EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

«Μόνη λύση στο κυκλοφοριακό είναι η χρήση των ΜΜΜ, το ποδήλατο και το περπάτημα»

moni-lysi-sto-kykloforiako-einai-i-chrisi-ton-mmm-to-podilato-kai-to-perpatima-635665

Εξηγήσεις για το κυκλοφοριακό πρόβλημα και την αύξηση της κίνησης στην Αθήνα την τελευταία περίοδο, έδωσε μιλώντας στην ΕΡΤ και την εκπομπή «Συνδέσεις» ο καθηγητής Διαχείρισης Κυκλοφορίας και Ασφάλειας του ΕΜΠ, Γιώργος Γιάννης. 

«Σήμερα οι Αθηναίοι περνάνε 40 με 60 λεπτά περίπου για να μπουν από τα προάστια στο κέντρο της πόλης. Αυτός ο χρόνος είναι μικρός συγκριτικά με τις άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, οι οποίες εδώ και δεκαετίες θέλουν μία με μιάμιση και μερικές φορές και δύο ώρες για να μπουν από τα προάστια στο κέντρο της πόλης. Γι’ αυτό και στις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις με τις οποίες συγκρινόμαστε, έχουν βάλει ως εναλλακτική το να προωθήσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς ουσιαστικά. Όσους δρόμους και να κάνουμε, ηλεκτρικά οχήματα, αυτόματα οχήματα δεν είναι η λύση. Γιατί οι δρόμοι απλά δε χωράνε. Αυξάνεται η ζήτηση μετακινήσεων συνεχώς σε κάθε σύγχρονη πόλη, με αποτέλεσμα η μόνη λύση είναι να μετακινούμαστε μαζικά, δηλαδή μέσα μαζικής μεταφοράς, μετρό όπου υπάρχει, λεωφορείο» είπε ο ίδιος. «Οπωσδήποτε πρέπει πλέον να διαλέγουμε ποδήλατο και περπάτημα», πρόσθεσε.

«Και οι μετακινούμενοι δυσκολεύονται – και δεν έχουν τολμήσει να διαλέξουν μέσα μαζικής μεταφοράς για τις μακρινές μετακινήσεις με ποδήλατο και περπάτημα για τις κοντινές. Αλλά και η πολιτεία δεν δίνει το καλό παράδειγμα, δεν αστυνομεύει τις λεωφορειολωρίδες, δεν δίνει προτεραιότητα στα λεωφορεία. Για πρώτη φορά ο δήμος Αθηναίων κάνει τις προσπάθειες του για περισσότερο περπάτημα και ποδήλατο. Το υπουργείο Μεταφορών για πρώτη φορά ενισχύει τους περιφερειακούς οδικούς άξονες με τα νέα έργα, και για πρώτη φορά έχει ξεκινήσει η συζήτηση για έναν μητροπολιτικό σχεδιασμό, ο οποίος θα επιτρέπει ακριβώς αυτό: Δηλαδή να γίνουν ποδηλατόδρομοι και να γίνεται χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς» είπε ακόμη.

«Προφανώς το κόστος είναι τεράστιο για όσους μετακινούνται λ.χ. μέσω του Κηφισού και εγκλωβίζονται. Πρέπει να αντιληφθούμε ότι μπροστά μας τα επόμενα χρόνια έρχεται περισσότερη συμφόρηση εάν συνεχίσουμε και ως μετακινούμενοι να είμαστε συνεχώς με τα ΙΧ, αλλά και συνεχώς ως πολιτεία να μη δίνουμε πραγματική προτεραιότητα στα μέσα μαζικής μεταφοράς» σημείωσε ο κ. Γιάννης.

Έγιναν προσπάθειες και γίνονται προσπάθειες στην Αθήνα, αλλά οι αντιδράσεις των ΙΧ ενάντια σε κάθε τι καινούργιο για τα ποδήλατα για τα πεζοδρόμια είναι πολύ ισχυρότερες από τους ποδηλάτες. Και δείτε τι έγινε στον “Μεγάλο Περίπατο”. Ξεκίνησε μια πρώτη προσπάθεια -που προφανώς δεν ήταν ένα πλήρες δίκτυο ποδηλατοδρόμων- αλλά όπως σε όλη την Ευρώπη, από κάπου ξεκινάς. Οι οδηγοί ΙΧ επαναστάτησαν ότι “χάσαμε τις λωρίδες”. Όταν ξεκινάς να αλλάξεις τη συμπεριφορά, εκεί χρειάζεσαι την κοινωνία να υποστηρίξει τη νέα συμπεριφορά» είπε ακόμη.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο