EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Νέα μάρκα που κάνει πάταγο λέει πως… «είναι λογικό τα φρένα στα SUV της να πιάνουν φωτιά»!

nea-marka-pou-kanei-patago-leei-pos-einai-logiko-ta-frena-sta-suv-tis-na-pianoun-fotia-765523

Η αφοπλιστική ειλικρίνεια της κατασκευάστριας σίγουρα εκτιμάται , από την άλλη βέβαια, τα ερωτήματα μας είναι πολλά…

Η Xiaomi ζει ημέρες δόξας στον κόσμο της αυτοκίνησης: το σπορ sedan SU7 κατέγραψε εντυπωσιακό χρόνο στο Nürburgring και το νέο της SUV, το YU7, συγκέντρωσε σχεδόν 290.000 προπαραγγελίες σε 1 ώρα. Το ξεκίνημα της είναι λοιπόν «φωτιά», μόνο που σε πρόσφατο περιστατικό  δοκιμής του YU7, οι φλόγες ήταν κυριολεκτικές.

Κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής δοκιμής στην πίστα, το κορυφαίο μοντέλο της σειράς, YU7 Max, έγινε αντικείμενο συζήτησης για όλους τους λάθος λόγους: φρένα που πήραν φωτιά μέσα στα pits, μπροστά σε κάμερες και τεχνικούς.

Το περιστατικό καταγράφηκε σε βίντεο και δείχνει έναν τεχνικό να μετρά με θερμόμετρο υπέρυθρης ακτινοβολίας τη θερμοκρασία στα τακάκια, η οποία έφτασε τους 619°C – μια τιμή τόσο υψηλή, που αγγίζει το σημείο τήξης του αλουμινίου. Οι φλόγες ξεπηδούσαν από την περιοχή των δαγκανών, με το προσωπικό να στέκεται σε απόσταση αναπνοής.

Από πού προήλθαν οι φλόγες;

Σύμφωνα με τη Xiaomi, δεν πρόκειται για κάποια αστοχία υλικού ή κατασκευαστική αδυναμία. Αντιθέτως, αποδίδει το φαινόμενο στις οργανικές ουσίες που περιέχουν τα «low-metallic» τακάκια που χρησιμοποιήθηκαν, τονίζοντας ότι η ανάφλεξη είναι φυσιολογική σε ακραίες θερμοκρασίες — πάνω από 600°C. Πρόσθεσε επίσης ότι τα φρένα συνέχισαν να λειτουργούν χωρίς απώλεια απόδοσης μετά το περιστατικό (;!)

Έλειπε το regenerative braking

Στην ίδια δήλωση, η εταιρεία αποκάλυψε πως το συγκεκριμένο όχημα δεν χρησιμοποιούσε σωστά το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Το YU7 Max διαθέτει «Master Mode» με λειτουργία ενισχυμένου φρεναρίσματος μέσω ανάκτησης, το οποίο μπορεί να προσφέρει έως 0,2 G επιβράδυνσης — μειώνοντας την καταπόνηση των δισκόφρενων.

Όμως στην προκειμένη περίπτωση, το βαρύ SUV των 2,3 τόνων βασιζόταν αποκλειστικά στα φρένα τριβής. Το αποτέλεσμα ήταν αναμενόμενο: τα φρένα υπερθερμάνθηκαν και τα οργανικά κατάλοιπα προκάλεσαν το φαινόμενο των φλογών.

«Δεν πρόκειται για πρόβλημα που σχετίζεται με αστοχίες του παρελθόντος»

Η Xiaomi έσπευσε να διαχωρίσει το πρόσφατο περιστατικό από άλλα σοβαρότερα προβλήματα πέδησης που είχαν εμφανιστεί σε δύο SU7 το 2024, τα οποία κατέληξαν σε ατυχήματα. Σε εκείνες τις περιπτώσεις, τα εξαρτήματα φρένων που είχαν χρησιμοποιηθεί δεν ήταν κατάλληλα για έντονη χρήση σε πίστα. Αντίθετα, στο YU7 Max τα υλικά ήταν φτιαγμένα για επιδόσεις, άρα –κατά την εταιρεία– δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας.

Συνοψίζοντας λοιπόν, τα φρένα του YU7 Max πήραν φωτιά μέσα σε πίστα με την ανάκτηση απενεργοποιημένη και αυτό είναι ένα σενάριο που προφανώς δεν μπορεί να αναπαραχθεί σε ότι αφορά στην καταπόνηση του συστήματος πέδησης, σε δημόσιο δρόμο. Από την άλλη, το να βάλει κανείς ένα αυτοκίνητο σαν και αυτό μέσα σε πίστα – πόσο μάλλον όταν η Xiaomi έχει κάνει «σημαία της» της επιδόσεις της στο Nürburgring- δεν είναι κάτι απίθανο να συμβεί.

Πολύ ψύχραιμους τους βρίσκουμε…

Όλες οι ειδήσεις

Τα 5 φθηνότερα SUV του 2025 στην Ελλάδα – Τιμές

Δοκιμή Fiat Grande Panda Hybrid 110 PS: Καίει κάτω από 5 λίτρα και ξεκινά από 20.800 ευρώ

Ξεπουλάει η BMW των 530 ίππων – Στην Ελλάδα ξεκινά από 138.700 ευρώ

 

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο