Το Συμβούλιο Μεταφορών συνεδρίασε στις Βρυξέλλες για να ασχοληθεί με τον πολύ καυτό φάκελο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Στην ατζέντα της συνάντησης των υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρέθηκε η συζήτηση για το non paper που παρουσίασαν η Ιταλία και η Τσεχική Δημοκρατία (και υπογράφουν επίσης η Αυστρία, η Βουλγαρία, η Μάλτα, η Πολωνία, η Ρουμανία και η Σλοβακία) για την αναθεώρηση των κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων του 2025, που ενδεχομένως να είναι καταστροφικές για τους κατασκευαστές.
Οι απαιτήσεις
Παρά το γεγονός ότι η Αυστρία αποφάσισε να μην συμμετάσχει στη χθεσινή συζήτηση, οι υπουργοί της ΕΕ συμφώνησαν να ακολουθήσουν τα αιτήματα που περιέχονται στην έκθεση, η οποία έχει ήδη παρουσιαστεί στο Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας τις τελευταίες εβδομάδες. Εκτός από την αντιμετώπιση του ζητήματος του μέλλοντος του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, το non paper περιέχει το ρητό αίτημα να επισπευσθεί κατά ένα έτος η αναθεώρηση του κανονισμού για τις εκπομπές ρύπων και να σταματήσουν οι κυρώσεις που θα επιβληθούν στους ευρωπαίους κατασκευαστές από την 1η Ιανουαρίου 2025, με πρόστιμα που κινδυνεύουν να ξεπεράσουν τα 15 δισεκατομμύρια ευρώ.
Το ενδεχόμενο αναβολής
Στο περιθώριο της συνάντησης, ο Τσέχος υπουργός Μεταφορών Martin Kupka τόνισε τη σημασία του «Σχεδίου για την καθαρή βιομηχανία» που θα παρουσιάσει η πρόεδρος Ursula von der Leyen τις πρώτες εκατό ημέρες της θητείας της, ενώ υπογράμμισε την ανάγκη παρέμβασης στο μηχανισμό των προστίμων για την αναβολή τους για τρία χρόνια, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στους κατασκευαστές να «προσαρμοστούν στα όρια» που επιβάλλει η ΕΕ. Από την πλευρά της, η Γαλλία, η οποία δεν ανήκει στους υπογράφοντες το ιταλικό έγγραφο, ζητά από την Επιτροπή «λύσεις που θα επιτρέπουν στους κατασκευαστές που έχουν δεσμευτεί για την ηλεκτρική μετάβαση να μην χρειάζεται να πληρώνουν πρόστιμα». Ταυτόχρονα επαναβεβαιώνει την υποστήριξή της για τη διακοπή της χρήσης θερμικών οχημάτων το 2035, «στην οποία πολλοί κατασκευαστές έχουν ήδη αρχίσει να επενδύουν».
Όλες οι ειδήσεις
Κεραυνοί και οδήγηση: Τι συμβαίνει όταν μας χτυπήσει κεραυνός στο αυτοκίνητο;
Γιατί θολώνουν τα τζάμια στα αυτοκίνητα τον χειμώνα;
Οι φθαρμένοι υαλοκαθαριστήρες υπονομεύουν την οδηγική ασφάλεια