AUTOTYPOS BY QUATTRORUOTE

Δοκιμάζουμε το νέο Renault Clio [εικόνες]

dokimazoume-to-neo-renault-clio-eikones-470149

Στην πέμπτη γενιά του έχουν αλλάξει τα πάντα, από το πλαίσιο μέχρι τους κινητήρες και το infotainment. Οι διαστάσεις όμως έχουν παραμείνει ίδιες. Το τελικό αποτέλεσμα είναι πειστικό, η συμπεριφορά του ευχάριστη και ζωντανή ενώ η κατανάλωση προκύπτει ιδιαίτερα χαμηλή.

Με τον τρόπο του είναι σταρ και ως τέτοιο, βγαίνει στο προσκήνιο με τη σιγουριά εκείνου που έχει γνώση του ταλέντου και των ικανοτήτων του. Δεν θα προσθέσουμε κάτι παραπάνω: το 2018 στην Ευρώπη το Clio ήταν το δεύτερο σε πωλήσεις μοντέλο μετά το Golf. Οι άμεσοι ανταγωνιστές του, δηλαδή τα Peugeot 208, Opel Corsa και Volkswagen Polo, είναι έτοιμα για αντεπίθεση, όμως το… γαλλάκι δεν επαναπαύεται στις δάφνες του.

Στην πέμπτη του γενιά έχει ανανεωθεί σε εμφάνιση και προπάντων σε τεχνολογία. Βασίζεται πλέον στη νέα πλατφόρμα CMF-B, η οποία είναι έτοιμη να δεχτεί και ηλεκτροκίνητες εκδόσεις – και φορά εντελώς νέους κινητήρες. Το νέο Clio είναι μακράν πιο προηγμένο από το προηγούμενο, διαθέτοντας κορυφαία για την κατηγορία συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και υπερπλήρες infotainment. Το αποτέλεσμα είναι ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο αλλά όχι επαναστατικό. Αυτό θέλει η Renault: να κεφαλαιοποιήσει την επιτυχία του απελθόντος μοντέλου με διάρκεια και επιμονή, χωρίς να αλλάζει τη φιλοσοφία του.

Ένα εκατοστό μικρότερο

Το Clio της δοκιμής μας φορά τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα TCe 100 με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ο οποίος αποδίδει για την ακρίβεια 101 άλογα. Τον έχουμε δει ήδη κάτω από το καπό του Nissan Micra. Όσο για την πλούσια έκδοση Intens, βρίσκεται ένα κλικ κάτω από τις κορυφαίες Initiale Paris και RS: διαθέτει στάνταρ φωτιστικά σώματα LED εμπρός-πίσω, μεγάλη οθόνη αφής 9,3 ιντσών (έξτρα) και υπερσύγχρονα βοηθήματα, όπως αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης με δυνατότητα αναγνώρισης πεζών και ποδηλατών, σύστημα ανάγνωσης οδικών σημάτων και διατήρησης της λωρίδας.

Ένα πακέτο ADAS που βελτιώνει την ασφάλεια και την άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις – που είναι και ο προορισμός ενός μικρομεσαίου σαν το Clio – αλλά και σε μεγάλα ταξίδια. Ανέκαθεν το Clio ήταν ταξιδιάρικο για την κατηγορία του και η κατανάλωσή του παραμένει ιδιαίτερα χαμηλή και στον αυτοκινητόδρομο όπως θα δούμε. Μόνο οι εσωτερικοί χώροι είναι κάπως περιορισμένοι και η έκπληξη είναι το ότι το αυτοκίνητο δεν έχει μεγαλώσει από την προηγούμενη γενιά. Αντίθετα, σε σχέση με εκείνη, το νέο Clio είναι πιο κοντό, πιο χαμηλό και με μικρότερο μεταξόνιο. Σίγουρα οι διαφορές είναι ελάχιστες – της τάξης του ενός εκατοστού σε όλες τις διαστάσεις – όμως με την πρώτη ματιά το αυτοκίνητο δείχνει πιο συμπαγές. Και λίγο πιο άγριο, ομολογουμένως, χάρη σε μικρές και καλόγουστες αισθητικές παρεμβάσεις που το καθιστούν και πιο ελκυστικό. Χωρίς να ξενίζουν ωστόσο.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι πιο εμφανείς.

Το ταμπλό είναι φτιαγμένο από μαλακά κυρίως και σκληρά πλαστικά και παρουσιάζει αρκετές καινοτομίες, με πρώτη την οθόνη που μοιάζει με tablet και στέκεται όρθια στο κέντρο. Μία υπερβολική ιδέα; Όχι ακριβώς. Από πρακτική άποψη είναι η ιδανική λύση όπως μπορείτε να δείτε στο σχετικό κεφάλαιο στις επόμενες σελίδες. Ένα μεγάλο κεφάλαιο ομολογουμένως μια και οι αρετές του Infotainment είναι πολλές και χάρη σε αυτές το Clio αναδεικνύεται σε ένα υπερσύγχρονο μικρό αυτοκίνητο. Σημαντικά βήματα έχουν γίνει και σε άλλους τομείς: στη θέση του κλασικού πίνακα οργάνων έχει τοποθετηθεί μία οθόνη 7 ιντσών πολλαπλών λειτουργιών η οποία μεταλλάσσεται ανάλογα με το στιλ οδήγησης.

Οι διακόπτες είναι τοποθετημένοι πιο εργονομικά από πριν: επιτέλους τα πλήκτρα του cruise control έχουν μεταφερθεί από την κεντρική κονσόλα στο τιμόνι. Όμως κάποιες εκκεντρικότητες τυπικά γαλλικές, όπως ο δορυφόρος με τις λειτουργίες το ηχοσυστήματος πίσω από το τιμόνι, έχουν παραμείνει ενώ θα έπρεπε να είχαν απαλειφθεί ή σχεδιαστεί εξαρχής. Πλήκτρα και διακόπτες θα μπορούσαν να είναι γενικά καλύτερα σχεδιασμένοι και με πιο ποιοτική αίσθηση. Παρά τις όποιες μικρές αστοχίες, η γενική αίσθηση είναι αποδεκτή. Οι εσωτερικοί χώροι είναι πρακτικά ίδιοι με του προηγούμενου Clio. Παρότι το πλαίσιο είναι εντελώς νέο, οι διαστάσεις έχουν μείνει εν γένει απαράλλαχτες και δίνουν πάντα έμφαση στους επιβάτες των μπροστινών καθισμάτων, όπου υπάρχει ευρυχωρία. Μόνο η κεντρική, ασύμμετρη κονσόλα ενοχλεί ελαφρώς το πόδι του συνεπιβάτη.

Πίσω, θα πρέπει να προσαρμοστείτε: η επικλινής οροφή κλέβει εκατοστά από τα κεφάλια των πίσω επιβατών ενώ αν τα μπροστινά καθίσματα είναι τραβηγμένα κάπως πίσω, δεν μπορείς να απλώσεις τα πόδια σου. Ίδιος με πριν έχει παραμείνει ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα πάντα 290 λίτρων και με μέτρια προσβασιμότητα λόγω του υψηλού χείλους. Όμως οι βαλίτσες σας – μεσαίου μεγέθους τουλάχιστον – θα χωρέσουν.

3 προγράμματα οδήγησης

Το Clio ήταν ανέκαθεν ευχάριστο στην οδήγηση και η πέμπτη του γενιά δεν αποτελεί εξαίρεση: είναι ευέλικτο στην πόλη και μπαίνει γρήγορα στη στροφή, σε προκαλεί για ταξίδι ενώ σε κατάλληλες συνθήκες είναι και διασκεδαστικό, χάρη στο ελαφρύ γενικά αλλά γρήγορο και ακριβές σύστημα διεύθυνσης. Επίσης, χάρη στο σύστημα Multi-Sense μπορείς να παίξεις διαμορφώνοντας το χαρακτήρα του. Τρία είναι τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης, Eco, Sport e My sense, καθένα από τα οποία ρυθμίζει με ιδιαίτερο τρόπο τον κινητήρα, το τιμόνι, τα όργανα, τον εσωτερικό φωτισμό αλλά και τον κλιματισμό. Με το που εξοικειωθείς με το αυτοκίνητο αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι διακρίνεται για την υγιή δυναμική συμπεριφορά του, όχι όμως και για τις απόλυτες επιδόσεις του.

Ο 3κύλινδρος κινητήρας έχει ομαλή λειτουργία και είναι αρκετά δυνατός για την κατηγορία του αυτοκινήτου, όμως οι τιμές επιτάχυνσης δεν ξεφεύγουν από το μέσο όρο. Αντίθετα, στις ρεπρίζ το Γαλλάκι δείχνει κάπως νωχελικό λόγω του χειροκίνητου κιβωτίου, το οποίο έχει καλή αίσθηση και κουμπώματα ακριβείας. Στην κίνηση της πόλης θα εκτιμήσετε τον πανάλαφρο συμπλέκτη με την κάπως μεγάλη διαδρομή. Γενικά, το αυτοκίνητο αποπνέει ομοιογένεια. Δεν του αρέσει τόσο να πηγαίνει γρήγορα αλλά έχει ωραία αίσθηση, εμπνέει εμπιστοσύνη, εντυπωσιάζει με τον τρόπο που στρίβει και είναι άνετο. Η ηχομόνωση είναι καλή ακόμη και σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου ενώ η ενδοτικότητα των αναρτήσεων είναι υπεράνω κριτικής. Μόνο οι πίσω επιβάτες θα αισθανθούν κάποιες απότομες ανωμαλίες του δρόμου. Τα φρένα είναι επίσης καλά, εκτός και αν η πρόσφυση δεν είναι ομοιογενής.

Πέρα από όλα αυτά, το Clio διακρίνεται και για τη χαμηλή του κατανάλωση: κατά μέσο όρο μετρήσαμε 6 λίτρα /100 χιλιόμετρα, μία ενδιαφέρουσα τιμή για την κατηγορία την οποία διατηρεί σε όλες τις συνθήκες κυκλοφορίας, από την πόλη μέχρι τον αυτοκινητόδρομο. Χάρη στο ρεζερβουάρ των 42 λίτρων, μπορείτε να υπολογίζετε σε αυτονομία μέχρι 700 χιλιόμετρα, η οποία εμπνέει εμπιστοσύνη και σε μεγάλα ταξίδια.

Εκεί που ξεχωρίζει όμως πραγματικά το νέο Clio είναι στην τεχνολογική του κατάρτιση: πέραν του cruise control το πακέτο των ADAS περιλαμβάνει παρακολούθηση των τυφλών γωνιών και διατήρηση της λωρίδας από τα 70 χλμ./ώρα και άνω. Ένα χρήσιμο βοήθημα, παρότι κάποιες φορές αντιδρά απότομα ώστε να κρατήσει το αυτοκίνητο μέσα στις διαγραμμίσεις. Για όποιον έχει υψηλότερες απαιτήσεις υπάρχει και η έκδοση TCe 130 με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, η οποία μπορεί να παραγγελθεί με ενεργό cruise control με λειτουργία Stop&Go και – σύντομα – με σύστημα LKA (διατήρησης λωρίδας). Χάρη στη συνεργασία των δύο αυτών βοηθημάτων το αυτοκίνητο προσφέρει ημιαυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2 και αυτό το φέρνει στην κορυφή της κατηγορίας του.

Το ταμπλό είναι χαρακτηριστικό λόγω της διακοσμητικής λωρίδας στο χρώμα του αμαξώματος και είναι επενδυμένο με μαλακά και εν μέρει σκληρά πλαστικά που είναι ευχάριστα στην αφή. 1. Τα πλήκτρα του cruise control και του περιοριστή ταχύτητας έχουν μεταφερθεί από την κεντρική κονσόλα εκεί που έπρεπε, στο τιμόνι. 2. Η ψηφιακή οθόνη των οργάνων των 7” διαθέτει τέσσερις απεικονίσεις: Eco, Comfort, Regular και Sport. 3. Το χωρίς κλειδί άνοιγμα των θυρών και η εκκίνηση του κινητήρα είναι στάνταρ εξοπλισμός: όπως και σε άλλα Renault στη θέση του κλειδιού υπάρχει μία πλαστική κάρτα με δική της υποδοχή στην κεντρική κονσόλα. 4. Η υποδοχή για το κινητό: κατά παραγγελία διατίθεται με επαγωγική (ασύρματη) φόρτιση.

Κορυφαίο Infotainment για την κατηγορία

Η έκδοση Intens διατίθεται με στάνταρ οθόνη 7”. Με το προαιρετικό πακέτο Navi 9,3″, μαζί με τη μεγάλη οθόνη 9,3 ιντσών και άλλες λειτουργίες, το Clio εφοδιάζεται με το σύστημα Easy Link, ένα από τα καλύτερα Infotainment της κατηγορίας. Εύκολο στη χρήση, το σύστημα βασίζεται σε μία όρθια οθόνη που θυμίζει tablet. Τα μενού που διαθέτει μπορούν να αποσυντονίσουν όποιον έχει συνηθίσει στις οριζόντιες οθόνες, όμως αυτά είναι λεπτομέρειες. Το περιβάλλον χρήστη είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε η επιφάνεια της οθόνης να είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμη σα να είναι χωρισμένη σε δύο μέρη. Πολυάριθμες είναι οι λειτουργίες του: το σύστημα πλοήγησης παρέχει πληροφορίες της Tom Tom για την κίνηση και για επικίνδυνες ζώνες σε πραγματικό χρόνο ενώ ενσωματώνει και δεδομένα της Google που ξεπερνούν τα 100 εκατομμύρια σε αριθμό (εστιατόρια, πρατήρια, ξενοδοχεία κτλ.). Το Easy Link είναι συμβατό με τις λειτουργίες Android Auto και Apple CarPlay – όπου βρίσκονται εφαρμογές όπως το WhatsApp και το Waze – και περνά άμεσα από το λογισμικό Renault σε εκείνο του smartphone και αντίστροφα. Επίσης, υπάρχει δορυφορικό ραδιόφωνο DAB, δυνατότητα αποθήκευσης προσωποποιημένων προφίλ οδηγών και λήψης widget και άλλων εφαρμογών. Το Infotainment μπορεί να ενημερωθεί και να κατεβάσει χάρτες πλοήγησης αυτόματα με χρήση δεδομένων του κινητού δωρεάν για τα πρώτα τρία χρόνια.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής δεν διέθετε το premium ηχοσύστημα της Bose. Μπορείτε να το παραγγείλετε από δύο προαιρετικά πακέτα και περιλαμβάνει οκτώ ηχεία και ένα subfwoofer. Εργονομικά δεν λείπουν κάποιες αστοχίες – όπως η απουσία περιστροφικού διακόπτη ρύθμισης της έντασης: στη θέση τους υπάρχουν εικονικά πλήκτρα αφής. Ο οδηγός μπορεί να ελέγχει το ηχοσύστημα από το δύσχρηστο επίσης δορυφόρο στο τιμόνι.

Εξωτερικά, το νέο Clio μοιάζει με εξέλιξη του προηγούμενου. Κι όμως, είναι ένα εντελώς νέο μοντέλο, το πρώτο που λανσάρει τη νέα ευέλικτη πλατφόρμα CMF-B, η οποία αποτελείται κατά 85% από νέα εξαρτήματα. Το νέο πλαίσιο είναι ελαφρύτερο μέχρι και 50 κιλά και βελτιωμένο σε θέματα παθητικής ασφάλειας, θορύβου και αεροδυναμικής. Η χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής έχει ενισχύσει το σασί σε περίπτωση σύγκρουσης ενώ η μελετημένη αεροδυναμικά σχεδίαση του δαπέδου συμβάλλει στη μείωση του συντελεστή Cx κατά 0,02. Επιπλέον, η ηχομόνωση του χώρου του κινητήρα περιορίζει τη στάθμη θορύβου στην καμπίνα. Το νέο πλαίσιο έχει σχεδιαστεί ώστε να υποδεχτεί άμεσα το υβριδικό κινητήριο σύστημα E-Tech που εξέλιξε από μόνη της η Renault, καθώς και συστήματα ADAS που χαρίζουν στο αυτοκίνητο δυνατότητες υποβοήθησης της οδήγησης επιπέδου 2. Ο 3κύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας του ενός λίτρου με τους 101 ίππους, είχε κάνει ήδη το ντεμπούτο του στο Nissan Micra. Διακρίνεται για την ιδιαίτερη τεχνολογία του καθώς διαθέτει παραδοσιακά συστήματα, όπως έμμεσο ψεκασμό βενζίνης και μετατροπέα φάσης μόνο στον εκκεντροφόρο εισαγωγής σε συνδυασμό με ακριβές λύσεις, όπως ηλεκτρική βαλβίδα εκτόνωσης του turbo (wastegate) και αυλό εξαγωγής ενσωματωμένο στην κυλινδροκεφαλή. Άλλες ιδιαιτερότητες του κινητήρα με το αλουμινένιο μπλοκ, είναι η επίστρωση Bore Spray Coating των κυλίνδρων που χαρίζει φινίρισμα καθρέπτη στο εσωτερικό τους για περιορισμό του βάρους και των τριβών.

ΑΙΣΘΗΤΗ ΠΡΟΟΔΟΣ

Η Renault αποφάσισε να αλλάξει φιλοσοφία και να ποντάρει σε ξεκάθαρη βελτίωση της ποιότητας για την πέμπτη γενιά του Clio. Το αμάξωμα, πράγματι, είναι καλοφτιαγμένο και δεν παρουσιάζει ατέλειες, ούτε στην συναρμολόγηση, ούτε στη βαφή, η οποία διαθέτει διάφανο βερνίκι ακόμη και σε κρυφά σημεία μέσα στο διαμέρισμα του κινητήρα. Όμως τη μεγάλη διαφορά μπορούμε να τη δούμε στο εσωτερικό, ξεκινώντας από το ταμπλό το οποίο τώρα είναι επενδυμένο εξ’ ολοκλήρου σχεδόν με απορροφητικά υλικά. Οι διακόπτες είναι σχεδιασμένοι από την αρχή μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Παράδειγμα, οι περιστροφικοί διακόπτες του κλιματισμού, η κορνίζα του πλήκτρου start και τα πλήκτρα τηλεχειρισμού του ραδιοφώνου. Καλοφτιαγμένα και όμορφα είναι τα καθίσματα ενώ ο χώρος αποσκευών είναι πλήρως επενδυμένος με μοκέτα και διαθέτει ειδικά άγκιστρα για τη συγκράτηση των αποσκευών.

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

  • Η συναρμολόγηση του αμαξώματος είναι καλή και αυτό φαίνεται σε σημεία όπως η συναρμογή του φτερού με την πίσω πόρτα.
  • Τα καθίσματα είναι καλοφτιαγμένα μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια: υπάρχει προεξοχή στην περιοχή του μοχλού ρύθμισης του ύψους που προστατεύει το πλαστικό κάλυμμα.

ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

  • Ένα πλαστικό κάλυμμα αριστερά στο ταμπλό είναι άσχημα συναρμολογημένο.
  • Με εξαίρεση το χώρο φόρτισης του κινητού που διαθέτει ελαστική βάση, όλες οι άλλες θήκες δεν έχουν μονωτική επένδυση που να αποτρέπει τους θορύβους.

Το νέο Clio είναι ένα ασφαλές και αξιόπιστο αυτοκίνητο. Δεν αυτοπροσδιορίζεται ως σπορ κατασκευή, όμως έχει όλα τα εφόδια για να είναι απολαυστικό στην οδήγηση, κάτι που δεν είναι δεδομένο στην κατηγορία του. Πέρα από τη μελετημένη ρύθμιση των ηλεκτρονικών, τα οποία επεμβαίνουν άμεσα και διακριτικά σε όλες τις συνθήκες, το γαλλικό σουπερμίνι διακρίνεται για το χαρακτήρα και για την επάρκειά του στις δοκιμές του Βαϊράνο: συγκεκριμένα επιδεικνύει ευελιξία στις αλλαγές κατεύθυνσης, όπου αντιδρά ισορροπημένα χάρη στη σωστή σχεδίαση του πίσω άξονα, που βοηθά σε όλους τους ελιγμούς. Ένα καλοσχεδιασμένο αυτοκίνητο δηλαδή με υγιή συμπεριφορά. Το σύστημα διεύθυνσης επίσης έλαμψε στη δοκιμή: παρότι ελαφρύ, κάτι που επηρεάζει ελαφρώς την αίσθηση, το τιμόνι είναι γρήγορο και ακριβές.

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ★★★★

Ο οδηγός κάθεται στα 51 εκ. από το έδαφος (2 εκ. ψηλότερα απ’ ό,τι στο προηγούμενο Clio). Τα καθίσματα είναι επενδυμένα με ύφασμα και οικολογική δερματίνη και ρυθμίζονται χειροκίνητα. Το τιμόνι ρυθμίζεται σε δύο άξονες και οι ζώνες στο ύψος.

ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΑ & ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ ★★★

Το εντυπωσιακό εσωτερικό έχει και καλύτερη εργονομία διακοπτών, αν και δεν λείπουν κάποιες αστοχίες. Δύσχρηστος είναι και απαρχαιωμένος πλέον ο δορυφόρος του ραδιοφώνου στο τιμόνι.

ΟΡΓΑΝΑ ★★★★

Το νέο Clio εγκαταλείπει οριστικά τα αναλογικά όργανα. Η οθόνη πολλαπλών λειτουργιών είναι πλήρης, διαθέτοντας πλήθος ενδείξεων και τέσσερις διαφορετικές απεικονίσεις ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης στο Multi-Sense.

INFOTAINMENT ★★★★

Το αν σας αρέσει ή όχι η όρθια οθόνη αφής είναι θέμα γούστου, όμως η πληθώρα λειτουργιών και η εργονομία της είναι υπεράνω κριτικής: ένα πλήρες και υπερσύγχρονο Infotainment, δηλαδή ένα από τα καλύτερα στην κατηγορία.

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ ★★★★

Το αυτόματο σύστημα που ήταν στάνταρ στην έκδοση της δοκιμής, αποδείχτηκε αποτελεσματικό και ακριβές στη διατήρηση της θερμοκρασίας. Οι αεραγωγοί ανοιγοκλείνουν, ενώ όλα γίνονται εύκολα από τους αντίστοιχους διακόπτες.

ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ ★★★

Η ορατότητα του δρόμου είναι εν γένει καλή αν και στις στροφές η μπροστινή κολόνα ενίοτε ενοχλεί. Πίσω δεν υπάρχουν προβλήματα χάρη στις κάμερες παρκαρίσματος 360°.

ΦΙΝΙΡΙΣΜΑ ★★★★

Η ποιότητα κατασκευής του νέου Clio είναι σημαντικά βελτιωμένη. Τόσο τα υλικά όσο και η συναρμολόγηση έχουν προσεχθεί περισσότερο από ποτέ.

ΑΞΕΣΟΥΑΡ ★★★★

Το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε τα πάντα: χάρη στον πλούσιο – βασικό ή προαιρετικό – εξοπλισμό της, η έκδοση Intens είναι εντυπωσιακή στο μάτι και πλούσια σε τεχνολογία όσο ελάχιστα αυτοκίνητα της κατηγορίας.

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ/ADAS ★★★★

Υψηλού επιπέδου: περιλαμβάνει διατήρηση λωρίδας, cruise control, έλεγχο τυφλών γωνιών, full LED φώτα με ενεργούς προβολείς ομίχλης και αυτόματη πέδηση με δυνατότητα αναγνώρισης πεζών και ποδηλατών.

ΧΩΡΟΙ ★★★

Η πρόσβαση είναι εύκολη και οι εσωτερικές διαστάσεις δεν έχουν αλλάξει. Μπροστά υπάρχει χώρος για άνετο ταξίδι ενώ πίσω απαιτούνται κάποιοι συμβιβασμοί.

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ ★★★

Έχει τετραγωνισμένο σχήμα οπότε τα 290 λίτρα επαρκούν για – όχι πολύ μεγάλα – ταξίδια. Ρίχνοντας το πίσω κάθισμα μπροστά ο χώρος αυξάνεται σημαντικά. Κρίμα για το σκαλοπάτι και το ψηλό χείλος της πίσω πόρτας.

ΑΝΕΣΗ ★★★★

Η ηχομόνωση της καμπίνας είναι καλή με αποτέλεσμα χαμηλό επίπεδο θορύβου ακόμη και στον αυτοκινητόδρομο. Οι μπροστινές αναρτήσεις είναι αποτελεσματικές, όμως οι πίσω αισθάνονται ιδιαίτερα τις μικρές ανωμαλίες. Το Start&Stop έχει βελτιωθεί αλλά δεν είναι άρτιο στη λειτουργία του.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ★★★

Χωρίς να ποντάρει στις επιδόσεις, ο 3κύλινδρος της Renault-Nissan είναι έμπιστος σύντροφος ενός αυτοκινήτου για όλες τις δουλειές όπως το Clio. Και οικονομικός. Δεν λείπουν κάποιοι κραδασμοί στο ρελαντί.

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ★★★

Αξιοπρεπής, στο μέσο όρο της κατηγορίας. Δεν είναι αυτοκίνητο επιδόσεων το γαλλικό σουπερμίνι: για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 11,3 δλ.

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ ★★★

Δεν είναι το πιο ζωντανό αυτοκίνητο της κατηγορίας, ούτε εντυπωσιάζει με τις ρεπρίζ του, όμως επιταχύνει σταθερά. Με δεδομένο το χειροκίνητο κιβώτιο, αυτό είναι αναμενόμενο.

ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ ★★★★

Είναι εύχρηστο παρά τον κάπως μεγάλο επιλογέα. Σκληρό στα κουμπώματα αλλά ακριβές, το 5τάχυτο κιβώτιο ενδείκνυται για χρήση πόλης χάρη στο ελαφρύ πεντάλ του συμπλέκτη. Στον αυτοκινητόδρομο θα ήταν καλοδεχούμενη μία 6η σχέση.

ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ★★★★

Καλό τιμόνι, αρκετά γρήγορο και ακριβές στις μικρές διορθώσεις. Έχει κάπως ελαφριά αίσθηση ακόμη και στο πρόγραμμα Sport και αυτό φιλτράρει την πληροφορία που περνά στον οδηγό.

ΦΡΕΝΑ ★★★

Έχουν σωστές διαστάσεις και αποδίδουν καλά εξασφαλίζοντας ικανοποιητικές αποστάσεις ακινητοποίησης ακόμη κι όταν δοκιμαστούν σκληρά. Οι αποστάσεις μεγαλώνουν δραματικά σε χαμηλή και ανομοιογενή πρόσφυση.

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ★★★★

Ένα τίμιο αυτοκίνητο, ευέλικτο και έμπιστο με σωστά ρυθμισμένα συστήματα ηλεκτρονικού ελέγχου. Είναι σβέλτο και συγκροτημένο στην είσοδο της στροφής και ανταπεξέρχεται στη σπορ οδήγηση, στα πλαίσια πάντα της κατηγορίας.

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ★★★★

6 λίτρα κατά μέσο όρο είναι μία ενδιαφέρουσα τιμή που αντανακλά τη χαμηλή κατανάλωση σε όλες τις συνθήκες και την εν γένει καλή σχεδίαση. Η αυτονομία είναι επαρκής και για μεγάλα ταξίδια χάρη στο ρεζερβουάρ των 42 λίτρων.

ΥΠΕΡ

Ομοιογενής συμπεριφορά. Εύκολο και διασκεδαστικό στην οδήγηση, περισσότερο για το νεύρο και την ευελιξία του παρά για τις απόλυτες επιδόσεις. Και οικονομικό. Ταξιδεύεις καλά με το Clio. Infotainment. Καλά σχεδιασμένο, σύγχρονο, πλούσιο σε λειτουργίες και πρακτικό στη χρήση: τι άλλο να ζητήσει κανείς;

ΚΑΤΑ

Φρένα. Οι αποστάσεις ακινητοποίησης μεγαλώνουν υπερβολικά σε συνθήκες που απαιτούν ομοιογένεια παρά δύναμη από το σύστημα.

Χώρος στο πίσω κάθισμα. Λείπει ο χώρος για τα κεφάλια των επιβατών αλλά και για τα πόδια όταν οι μπροστινοί τραβήξουν τα καθίσματα πίσω.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο