EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πόσα λίτρα νερό χρειάζονται για να σβήσει μια φωτιά σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο

posa-litra-nero-chreiazontai-gia-na-svisei-mia-fotia-se-ilektriko-aftokinito-695912

Ο φόβος μιας φωτιάς σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πάντα υπαρκτός. Οι αρχές γνωρίζουν ότι ένα ηλεκτρικό απαιτεί σχεδόν την τριπλή ποσότητα νερού για να κατασβεστεί η φωτιά σε σχέση με ένα μοντέλο βενζίνης.

Προσφάτως, μια Tesla Model Y τυλίχθηκε στις φλόγες στην Αμερική και σύμφωνα με την πυροσβεστική υπηρεσία, χρειάστηκαν 136.000 λίτρα νερού (36.000 γαλόνια) για να σβήσει η φωτιά στο αυτοκίνητο. Ειδικότερα για την κατάσβεση της φωτιάς στο ηλεκτρικό μοντέλο της Tesla απαιτήθηκαν 2 σωλήνες, 36.000 γαλόνια νερού και 4 βυτιοφόρα νερού, με τους πυροσβέστες να καταφέρνουν να την θέσουν υπό έλεγχο σε κάτι περισσότερο από μια ώρα.

Οι φωτιές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρουσιάζουν προκλήσεις και κινδύνους για τους πυροσβέστες. Η φωτιά σε αυτά μπορεί να αναζωπυρωθεί αρκετές ώρες ή μέρες μετά την πρώτη κατάσβεση της. Σύμφωνα με τις ασφαλιστικές εταιρείες, πυροσβεστικές υπηρεσίες και εμπειρογνώμονες, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν πιάνουν φωτιά συχνότερα από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Όταν όμως αυτό συμβεί, οι θερμοκρασίες ξεπερνούν τους 2.500 βαθμούς Κελσίου και ο καπνός που παράγεται περιέχει υδροφθόριο και υδροχλώριο. Και τα δύο είναι τοξικά για την αναπνοή και απαιτούν από τους πυροσβέστες να φορούν ειδική αναπνευστική συσκευή.

Όταν ένα ηλεκτρικό όχημα – στο οποίο περιλαμβάνονται τα υβριδικά και τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα – παίρνει φωτιά, υπάρχουν δύο ξεχωριστές πιθανές πηγές φωτιάς, το ίδιο το όχημα και η μπαταρία υψηλής τάσης. Για να σβήσει κάθε φωτιά αυτό που πρέπει να εξασφαλιστεί είναι η απουσία οξυγόνου από την εστία.

Η κατάσταση είναι διαφορετική όμως στην περίπτωση πυρκαγιάς στη μπαταρία κίνησης. Επειδή οι σύγχρονες μπαταρίες ιόντων λιθίου απελευθερώνουν οι ίδιες οξυγόνο σε περίπτωση πυρκαγιάς μέσω χημικών αντιδράσεων στις επιμέρους κυψέλες, η φωτιά συνεχίζει να “τροφοδοτείται” με οξυγόνο.

Στη χειρότερη περίπτωση, αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη λεγόμενη “θερμική διαφυγή”, κατά την οποία τα επιμέρους στοιχεία της μπαταρίας σε ένα πακέτο μπαταριών αναφλέγονται μεταξύ τους λόγω της διαρκώς αυξανόμενης θερμοκρασίας. Και δεν σβήνουν παρά μετά από πολλές ώρες και με κατανάλωση σημαντικών πόρων, κυρίως τεράστιων ποσοτήτων νερού.

Γι’ αυτόν τον λόγο το πρώτο πράγμα που πρέπει να γίνει είναι η ψύξη με κάθε τρόπο της μπαταρίας ώστε να περιοριστεί η θερμική διαφυγή. Και αυτό μπορεί να γίνει είτε με παροχή μεγάλης ποσότητας νερού στο περίβλημα της μπαταρίας είτε με βύθιση ολόκληρου του οχήματος σε ένα δοχείο που περιέχει νερό.

Όλες οι ειδήσεις

Τα 10 καλύτερα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε το 2023!

Δοκιμάζουμε την ακραία BMW XM με τους 653 ίππους

Διόδια: Αυτές είναι οι νέες τιμές – Πόσο θα πληρώνουμε με το νέο έτος [παραδείγματα]

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο