EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Porsche 911 «Dakar»: Η ιστορία πίσω από το όνομα

porsche-911-dakar-i-istoria-piso-apo-to-onoma-647721

Η νέα Porsche 911 μπορεί να κινηθεί με ευκολία σε άσφαλτο και ανώμαλο έδαφος, όμως τι οδήγησε στην επιλογή του ονόματος «Dakar»;

Η Porsche 911 Dakar είναι αποτέλεσμα της δουλειάς μιας αφοσιωμένης ομάδας ανθρώπων, οι οποίοι κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν τόσο εξωτερικούς, όσο και εσωτερικούς παράγοντες για να κάνουν το ιδιαίτερο αυτό αυτοκίνητο πραγματικότητα. Μπορεί να το γνωρίσαμε με το όνομα «Dakar», ωστόσο, το όνομα που είχε επιλέξει η ομάδα από όταν ξεκίνησε η ανάπτυξη του αυτοκινήτου, το 2012, ήταν διαφορετικό.

Η λέξη που είχε επιλεχθεί για να πλαισιώνει την θρυλική ετικέτα «911», δεν ήταν άλλη από το «Safari». Το όνομα αυτό έχει μια ιδιαίτερη σύνδεση με την Porsche, αφού κάποιες ιστορικές 911 συμμετείχαν στο παρελθόν στο WRC, σε αγώνες όπως το Ράλλυ Σαφάρι στην Κένυα. Αυτό οδήγησε τους ανθρώπους της Porsche να επιλέξουν το προσωνύμιο «Safari» για το έργο τους, ονομάζοντας το πρωτότυπο «911 Vision Safari».

Εδώ βλέπουμε το ινδικό SUV της Tata, «Safari»

Το εν λόγω προσωνύμιο μπορεί να ταίριαζε «γάντι» στην νέα Porsche all-terrain, ωστόσο, δεν ήταν γραφτό. Δυστυχώς για την Porsche, η ινδική αυτοκινητοβιομηχανία, Tata, κατείχε τα δικαιώματα για το «Safari», αφού παράγει ένα μεσαίου μεγέθους SUV με το ίδιο όνομα από το 1998. Τι και αν το προϊόν της Tata δεν έχει την παραμικρή σχέση με αυτό της Porsche, η ινδική εταιρεία ήταν ανένδοτη. «Τους μιλήσαμε», είπε πρόσφατα στον Edmunds ο Thomas Krickelberg, ο διευθυντής του προγράμματος της Porsche. «Αλλά δεν μας έδωσαν την άδεια για αυτό. Αυτή ήταν η πρώτη μας επιλογή. Και μετά αλλάξαμε (το όνομα) σε Dakar».

Ωστόσο, ακόμα και η χρήση του τωρινού ονόματος δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Το «Dakar» να είναι διάσημο λόγω του ξακουστού Ράλλυ, αλλά είναι και το όνομα της πρωτεύουσας της Σενεγάλης – οπού και τερμάτιζε. Για αυτό το λόγο, η Porsche χρειάστηκε να πάρει πρώτα άδεια από τους διοργανωτές του Ράλλυ, τον Amaury Sport Organization, όπως και έγινε.

Πέρα από τους εξωτερικούς παράγοντας, δυσκολίες παρουσιάστηκαν και εκ των έσω, με ανώτερα στελέχη της εταιρείας να μην καταλαβαίνουν το νόημα του έργου, ούτε να βλέπουν ιδιαίτερη ζήτηση για αυτό.

Σύμφωνα με τον Kirckelberg, η 911 Dakar θα μπορούσε να κυκλοφορεί από το 2016, αλλά χάρη στην αντίσταση των τμημάτων μάρκετινγκ και πωλήσεων, το έργο σταμάτησε ενώ η νέα γενιά της 911 κυκλοφόρησε το 2020. Αυτό ανάγκασε την ομάδα να αναπτύξει από την αρχή το αυτοκίνητο, χρησιμοποιώντας τη νέα πλατφόρμα της 992. Στη συνέχεια, η ομάδα κάλεσε τα τμήματα μάρκετινγκ και πωλήσεων της Porsche στο Weissach για να οδηγήσουν το νέο αυτοκίνητο, με το έργο να λαμβάνει τελικά το «πράσινο φως».

Το αποτέλεσμα ήταν τόσο καλό, που τώρα φήμες λένε πως μπορεί να δούμε κι άλλα μοντέλα της Porsche να λαμβάνουν μια all-terrain έκδοση. Αν συμβεί αυτό, το όνομα Dakar δε θα ξαναχρησιμοποιηθεί, σύμφωνα με τον Krickelberg, ωστόσο, η εταιρεία πιθανώς θα ξαναστραφεί προς την Tata με σκοπό τη χρήση του ονόματος «Safari».

Όλες οι ειδήσεις

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο