Η Toyota είναι πρωτοπόρος στον υβριδικό κινητήρα, εξελίσσοντάς τη εδώ και σχεδόν 30 χρόνια. Μετά από τόσο καιρό, έχει αποκτήσει εξαιρετική φήμη, τόσο για την οικονομία όσο και για την αξιοπιστία των συστημάτων της. Ένα best-seller της όμως, δεν είχε την ευκαιρία να χρησιμοποιήσει αυτό το σύστημα κίνησης, μέχρι σήμερα.
Η Toyota πρόσφατα ανανέωσε το Aygo X, αντικαθιστώντας το σχετικά αδύναμο θερμικό του κινητήρα με το υβριδικό σύστημα που χρησιμοποιείται ήδη στα Yaris και Yaris Cross. Ταυτόχρονα, παρουσίασε και τη νέα δυναμική έκδοση GR Sport. Το Aygo X, που έχει ήδη πωληθεί σε σχεδόν 300.000 μονάδες, θα συνεχίσει να παράγεται στο εργοστάσιο του Kolin στην Τσεχική Δημοκρατία.
Το νέο Toyota Aygo X διατηρεί το μεταξόνιο των 2.430 χλστ. του τρέχοντος μοντέλου, αλλά αυξάνεται συνολικά κατά 76 χλστ. το μήκος, φτάνοντας τα 3.776. Ο επιπλέον χώρος συγκεντρώνεται στο μπροστινό μέρος, για να δώσει χώρο στο νέο πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης 1,5 λίτρων. Αλλάζει ο σχεδιασμός του μπροστινού μέρους, με νέες οπτικές ομάδες που συνδέονται μεταξύ τους με μια λεπτή γκρι και μαύρη λωρίδα.
Η μπροστινή γρίλια παραμένει, χαρακτηριστικό αυτού του μοντέλου, ενώ το μικρότερο λογότυπο της Toyota έχει μετακινηθεί στο καπό. Τα φλας μετακομίζουν στους πλαϊνούς καθρέφτες, ενώ στο πλάι έχει παραμείνει αμετάβλητο, όπως και στο πίσω μέρος. Παραμένει το διακριτικό στοιχείο μαύρου προφίλ στο πίσω μέρος που συνδέεται με την οροφή.
Το εσωτερικό του ανανεωμένου Toyota Aygo X διατηρεί τις διαστάσεις και τους χώρους του προηγούμενου μοντέλου, αλλά παρουσιάζει κάποιες καινοτομίες: πίσω από το τιμόνι κάνει το ντεμπούτο της μια οθόνη 7 ιντσών για ψηφιακά όργανα και ανανεώνεται η πλατφόρμα για τους χειρισμούς του διζωνικού κλιματισμού. Το χειρόφρενο, που αντικαθίσταται από το ηλεκτρικό, καταργείται ως στάνταρ σε ολόκληρη τη γκάμα: στη θέση του έχουν τοποθετηθεί οι ποτηροθήκες, απελευθερώνοντας χώρο κάτω από την κεντρική κονσόλα για μια ευκολότερη αποθήκευση αντικειμένων. Η ασύρματη βάση φόρτισης, οι ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέφτες και το ψηφιακό κλειδί είναι επίσης διαθέσιμα στις κορυφαίες εκδόσεις.
Το νέο Toyota Aygo X αποσύρει τον παλιό τρικύλινδρο θερμικό κινητήρα ενός λίτρου 72 ίππων και κληρονομεί τον υβριδικό κινητήρα 1.5 λίτρων των 116 ίππων που χρησιμοποιείται ήδη για τα Yaris και Yaris Cross. Αυτό μεταφράζεται σε αύξηση της απόδοσης άνω του 50%, η οποία οδηγεί το ιαπωνικό αυτοκίνητο πόλης να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα. Ακόμα πιο ενδιαφέρον, αν σκεφτεί κανείς την χρήση στην πόλη για την οποία προορίζεται το Aygo X, είναι τα – προκαταρκτικά – δεδομένα για τις εκπομπές ρύπων, ίσα με 86 g/km CO2: σύμφωνα με τον Οίκο, είναι η χαμηλότερη τιμή για ένα μη plug-in υβριδικό.
Με την αναδιαμόρφωση, η άνεση των επιβατών θα πρέπει επίσης να βελτιωθεί σημαντικά, χάρη στη χρήση νέων πάνελ απορρόφησης ήχου για το ταμπλό, το καπό και τον χώρο του κινητήρα. Οι κορυφαίες εκδόσεις θα μπορούν να βασίζονται σε παχύτερα κρύσταλλα και πρόσθετες περιοχές ηχομόνωσης. Η λειτουργία υποβοήθησης οδηγού Toyota Safety Sense είναι στάνταρ για ολόκληρη τη γκάμα, με υποβοηθούμενη οδήγηση επιπέδου 2 και ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού.
Πόσο θα κοστίζει;
Με τις τιμές του προηγούμενου Aygo X να ξεκινούν περίπου από τις 16.000€ και τις τιμές του υβριδικού Yaris να ξεκινούν από τις 21.000€, είναι εύλογο να προβλέψουμε πως το υβριδικό θα κοστίζει περίπου 19 με 20 χιλιάδες ευρώ. Για το αν πέσαμε μέσα όμως θα πρέπει να περιμένουμε λίγο ακόμα, έως το άνοιγμα των παραγγελιών.
Εσείς ποσό πιστεύετε ότι θα κοστίζει;
Όλες οι ειδήσεις
Επιτέλους – Η συχνή παράβαση των Ελλήνων που με τον νέο ΚΟΚ δεν γλιτώνεις τη φυλακή!
Γιατί κινδυνεύεις περισσότερο να τρακάρεις το καλοκαίρι – Επίσημα στοιχεία
Ποια premium γερμανική μάρκα ακυρώνει τον πλήρη εξηλεκτρισμό της για τουλάχιστον 10 χρόνια;