EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Μετρό και Τραμ 24 ώρες τα Σάββατα; – Τι λέει η ΣΤΑΣΥ

metro-kai-tram-24-ores-ta-savvata-ti-leei-i-stasy-759339

Σε πλήρη εξέλιξη έχει η ΣΤΑΣΥ τις δοκιμές τόσο στο τραμ όσο και στις γραμμές 2 και 3 του μετρό, για να μπορέσει να απαντήσει με ασφάλεια στα μέσα Ιουνίου αν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς θα μπορούν να λειτουργούν όλο το 24ωρο τα Σάββατα.

Οπως εξήγησε στον «Ελεύθερο Τύπο» ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Αθανάσιος Κοτταράς, παράλληλα με τη μελέτη που έχει ζητήσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η οποία θα ολοκληρωθεί στα μέσα του επόμενου μήνα, γίνονται και οι απαραίτητες δοκιμές στο δίκτυο για να διασφαλιστεί στην πράξη ότι είναι εφικτή η επέκταση του ωραρίου.

«Αυτή τη στιγμή κάνουμε κάποιες δοκιμές στα συστήματα, όπως η σηματοδότηση, ο προγραμματισμός των δρομολογίων κ.ο.κ.» τόνισε. Ερωτηθείς για το πώς εξελίσσεται η διαδικασία, εξήγησε ότι κατά τις δοκιμές στο τραμ «υπήρξε ένα θέμα με την τηλεματική καθώς είναι προγραμματισμένη να λειτουργεί συγκεκριμένες ώρες, αυτό είναι όμως κάτι που μπορεί να διορθωθεί».

μετρό

Αναφορικά με το μετρό, που έχει πολύ περισσότερα συστήματα, όπως είπε πρέπει να γίνουν περισσότεροι έλεγχοι αφενός και αφετέρου να εξεταστεί και το τι θα γίνει με την καθαριότητα των σταθμών, οι οποίοι μέχρι πρότινος έκλειναν για να μπαίνουν τα συνεργεία.

Σε κάθε περίπτωση, ο διευθύνων σύμβουλος εκτίμησε ότι είναι εφικτή η επέκταση του ωραρίου σίγουρα σε πρώτη φάση τα Σάββατα και σε δεύτερο χρόνο, αν απαιτηθεί από τις ανάγκες των επιβατών και ζητηθεί από το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών -με τις απαραίτητες προεργασίες- να επεκταθεί και άλλες ημέρες τις εβδομάδας.

Στόχος της επέκτασης του ωραρίου είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων από οδηγούς που βγαίνουν να διασκεδάσουν και ενώ έχουν πιει, οδηγούν το όχημά τους. Πρόκειται για ένα πακέτο μέτρων, δηλαδή, που εξετάζει η κυβέρνηση συνολικά για τη μείωση των θανατηφόρων οχημάτων και της ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας. Στο πλαίσιο αυτό, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωσνταντινος Κυρανάκης, είχε ζητήσει από τη ΣΤΑΣΥ να μελετήσει τη βιωσιμότητα της 24ωρης λειτουργίας του μετρό και του τραμ.

Τι λένε οι εργαζόμενοι

Στο μεταξύ, με ανακοίνωσή τους οι σταθμάρχες διατυπώνουν κάποιους προβληματισμούς για τη πρόταση επέκτασης του ωραρίου, αναφέροντας παράλληλα πως πρακτικά δεν τους επηρεάζει δεδομένου ότι εργάζονται ήδη στο δίκτυο 24 ώρες το 24ωρο.

«Η 24ωρη λειτουργία ενέχει πάρα πολλούς κινδύνους, με κυριότερο την έκπτωση στην ασφάλεια. Ηδη τη στιγμή που συντάσσεται το παρόν, η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας των γραμμών 2 και 3 του μετρό, γίνεται χωρίς αστυνόμευση. Οχι πως το υπόλοιπο της ημέρας το “Σχέδιο Αριάδνη” αποδίδει καρπούς και παρέχει ασφάλεια στους πολίτες, αλλά έστω υφίσταται κάποια σποραδική αστυνόμευση σε κάποια σημεία του δικτύου. Τις Παρασκευές και τα Σάββατα λοιπόν, μετά τις δώδεκα τα μεσάνυχτα δεν υπάρχει τίποτα, καθώς αποχωρούν οι αστυνομικοί που στελεχώνουν το “Σχέδιο Αριάδνη” (έστω και αυτοί οι ελάχιστοι που το στελεχώνουν).

Αρα 24ωρη λειτουργία χωρίς αστυνόμευση, μπορεί να προλαμβάνει τα τροχαία (που και αυτό εξετάζεται, καθώς αποτελεί μάλλον στην καλύτερη ευχολόγιο και όχι εμπεριστατωμένη άποψη), αλλά θέτει σε κίνδυνο μεγαλύτερο ποσοστό πολιτών από την παραβατικότητα που λαμβάνει χώρα στο δίκτυο, ειδικά τις βραδινές ώρες», αναφέρουν. Παράλληλα, μεταξύ άλλων θέτουν επί τάπητος και το ζήτημα συντήρησης και γήρανσης του στόλου.

Όλες οι ειδήσεις

Αυτόνομη οδήγηση: Πόσο κοντά είμαστε στην καθημερινή της χρήση στην Ελλάδα;

Σοκ στη Formula 1: «Ο Λάντο Νόρις πάσχει από κατάθλιψη και σκέφτεται να αποσυρθεί»

Το κυκλοφοριακό αναδεικνύεται ως ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα στην Αθήνα των 3 εκατομμυρίων αυτοκινήτων

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο