι «μνηστήρες» για την Αττική Οδό 

Τη νέα σύμβαση διεκδικούν η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – FS Ark Holdco, το σχήμα Ακτωρ Παραχωρήσεις – Αβαξ – Ardian, η κοινοπραξία Μυτιληναίος – Vinci Highways – Vinci Concessions – Mobility Partner και η κοινοπραξία Macquarie – Fincop Infrastructure. Η εν λόγω εταιρεία αποτελεί το «όχημα» με το οποίο συμμετέχει ο όμιλος Κοπελούζου. Επίσης, πριν από μερικούς μήνες η Intrakat εξασφάλισε τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό, αποτελώντας το 30% της κοινοπραξίας των εταιρειών Brisa – Autoestradas de Portugal και Rubicone Bidco, από την Πορτογαλία και τη Μεγάλη Βρετανία αντιστοίχως. Υπάρχουν και σχήματα με αμιγώς διεθνή παρουσία. Πρόκειται για την Abertis Infraestructuras από την Ισπανία, το ιταλικό σχήμα των Gruppo FININC – INC SpA (μέλος του ίδιου ομίλου της οικογένειας Ντολιάνι από το Τορίνο) και η γαλλικής προέλευσης κοινοπραξία των VAUBAN – DIF – EGIS.

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο