CLASSIC CARS

Τα 5 κορυφαία αυτοκίνητα της συλλογής του Gordon Murray

ta-5-koryfaia-aftokinita-tis-syllogis-tou-gordon-murray-659941

Ο θρύλος της Φόρμουλα 1 μας ξεναγεί στην εντυπωσιακή συλλογή του, ξεχωρίζοντας τα 5 αγαπημένα του αυτοκίνητα.

Ο Νοτιοαφρικανός-Βρετανός θρύλος ήταν πίσω από τον σχεδιασμό μονοθέσιων της Φόρμουλα 1 για χάρη της McLaren και της Brabham, αλλά και της ανεπανάληπτης McLaren F1. Η εντυπωσιακή συλλογή του περιέχει πολλά ασυνήθιστα κλασικά, αλλά ο ίδιος προτιμά τα μικρά, ελαφριά και τεχνικά φιλόδοξα αυτοκίνητα.

«Είναι ο τύπος αυτοκινήτων μου. Δεν είναι μια απλή συλλογή από supercars εδώ με όλες τις τελευταίες Ferrari και Lamborghini», είπε ο Murray στο Car & Classics σε ένα πρόσφατο βίντεο του YouTube. «Αυτό έχει να κάνει πολύ με τα παιδικά μου χρόνια, στην πραγματικότητα, στη δεκαετία του ’60. Αυτή ήταν η δεκαετία μου, παρακολουθούσα αγώνες αυτοκινήτων και αυτοκίνητα δρόμου που έβγαιναν στη δεκαετία του ’60 και, φυσικά, αυτή ήταν μια φανταστική περίοδος».

Τα αυτοκίνητα που κατέχουν μια ιδιαίτερη θέση στην καρδιά του Murray είναι τα: Lotus Elite, Detomaso Vallelunga, Lancia Appia της Zagato, Abarth 100 GT Bialbero και η Alfaholics Alfa Romeo 1600 Junior Zagato.

Ξεκινώντας από την Lotus, η Murray έχει συνδέσει το κλασικό αυτοκίνητο με τον Colin Chapman – όντας μεγάλος θαυμαστής του. Η Elite είχε παρουσιαστεί στα τέλη της δεκαετίας του ΄50 και «έσφυζε» από καινοτομία, αφού ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που διέθετε σύνθετο πλαίσιο μονοκόκ. Το εν λόγω στοιχείο διαθέτει ιδιαίτερη βαρύτητα για τον Murray, άνθρωπο που ευθύνεται για την κατασκευή της McLaren F1 – το πρώτο αυτοκίνητο δρόμου που περιείχε σύνθετα υλικά από ανθρακονήματα στην κατασκευή του.

Εν συνεχεία, το Murray ξεχωρίζει το De Tomasο Vallelunga – το πρώτο αυτοκίνητο με κινητήρα στη μέση και πλαίσιο «ραχοκοκαλιά». Πρόκειται για ένα από τα μόλις 53 που κατασκευάστηκαν, ενώ στον σχεδιασμό του συνέβαλαν και οι Carozzeria Fissaro, Ghia και Giorgietto Giugiaro.

Το επόμενο αυτοκίνητο στο τοπ-5 της συλλογής του Gordon Murray είναι η Lancia Appia Zagato – ένα από τα ελάχιστα κομμάτια με πάνελ από αλουμίνιο. Ο Murray κατάφερε να βρει το εν λόγω αυτοκίνητο χάρη σε έναν πελάτη της Gordon Murray Automotive T.50 ο οποίος γνώριζε την αδυναμία που έχει για μικρά ιταλικά αυτοκίνητα.

Στη συνέχεια, ο Murray μιλά για το Abarth 1000 GT Bialbero του 1963. Βασισμένο στο πλαίσιο του Fiat 600, το Bialbero διαθέτει έναν κινητήρα διπλού εκκεντροφόρου σχεδιασμένο από την Giaocchino Colombo, που απέδιδε λίγο λιγότερο από 100 ίππους. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο μπορεί και να κατέχει ρεκόρ ταχύτητας για οχήματα με κινητήρες 1.000 κυβικών, έχοντας καταφέρει να πετύχει ταχύτητα 196 χλμ./ώρα στο Bonneville Salt Flats.

Το αυτοκίνητο που κλείνει αυτό το ιδιαίτερο τοπ-5 είναι η Alfa Romeo 1600 Junior Zagato. Αμφιλεγόμενη στην εποχή της, ο Murray λέει πως ήταν πάντα θαυμαστής της, ακόμα κι αν δε χώραγε με τίποτα να μπει μέσα για να την οδηγήσει… Ωστόσο, η λύση βρέθηκε μέσω των Alfaholics. Το αυτοκίνητο τροποποιήθηκε, το πάτωμα πήγε πιο χαμηλά και η εγκάρσια δοκός μετακινήθηκε – δίνοντας στον Murray αρκετό χώρο για να την απολαύσει, όπως έκανε δηλαδή και την ημέρα που τραβήχτηκε το βίντεο!

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο