EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πρώτος καβγάς Δούκα-Μπακογιάννη για τη Β. Όλγας: Θα προχωρήσει ή όχι η πεζοδρόμηση;

protos-kavgas-douka-bakogianni-gia-ti-v-olgas-tha-prochorisei-i-ochi-i-pezodromisi-689072

Για το οδόστρωμα της Βασιλίσσης Όλγας ξέσπασε η πρώτη σύγκρουση μεταξύ του νεοεκλεγέντος δημάρχου Χάρη Δούκα και του απερχόμενου Κώστα Μπακογιάννη.

Ο νέος δήμαρχος, ο οποίος θα αναλάβει καθήκοντα από την αρχή του έτους, σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες, παρουσία και του αρχιτέκτονα πoυ έχει κάνει τη μελέτη του έργου, ζήτησε από τον απελθόντα δήμαρχο να σταματήσουν τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στη Βασιλίσσης Ολγας μέχρι εκείνος να αναλάβει καθήκοντα.

Ο Κώστας Μπακογιάννης, από την πλευρά του, φέρεται να υπεραμύνθηκε των επιλογών του, ενώ τόνισε ότι η εργολαβία δεν μπορεί να σταματήσει στη μέση, καθώς κάτι τέτοιο θα σήμαινε αθέτηση της σύμβασης και θα είχε ως αποτέλεσμα την επιβάρυνση του δήμου με το κόστος που προβλέπεται σχετικά.

Βασιλίσσης Όλγα: Θα προχωρήσει ή όχι η πεζοδρόμηση;

Επίσης, θύμισαν ότι πρόκειται για έργο, το οποίο είχε εξαγγελθεί εδώ και δεκαετίες, την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων, «πάγωσε» και ανακινήθηκε το 2010. Σε αυτό το επιχείρημα, ο νέος δήμαρχος απαντάει ότι τόσο παλιές αποφάσεις πρέπει να εξεταστούν εκ νέου, με βάση τις νέες συνθήκες.

Η νέα δημοτική αρχή εξελέγη με βασικό σύνθημα το άνοιγμα της Βασιλίσσης Ολγας για τα Ι.Χ., αφού, όπως επισημαίνει ο κ. Δούκας, «το κλείσιμο της Βασιλίσσης Όλγας εδώ και τρία χρόνια χώρισε το κέντρο της Αθήνας στα δύο, έχει προκαλέσει μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση, δεν απομάκρυνε τα αυτοκίνητα από το κέντρο, αύξησε την ατμοσφαιρική ρύπανση και συνεχίζει να ταλαιπωρεί καθημερινά χιλιάδες οδηγούς».

Ο νεοεκλεγείς δήμαρχος με ανακοίνωσή του μετά τη συνάντηση κατηγόρησε τη σημερινή δημοτική αρχή ότι προσπαθεί να δημιουργήσει τετελεσμένα χωρίς να σέβεται τη βούληση του λαού της Αθήνας, δεδομένου ότι το άνοιγμα της Βασιλίσσης Ολγας στα Ι.Χ. αυτοκίνητα αποτέλεσε βασική εξαγγελία του προγράμματος του νέου δημάρχου, για την οποία έλαβε ψήφο εμπιστοσύνης από τους πολίτες και εξελέγη.

Βασιλίσσης Όλγα: Θα προχωρήσει ή όχι η πεζοδρόμηση;

Πάει «περίπατο» το άνοιγμα της Βασιλίσσης Όλγας που ζητούσε ο Χάρης Δούκας

Με την κόντρα ανάμεσα στον απερχόμενο Δήμαρχο Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη και τον νικητή των δημοτικών εκλογών Χάρη Δούκα να μαίνεται για το άνοιγμα του πεζόδρομου της Βασιλίσσης Όλγας, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη βάζει «ταφόπλακα» στο πάγωμα των έργων πεζοδρόμησης και στα σχέδια του εκλεγμένου δημάρχου να παραδοθεί προς χρήση στους οδηγούς των ΙΧ.

Την ίδια ώρα με συνέντευξή της ΣΚΑΪ 100.3 την Τετάρτη το πρωί η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη ξεκαθάρισε πως το έργο είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, το οποίο έχει δρομολογήσει ήδη από το 2000, σημειώνοντας πως από τις πρώτες εργασίες έχει βρεθεί κάτω από το οδόστρωμα που ξηλώνεται, ρωμαϊκή έπαυλη.

Όπως ειπώθηκε, για το οδόστρωμα της Βασ. Όλγας ξέσπασε η πρώτη σύγκρουση μεταξύ των Μπακογιάννη και Δούκα διότι ο τελευταίος ζήτησε να σταματήσουν τα έργα μέχρι να αναλάβει καθήκοντα, ο δε Μπακογιάννης υπεραμύνθηκε των επιλογών του λέγοντας ότι το έργο δεν μπορεί να σταματήσει στη μέση.

«Προτού γίνονται εξαγγελίες» περί παύσης των έργων «πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν η ιστορία και τα πραγματικά δεδομένα», υπογράμμισε η Λίνα Μενδώνη, σημειώνοντας ότι το έργο αφορά στην κατασκευή ενός πεζοδρόμου κάθετου, ήπιας κυκλοφορίας, και από τη στιγμή που υπάρχουν αρχαιολογικά ευρήματα, θα αναδειχθούν κι αυτά.

Βασιλίσσης Όλγα: Θα προχωρήσει ή όχι η πεζοδρόμηση;

Ορισμένα από τα ευρήματα επί της Λεωφ. Αμαλίας είναι μία εντυπωσιακών διαστάσεων ρωμαϊκή βίλα. Αυτά, «δεν μπορούμε να τα παραβλέψουμε. Τα έργα έχουν εγκριθεί από το ΥΠΠΟ, το υπουργείο Περιβάλλοντος και τον Δήμο Αθηναίων, και όλα τα όργανα που έπρεπε να εγκριθούν. Η μελέτη του αρχιτέκτονα Προβελέγγιου ήταν πάρα πολύ καλή και γι’ αυτό προχώρησε. Το έργο έχει δημοπρατηθεί, έχει εγκατασταθεί ο ανάδοχος», σημείωσε η κα. Μενδώνη.

Όπως υπενθύμισε, τον λόγο σε τέτοια ζητήματα έχουν το υπουργείο Πολιτισμού και το υπουργείο Περιβάλλοντος. «Κυρίως το υπουργείο Πολιτισμού διότι βρισκόμαστε σε έναν μείζονα αρχαιολογικό χώρο». Η δε, «πεζοδρόμηση της Βασ. Όλγας δεν είναι κάτι που ξεκίνησε επί δημαρχίας Μπακογιάννη. Πρόκειται για παλιό σχέδιο που είχε εγκριθεί από το ΥΠΠΟ, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, ήδη από το 2000, διότι συμπεριλαμβανόταν στα βασικά έργα ενοποίησης αρχαιολογικών χώρων».

Ωστόσο, «για διάφορους λόγους το κομμάτι της Βασ. Όλγας δεν πεζοδρομήθηκε όπως έγινε με τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου, την Απ. Παύλου. Ήταν έργο που προετοίμαζαν όλες οι κυβερνήσεις διαδοχικά για τους Ολυμπιακούς Αγώνες ώστε να ενωθεί το Καλλιμάρμαρο Στάδιο με τον Κεραμεικό για να κάνουμε έναν μεγάλο αρχαιολογικό περίπατο».

Ο λόγος που το τμήμα της Βασ. Όλγας δεν πεζοδρομήθηκε είναι διότι ο αρχαιολογικός ορίζοντας είναι πάρα πολύ ψηλά. Δηλαδή αφαιρώντας τον ασφαλτοτάπητα πέφτεις απευθείας σε μνημεία. Αυτό θα σήμαινε εκτεταμένες ανασκαφές προκειμένου να υλοποιηθεί το έργο του πεζοδρόμου και δεν υπήρχε τότε το χρονικό περιθώριο να ολοκληρωθεί μέχρι τους Ολυμπιακούς Αγώνες».

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο