EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πώς γίνονται οι δοκιμές στεγανότητας στα αυτοκίνητα

pos-ginontai-oi-dokimes-steganotitas-sta-aftokinita-640595

Τα αυτοκίνητα της Skoda υποβάλλονται σε δοκιμές στεγανότητας όχι μόνο όταν αναπτύσσεται ένα καινούριο μοντέλο, αλλά και σε δειγματοληπτικούς ελέγχους της γραμμής παραγωγής.

Τα αυτοκίνητα της Skoda υποβάλλονται σε δοκιμές στεγανότητας όχι μόνο όταν αναπτύσσεται ένα καινούριο μοντέλο, αλλά και σε δειγματοληπτικούς ελέγχους της γραμμής παραγωγής.

Ο στόχος της ομάδας ελέγχου στεγανότητας είναι να σιγουρευτεί ότι ένα αυτοκίνητο δεν θα έχει διαρροές νερού στο εσωτερικό όταν βρέχει ή όταν το βρίσκεται μέσα στο πλυντήριο αυτοκινήτων. Η αίθουσα των δοκιμών στεγανότητας χρησιμοποιείται από το 1982 και πρόσφατα υποβλήθηκε σε σημαντική ανακαίνιση.

 

«Χάρη σε αυτή την ανακαίνιση και τον εκσυγχρονισμό, το εργαστήριο δοκιμών στεγανότητας έχει επεκτείνει τη γκάμα των ελέγχων που μπορεί να διεξάγει. Ταυτόχρονα, έχει διπλασιάσει τη χωρητικότητά του», είπε ο Jaroslav Kasl, επικεφαλής του τμήματος Διαχείρισης Ποιότητας της Μάρκας.

 

Οι βασικές δοκιμές περιλαμβάνουν προσομοιώσεις βροχής. Συνήθως, η δοκιμή διαρκεί περίπου μια ώρα, αλλά πραγματοποιούνται και δοκιμές με διάρκεια πολλών ωρών. Η τεχνητή βροχή έχει ροή 25 λίτρα ανά τετραγωνικό μέτρο το λεπτό. Ωστόσο, η εγκατάσταση μπορεί α διπλασιάσει την ποσότητα ώστε να προσομοιώσει μια έντονη καταιγίδα.

 

Μετά τον εκσυγχρονισμό, η αίθουσα μπορεί να κάνει δοκιμές με τα αυτοκίνητα υπό κλίση. Αυτή η δοκιμή είναι ένας από τους πρόσφατους εταιρικούς κανονισμούς. Η κλίση του αυτοκινήτου προσομοιώνει μια κατάσταση όπου το όχημα είναι σταθμευμένο σε ανηφόρα ή κατηφόρα.

 

 

Η δοκιμή πλύσης υπό πίεση είναι επίσης μέρος της διαδικασίας. Το πλύσιμο υπό πίεση πραγματοποιείται με εξοπλισμό που μοιάζει με αυτόν ενός αυτόματου πλυντηρίου αυτοκινήτων. Η πίεση στα ακροφύσια κυμαίνεται μεταξύ 60 και 90 bar, ανάλογα με τον τύπο δοκιμής.

 

Το τοπικό εργαστήριο δοκιμών αναπτύσσει επίσης μια νέα τεχνολογία RFID που θα χρησιμοποιηθεί από ολόκληρο τον Όμιλο της Volkswagen. Είναι μια ανέπαφη μέθοδος που χρησιμοποιεί ένα ψηφιακό σύστημα για να ανιχνεύσει την παρουσία νερού μέσα στο αυτοκίνητο. Μικροί αισθητήρες RFID που εντοπίζουν την υγρασία τοποθετούνται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, ένα πλαίσιο περνά πάνω από το αυτοκίνητο και «διαβάζει» τα δεδομένα από τους αισθητήρες για να εντοπίσει αν υπάρχει κάπου σε νερό.

 

Εάν εντοπιστεί νερό, ακολουθεί λεπτομερής ανάλυση για να διαπιστωθεί από πού ακριβώς πέρασε το νερό και γιατί. Στην περίπτωση των αυτοκινήτων προπαραγωγής, το τμήμα δοκιμών στεγανότητας  συνεργάζεται με το τμήμα Τεχνικής Ανάπτυξης για να λύσουν από κοινού ο πρόβλημα.

 

Όλο το νερό που χρησιμοποιείται στις δοκιμές στεγανότητας ανακυκλώνεται. Το νερό αντλείται από μια δεξαμενή και κυκλοφορεί στο κλειστό κύκλωμα της αίθουσας δοκιμών. Ανακυκλώνονται έως και 375 λίτρα το λεπτό και έως 1.000 κυβικά μέτρα το μήνα. Κάθε βράδυ, κατά τον καθαρισμό του, το νερό περνά από φίλτρα και απολυμαίνεται με ακτινοβολία UV κάθε βράδυ.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο