EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τα Roadster της Bugatti, μια οδηγική απόλαυση με ιστορία ενός αιώνα

ta-roadster-tis-bugatti-mia-odigiki-apolafsi-me-istoria-enos-aiona-640206

Για περισσότερα από 110 χρόνια, η Bugatti κατασκευάζει εξαιρετικά αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων πολλών μοναδικών roadster, γνωστών για την αυθεντική οδηγική απόλαυση που προσφέρουν.

Γρήγορο, ελαφρύ και ανοιχτό. Ένα διθέσιο roadster προσφέρει την πιο αγνή οδηγική εμπειρία που μπορεί κανείς να φανταστεί. Στις πρώτες μέρες της ιστορίας της Bugatti, πριν από περισσότερα από 110 χρόνια, ο ιδρυτής της εταιρείας Ettore Bugatti και ο γιος του, Jean, ανέπτυξαν μερικά από τα πιο συναρπαστικά roadster στην ιστορία του αυτοκινήτου. Ο Ettore και ο Jean πάντα προσπαθούσαν να συνδυάσουν καινοτόμους, ισχυρούς κινητήρες με καλό χειρισμό και όμορφη σχεδίαση. Από τα μέσα της δεκαετίας του 1920 έως τον θάνατό του το 1939, ο Jean Bugatti εφηύρε μερικά από τα πιο διάσημα roadster, κατασκευασμένα σε λίγα κομμάτια και με αφοσίωση στην τελειότητα.

Bugatti Type 40 A, 1930

Η Bugatti επέκτεινε τη γκάμα της Type 40 από το 1930 και μετά με την Type 40 A. Βασισμένη σε ένα μακρύ πλαίσιο, κινούνταν από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1,6 λίτρων με απόδοση 50 ίππων, ικανό να κινεί το 850 κιλών αυτοκίνητο με 130 χλμ./ώρα. Ωστόσο, δεν έχει τόση σημασία η μέγιστη ταχύτητα, αλλά το πώς φτάνει σε αυτή. Με τον κινητήρα υψηλών στροφών, την ευέλικτη ανάρτηση και το ανοιχτό αμάξωμα, οι βόλτες με την Type 40 A ήταν μοναδικές. Συνολικά κατασκευάστηκαν από 40 έως 50 οχήματα, τα περισσότερα με αμάξωμα roadster.

Bugatti Type 44, 1929

Μεταξύ του 1927 και του 1930, η Bugatti παρήγαγε ένα μικρό αριθμό αυτοκινήτων Type 44. Στο σπάνιο, ελαφρύ roadster οι επιβάτες πηδούσαν στο εσωτερικό, αφού δεν είχε πόρτες. ΗType 44 διαθέτει έναν ομαλό, υψηλής ροπής, οκτακύλινδρο κινητήρα 3,0 λίτρων με περίπου 80 ίππους, ο οποίος το επιταχύνει έως τα 145 χλμ./ώρα. Η Bugatti πούλησε πάνω από 1.000 τέτοια αυτοκίνητα, αλλά η Type 44 με αμάξωμα roadster είναι εξαιρετικά σπάνια.

Bugatti Type 49, 1930

Ως άμεσος διάδοχος της Type 44, η Type 49 κυκλοφόρησε το 1930. Οι πελάτες λάτρεψαν τον εύκολο χειρισμό της. Ένας οκτακύλινδρος κινητήρας 3,2 λίτρων με περίπου 90 ίππους δίνει στο διθέσιο roadster μέγιστη ταχύτητα 145 χλμ./ώρα. Η Bugatti έδωσε ιδιαίτερη προσοχή στις κομψές γραμμές με τις ρέουσες φόρμες και η Type 49 και παραμένει ένα από τα πιο κομψά διθέσια που κατασκευάστηκαν στο Molsheim.

Bugatti Type 41 Roadster Esders, 1932

Κανένα άλλο όχημα στην πρώιμη εποχή της Bugatti δεν έδειχνε τόση κομψότητα, πολυτέλεια, ποιότητα και επιδόσεις όσο η Type 41 Royale. Μόνο έξι από αυτά τα οχήματα κατασκευάστηκαν, στο χέρι, μεταξύ του 1926 και του 1933, καθένα με εξατομικευμένο αμάξωμα. Με μεταξόνιο 4,3 μέτρα και μήκος πάνω από 6 μέτρα, η Royale είναι το μεγαλύτερο και ισχυρότερο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε από τη Bugatti εκείνη την εποχή. Κάτω από το εξαιρετικά μακρύ καπό βρίσκεται ένας οκτακύλινδρος κινητήρας 12,8 λίτρων απόδοσης περίπου 300 ίππων. Το πρωτότυπο είχε κινητήρα 14ων λίτρων! Ο μεγιστάνας Armand Esders ανέθεσε στον Jean Bugatti να σχεδιάσει ένα κομψό roadster, το «Roadster Esders». Καθώς ο Armand Esders ήθελε να οδηγεί το αυτοκίνητό του αποκλειστικά κατά τη διάρκεια της ημέρας, ο Jean Bugatti αφαίρεσε τους προβολείς κάτι που του επέτρεψε να το κάνει ακόμα πιο κομψό. Μετά από δύο χρόνια, ωστόσο, το αμάξωμα του roadster αντικαταστάθηκε από ένα coupé.

Bugatti Type 55 Roadster, 1932

Αυτή η τεχνική εξέλιξη της Type 43 μετέφερε μεγάλο μέρος της τεχνογνωσίας της μάρκας από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στη σχεδίασή της. Ο οκτακύλινδρος κινητήρας 2,3 λίτρων με συμπιεστή προέρχεται από την αγωνιστική Type 51 και αποδίδει ισχύ έως και 160 ίππων, δίνοντας της εξωπραγματικές επιδόσεις για την εποχή. Για την ανάρτηση, η Bugatti χρησιμοποίησε το δοκιμασμένο στήσιμο του αγωνιστικού αυτοκινήτου Type 54. Χάρη στη μεγάλη του ισχύ και το χαμηλό κέντρο βάρους, το roadster των 950 κιλών έχει σπορ οδηγικά χαρακτηριστικά και εξαιρετικό κράτημα. Η Type 55 Roadster μπορεί να φτάσει τα 180χλμ./ώρα. Συνολικά, μόνο 38 από τις Type 55 ήταν coupé και roadster.

Bugatti Type 57 Roadster Grand Raid Gangloff, 1934

Ο Jean Bugatti κατασκεύασε το γρήγορο, σπορ και πολυτελές Type 57 από το 1933 και μετά. Από την αρχή, τα σχέδιά περιελάμβαναν διαφορετικούς τύπους αμαξώματος. Το πρώτο μοντέλο Type 57 τροφοδοτήθηκε από έναν οκτακύλινδρο κινητήρα 3,3 λίτρων με 135 ίππους, ενώ μεταγενέστερα μοντέλα είχαν πάνω από 200 ίππους. Το διθέσιο μοντέλο ξεχωρίζει από τις ρέουσες μορφές του καπό, τα εξογκώματα πίσω από το κάθισμα, το παρμπρίζ δύο τμημάτων και τα κυρτά φτερά. Η Bugatti κατασκεύασε περίπου 740 κομμάτια της Type 57 μεταξύ του 1934 και του 1940, συμπεριλαμβανομένων των coupe, cabrio, roadster και αγωνιστικών εκδόσεων.

Bugatti Type 57 SC Corsica Roadster, 1938

Βασισμένη επίσης στην Type 57 SC, η Corsica Roadster αναπτύχθηκε το 1938. Ο αρχικός της ιδιοκτήτης ήταν ο συνταγματάρχης Godfrey Giles, ο οποίος το 1937 ανέθεσε στη βρετανική εταιρεία κατασκευής αμαξωμάτων Corsica Coachworks να του φτιάξει μια Type 57 σύμφωνα με τις δικές του ιδέες σε σχέδιο του αδελφού του. Το αποτέλεσμα ήταν ένα roadster εξαιρετικής ομορφιάς με ενιαίο σχήμα που ρέει σαν να βγαίνει από ένα μόνοκαλούπι. Με τον οκτακύλινδρο κινητήρα των 3,8 λίτρων, το roadster μήκους περίπου 4,5 μέτρων μπορεί να πετύχει τελική ταχύτητα άνω των 200 χλμ./ώρα. Στο Concorso d’Eleganza στο Pebble Beach το 1998, η κριτική επιτροπή ψήφισε αυτή την Bugatti ως το καλύτερο αυτοκίνητο της διοργάνωσης.

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport, 2008

Το 2005, η Bugatti παρουσίασε το πρώτο της υπερ-σπορ αυτοκίνητο, τη Veyron 16.4, και στη συνέχεια τον Αύγουστο του 2008 λάνσαρε την πρώτη έκδοση roadster της σύγχρονης εποχής της, τη Veyron 16.4 Grand Sport. Μια ειδική monocoque κατασκευή εξασφάλιζε τη στιβαρότητα, παρά την έλλειψη οροφής. Το μοντέλο φτάνει τα 360 χλμ./ώρα χωρίς οροφή ενώ με το ειδικό κάλυμμα μπορεί να ξεπεράσει τα 400 χλμ./ωρα. Με τη Veyron 16.4 Grand Sport, η Bugatti απέδειξε ότι είναι δυνατή η κατασκευή ενός υπερσπορ roadster που είναι εξαιρετικά δυναμικό, γρήγορο, άνετο και ασφαλές. Το 2013, μια ακόμη πιο ισχυρή παραλλαγή, η Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse, σημείωσε παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας φτάνοντας τα 408,84 χλμ./ώρα και έγινε το ταχύτερο roadster παραγωγής στον κόσμο. Η έκδοση World Record Car (WRC) της Vitesse περιορίστηκε σε μόλις οκτώ οχήματα. Μεταξύ 2005 και 2015, 300 coupe Veyron 16.4 και μόλις 150 Veyron 16.4 Grand Sport και Grand Sport Vitesse κατασκευάστηκαν στο Molsheim της Γαλλίας, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων ειδικών κατασκευών.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο