AUTOTYPOS BY QUATTRORUOTE

Η MINI σχεδιάζει ηλεκτροκίνητη πλατφόρμα για μικρά αυτοκίνητα

i-mini-schediazei-ilektrokiniti-platforma-gia-mikra-aftokinita-494536

Το όνομα της MINI ήταν κάποτε πολύ της μόδας και όλα δείχνουν πως αυτό θα γίνει ξανά. Η θυγατρική της BMW σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα μικρό, ηλεκτροκίνητο μοντέλο, βασισμένο σε μία νέα πλατφόρμα.

Πολλοί είναι αυτοί, που θυμούνται ακόμη ότι η MINI ήταν κάποτε μία μάρκα με αυτοκίνητα, που έφεραν το όνομά της απολύτως δικαιολογημένα. Βέβαια, ο λόγος γίνεται για την εποχή, που δεν υπήρχαν ακόμη μοντέλα, όπως το Countryman ή το 5θυρο hatchback, τα οποία είναι μεγάλου μεγέθους. Οι φίλοι της παράδοσης, φυσικά, μπορούν κιόλας να… πανηγυρίζουν, αφού η MINI θα μπορούσε κάλλιστα να φέρει ξανά στην αγορά ένα μικρό αυτοκίνητο. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της φίρμας, Bernd Köber, είναι δυνατόν να κατασκευαστεί ένα αυτοκίνητο, του οποίου οι εσωτερικές διαστάσεις μπορούν να είναι εξίσου μεγάλες με τις εξωτερικές, τη στιγμή, μάλιστα, που στην υπόθεση εμπλέκεται η ηλεκτροκίνηση.

Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία της υπόθεσης έχει να κάνει με το ότι η MINI δεν έχει σκοπό να χρησιμοποιήσει μία ήδη υπάρχουσα πλατφόρμα, αλλά μία νέα, που θα κατασκευάσει η ίδια. Η έναρξη της παραγωγής τοποθετείται χρονικά στο 2022 και θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με την κινεζική Great Wall Motors, με την οποία θα δημιουργηθεί μία κοινοπραξία. Η αυτονομία του νέου μοντέλου υπολογίζεται πως θα φτάνει το πολύ τα 240 χλμ. Άλλωστε, οι κάτοχοι των MINI δε θα χρειάζονταν μεγαλύτερη, σύμφωνα και με τον κύριο Köber.

Πρόκειται για το MINI Rocketman;

Αν επιστρέψουμε πίσω στο χρόνο και συγκεκριμένα στο 2011, τότε θα συναντήσουμε το ηλεκτροκίνητο πρωτότυπο MINI Rocketman, που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Βέβαια, το μικρό ηλεκτροκίνητο μοντέλο δεν έφτασε ποτέ στην παραγωγή, ωστόσο με βάση τις διαστάσεις του δεν αποκλείεται να έχουμε την… αναγέννηση αυτού του project. Πάντως, η ιδέα της κατασκευής ενός νέου ηλεκτροκίνητου για την παγκόσμια αγορά από μία κινεζική, συμμαχική εταιρεία δεν είναι νέα. Άλλωστε, και το ηλεκτροκίνητο Smart θα κατασκευάζεται μελλοντικά από τον εταίρο της Daimler στην Κίνα, την Geely.

Η Great Wall Motors, από την πλευρά της, είχε ήδη μια πλατφόρμα κρυμμένη στο… μανίκι της. Ονομάζεται ΜΕ και πάνω της βασίζεται το μοντέλο Ora R1. Το ηλεκτροκίνητο μοντέλο θα εξοπλιστεί με μία μπαταρία έως και 33 kWh, η ισχύς τα είναι 48 ίπποι και θα είναι σε θέση να επιταχύνει το μικρό μοντέλο έως και τα 100 χλμ./ώρα. Θα είναι κατά 40 εκατοστά πιο κοντό σε μήκος από ένα MINI Cooper, κάπως πιο στενό και πιο χαμηλό. Το Ora R1 είναι διαθέσιμο στην Κίνα μεν από 7.600 ευρώ, αλλά ένα MINI στην Ευρώπη με τέτοια τιμή δύσκολα θα προκύψει…

car-prices
google-news
Tags
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο