EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Το SUV που είχε σχεδόν 300.000 παραγγελίες σε μια ώρα – Τι δεν πάει καλά όμως;

to-suv-pou-eiche-schedon-300-000-parangelies-se-mia-ora-ti-den-paei-kala-omos-759621

Είναι πραγματικός ο ενθουσιασμός και το ενδιαφέρον ή μήπως η «φρενίτιδα» κρύβει άλλες τακτικές και παγίδες;

Η Xiaomi προχώρησε στην επίσημη παρουσίαση του δεύτερου αμιγώς ηλεκτρικού της αυτοκινήτου, του μεσαίου SUV YU7, στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Human x Car x Home» που πραγματοποιήθηκε στις 26 Ιουνίου. Πρόκειται για ένα coupe-style SUV με επιδόσεις που εντυπωσιάζουν, και τιμές που ξεκινούν από τις 253.500 γουάν (περίπου 35.000 δολάρια) για την έκδοση Standard, φτάνοντας έως και τις 329.900 γουάν (περίπου 45.600 δολάρια) για την κορυφαία έκδοση Max.

Το κοινό αντέδρασε με εντυπωσιακή ταχύτητα: μέσα σε μόλις 60 λεπτά από το άνοιγμα του συστήματος παραγγελιών, καταγράφηκαν πάνω από 289.000 προπαραγγελίες – αριθμός που ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, ακόμη και το ήδη επιτυχημένο λανσάρισμα του πρώτου μοντέλου της εταιρείας,  SU7.

Τεράστια ζήτηση – αλλά και αμφισβήτηση

Παρά τον ενθουσιασμό, το λανσάρισμα του YU7 συνοδεύτηκε και από φωνές κριτικής. Κινέζικα μέσα όπως το First Financial News καταγράφουν παράπονα για πιεστικές τακτικές πώλησης, με πωλητές στα καταστήματα της Xiaomi στο Πεκίνο να χρησιμοποιούν μεγάφωνα και συνθήματα για να πείσουν τους πελάτες να καταθέσουν άμεσα προκαταβολές.

Την ίδια στιγμή, παρατηρήθηκε ότι καταχωρήθηκαν πολλές αγγελίες μεταπώλησης σε διαδικτυακές πλατφόρμες, με «κλεισμένες» παραγγελίες να πωλούνται με καπέλο από 1.000 έως και 20.000 γουάν (περίπου 140 έως 2.800 δολάρια) στην τιμή. Η Xiaomi αντέδρασε άμεσα, ξεκαθαρίζοντας ότι οι παραγγελίες δεν μπορούν να μεταβιβαστούν και ότι κάθε αλλαγή στοιχείων ιδιοκτησίας απαιτεί τυπική μεταβίβαση οχήματος ως μεταχειρισμένου (και άρα απαξία), σύμφωνα με τη νομοθεσία.

Διαβάστε ακόμα: XIAOMI YU7: Η Xiaomi κηρύσσει πόλεμο στην Tesla!

Προκαταβολές, αλλά όχι δεσμευτικές πωλήσεις

Παρά την εντυπωσιακή εικόνα πωλήσεων, αναλυτές επισημαίνουν ότι οι αριθμοί αυτοί αφορούν προκαταβολές πρόθεσης αγοράς και όχι τελικές αγορές. Ο κάθε πελάτης έχει μια εβδομάδα στην διάθεση του να επιλέξει την τελική διαμόρφωση ή να ακυρώσει την παραγγελία χωρίς κυρώσεις – εφόσον δεν έχει γίνει «κλείδωμα» της παραγγελίας.

Σε μια προσπάθεια να αποφύγει τις περσινές αντιδράσεις με τις επιστροφές του SU7, η Xiaomi προσθέτει νέους όρους: μόλις η παραγγελία «κλειδώσει», δεν επιτρέπεται καμία αλλαγή ή επιστροφή. Παράλληλα, εγκαινίασε ειδική ενότητα στην εφαρμογή της για έτοιμα προς παράδοση YU7, αν και οι πωλητές προειδοποιούν ότι οι περισσότεροι πελάτες θα οδηγηθούν τελικά σε αναμονή, λόγω της υψηλής ζήτησης.

Τεχνικά και επιδόσεις: Σοβαρός αντίπαλος του Tesla Model Y

Το YU7 διαθέτει κορυφαία τεχνικά χαρακτηριστικά για την κατηγορία του: μέγιστη ισχύ 690 PS, επιτάχυνση 0–100 km/h σε μόλις 3,23 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 253 km/h. Η βασική έκδοση προσφέρει αυτονομία έως 835 km, υπερκαλύπτοντας τις ανάγκες της καθημερινότητας – και με τιμή χαμηλότερη κατά περίπου 1.400 δολάρια από το Tesla Model Y στην κινεζική αγορά.

Η Xiaomi ελπίζει να χτυπήσει καίρια σε ένα τμήμα της αγοράς όπου αντίπαλοι όπως τα Xpeng G6, Zeekr 7X και Avatr 07 απέτυχαν να απειλήσουν σοβαρά την κυριαρχία της Tesla. Το YU7 δείχνει να έχει τη δυναμική να γίνει ο πρώτος «γνήσιος» και ικανός ανταγωνιστής του αμερικανικού μοντέλου.

Παραγωγή στο όριο – Ετοιμάζεται τρίτο εργοστάσιο

Με τόσο υψηλή ζήτηση, το μεγάλο στοίχημα της Xiaomi τώρα είναι η παραγωγή. Τα δύο υφιστάμενα εργοστάσια έχουν στόχο παραγωγής 150.000 μονάδες ετησίως το καθένα. Ωστόσο, η πρόσφατη αγορά μιας μεγάλης έκτασης αξίας 635 εκατομμυρίων γουάν (περίπου 88 εκατ. δολάρια) κοντά στη δεύτερη μονάδα στο Πεκίνο, δείχνει πως ήδη σχεδιάζεται τρίτο εργοστάσιο για να αυξηθεί η δυναμική της παραγωγής.

Όλες οι ειδήσεις

Φωτιά κοντά σε διαδρομή του Ράλλυ Ακρόπολις

Επιστρέφουν τα Hyundai N με θερμικό κινητήρα

Το ταξί των 170.000 ευρώ κυκλοφορεί στο κέντρο της Αθήνας

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο