EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Renault και Geely συμμαχούν για την παραγωγή κινητήρων

renault-kai-geely-symmachoun-gia-tin-paragogi-kinitiron-646759

Η Renault και η Geely δήλωσαν ότι συμφώνησαν να ξεκινήσουν μια νέα κοινοπραξία που θα προμηθεύει βενζινοκινητήρες και υβριδική τεχνολογία.

Αν και δεν είναι σαφές εάν το εγχείρημα αυτό αντιπροσωπεύει ένα βήμα προς μια ακόμη στενότερη συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών αναφορικά με τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, δεν παύει να είναι μία κρίσιμη καμπή στην αναδιάρθρωση της γαλλικής εταιρείας. Εκτός από την ανάπτυξη στον τομέα των κινητήρων εσωτερικής καύσης, η Renault βρίσκεται σε συνομιλίες με τη Nissan Motor Co, με στόχο την ανανέωση της συμμαχία τους, αλλά και την πιθανή επένδυση της Ιαπωνικής εταιρείας στη νέα ηλεκτρική μονάδα της.

Η συγκεκριμένη αναδιάρθρωση αφορά τους βενζινοκινητήρες με κωδική ονομασία «Horse» και τους ηλεκτροκινητήρες «Ampere», ενώ φανερώνει την πίεση που ασκούν οι επενδυτές στις αυτοκινητοβιομηχανίες για την επίσπευση της μετάβασης τους στην ηλεκτροκίνηση. Αυτό κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι, αφού οι κινητήρες εσωτερικής καύσης αναμένεται να απαγορευτούν στην Ευρώπη μέχρι το 2035.

Renault

Η κοινοπραξία Renault και Geely αναμένεται να απασχολήσει 19.000 άτομα σε 17 εργοστάσια κινητήρων και τρεις κόμβους έρευνας και ανάπτυξης, όπως ανέφεραν οι εταιρείες, ενώ πρόσθεσαν ότι το εγχείρημα θα πάρει σάρκα και οστά μέσα στο 2023. Σύμφωνα με πληροφορίες από το Reuters, η συμφωνία μεταξύ των 2 εταιρειών βρίσκεται ακόμα σε προκαταρκτικό στάδιο, ενώ οι διαπραγματεύσεις έχουν ήδη διαρκέσει 3 μήνες. Η νέα εταιρεία φέρεται ότι θα έχει ως έδρα το Λονδίνο, ενώ οι Renault και Geely θα κατέχουν το 50% η καθεμία.

Για την Κινέζικη εταιρεία, η συμφωνία αυτή είναι μέρος της τακτικής της να επεκταθεί έκτος των συνόρων της Κίνας, ενώ παράλληλα έχει την ιδιοκτησία της Volvo Cars και μερίδιο 9,7% της Daimler AG. Ωστόσο, το μέτωπο των συνομιλιών της Renault με την Nissan παραμένει ανοιχτό, με τη Nissan να δηλώνει πως εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο επένδυσης στο εγχείρημα Ampere.

Ωστόσο, η Nissan εξέφρασε τις ανησυχίες της όσον αφορά τη μεταχείριση της πνευματικής της ιδιοκτησίας, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας μπαταριών και κινητήρων. Στις συνομιλίες της με τη Renault, έκανε γνωστό πως οι ανησυχίες της αυτές εκτείνονται και στην πιθανή συνεργασία της γαλλικής εταιρείας με την Geely.

Η Renault και η Geely δήλωσαν ότι με τη νέα κοινοπραξία τους στοχεύουν να προμηθεύουν την Nissan καθώς και στην Mitsubishi Motors με 5 εκατομμύρια υβριδικούς και εσωτερικής καύσης κινητήρες ετησίως, μόλις αυτή τεθεί σε λειτουργία. Από την πλευρά της, η Nissan δεν προχώρησε σε κάποια δήλωση επί του θέματος. Η ανακοίνωση έγινε ενόψει της ημέρας κεφαλαιαγορών της Renault την Τρίτη στο Παρίσι, όπου ο Διευθύνων Σύμβουλος Luca de Meo θα ενημερώσει τους επενδυτές για τη στρατηγική και τις οικονομικές προβλέψεις της εταιρείας.

Ο De Meo της Renault είπε ότι η εταιρεία αναζητούσε έναν συνεργάτη που θα εξισορροπούσε την κατάσταση και θα μείωνε το κόστος παραγωγής κινητήρων εσωτερικής καύσης και υβριδικών. Η Renault και η Geely Automobile διατηρούν επίσης μια κοινοπραξία στη Νότια Κορέα, ενώ η Volvo Cars είπε ότι θα εκχωρήσει μερίδιο 33% της μονάδας της στο Aurobay στην Geely, χωρίς να αποκαλύψει τους όρους της συμφωνίας.

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο