EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ρωσική αντεπίθεση: Moskvich 3

rosiki-antepithesi-moskvich-3-687534

Κοιτώντας το με προσοχή, το Moskvich 3 θυμίζει τα πάντα, εκτός από τα παλιά τετράγωνα σεντάν της ιστορικής σοβιετικής φίρμας.

Με στόχο την ανάληψη του χώρου που άφησαν ελεύθερο οι Ευρωπαίοι, Ασιάτες και Αμερικανοί κατασκευαστές που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα εργοστάσια τους στην Ρωσία εξαιτίας των συνεπειών του πολέμου (αφού είχαν ενθαρρυνθεί από τη Μόσχα στις αρχές της χιλιετίας να ανοίξουν εργοστάσια και να δημιουργήσουν κοινοπραξίες με τοπικούς παραγωγούς), οι Κινέζοι κατασκευαστές κάνουν απόβαση στη Ρωσία, εκμεταλλευόμενοι τις υποδομές που άφησαν πίσω τους οι εκδιωγμένες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ο ρωσικός τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας κατέρρευσε μετά την εισβολή των στρατών του Πούτιν στην Ουκρανία, όπως επίσης και εξαιτίας των κυρώσεων που εμπόδισαν την άφιξη κρίσιμων εξαρτημάτων όπως οι ημιαγωγοί. Πέρυσι, μάλιστα, η παραγωγή σταμάτησε στις 450 χιλιάδες μονάδες σε σύγκριση με το ενάμιση εκατομμύριο το 2021, όταν υπήρχαν εξήντα μάρκες στη Ρωσία και οι πωλήσεις μοντέλων που εισάγονταν από την Κίνα αντιπροσώπευαν το 20%. Σήμερα το μερίδιό τους είναι περίπου 40% (αν όχι περισσότερο), σε μια αγορά η οποία βλέπει πλέον μόνο δεκατέσσερα εμπορικά σήματα να παραμένουν στην αγορά. Από αυτούς, έντεκα είναι Κινέζοι και μόλις τρεις είναι ντόπιοι.

Η τοποθεσία της Renault, που μετονομάστηκε σε “Moskvich” απαλλοτριώθηκε, μαζί με άλλους από τον γαλλικό όμιλο, ως αντίποινα για κυρώσεις κατά της Ρωσίας, σχεδόν πάντα για αδήλωτα ποσά, το πολύ για ένα συμβολικό ρούβλι, όπως συνέβη με τους Γάλλους, ή για ένα πιο σημαντικό δολάριο, όπως στην περίπτωση της Ford. Μόνο για τις δραστηριότητες της Volkswagen στην Καλούγκα, νότια της Μόσχας, έχουν κυκλοφορήσει φήμες (χωρίς όμως επιβεβαίωση) για «επιστροφή χρημάτων» από τη ρωσική πλευρά.

Κοιτώντας το με προσοχή, το Moskvich 3 θυμίζει τα πάντα, εκτός από τα παλιά τετράγωνα σεντάν της ιστορικής σοβιετικής φίρμας, που κάποτε εξάγονταν σε πολλές χώρες της Ευρώπης. Το πλέον μοδάτο crossover, ψηλό και αρκετά λεπτό, δεν είναι απλά επηρεασμένο, αντιθέτως θα λέγαμε πως αποτελεί ένα πιστό αντίγραφο του Sehol, που μέχρι πρότινος άνηκε στη Renault. Η ομοιότητα με το Sehol X4 δεν είναι τυχαία. Ο κινεζικός όμιλος Jac, μέσω του οποίου κατασκευάζεται το Sehol, ανέλαβε την προμήθεια όλων των απαραίτητων εξαρτημάτων (συμπεριλαμβανομένου και του σασί, κινητήρα) στη ρωσική μάρκα, συμβάλλοντας στην επανεκκίνηση της παραγωγής στο πρώην εργοστάσιο της Renault στη Μόσχα.

Ο Αντρέι Ολχόφσκι, υπεύθυνος της αλυσίδας αντιπροσωπειών Avtodom, παραδέχτηκε σε email του προς το Reuters ότι βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με αρκετούς Κινέζους κατασκευαστές για τη συναρμολόγηση ενός πολυτελούς μοντέλου από το Πεκίνο στο εξαγορασμένο πρώην εργοστάσιο της Mercedes στην περιοχή της Μόσχας.

Αυτό που ώθησε τη Ρωσία στην αγκαλιά της Κίνας, και όχι μόνο στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ήταν οι επιπτώσεις του πολέμου κατά της Ουκρανίας, που οδήγησε στη διεθνή απομόνωση της χώρας. Και ακόμη κι αν η Ινδία και η Τουρκία (η τελευταία, παρά το γεγονός ότι είναι μέλος του ΝΑΤΟ) έχουν εκμεταλλευτεί αυτή την κατάσταση για να αυξήσουν το εμπόριο με τη Ρωσία, είναι η Κίνα που προφανώς έχει κερδίσει τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το Reuters υπολόγισε, αναλύοντας τις εμπορικές στατιστικές του Πεκίνου, ότι μόνο από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο οι εξαγωγές κινεζικών οχημάτων στη Μόσχα αυξήθηκαν περισσότερο από πέντε φορές σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, για αξία 3,4 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Η Μόσχα, επομένως, βρήκε μια ισχυρή βιομηχανική βάση στους Κινέζους, η οποία σε ορισμένες περιπτώσεις της επέτρεψε να συνεχίσει να χρησιμοποιεί τα εργοστάσια που εκκενώθηκαν από τις μάρκες που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τη Ρωσία.

 

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο