AUTOTYPOS BY QUATTRORUOTE

Παρουσίαση: To νέο Renault Zoe

parousiasi-to-neo-renault-zoe-509589

Το ηλεκτρικό μίνι μοντέλο της Renault εισέρχεται σε διαδικασία αναβάθμισης. Εκτός από το φρέσκιας σχεδίασης εσωτερικό, ντεμπούτο κάνει ένας πιο ισχυρός κινητήρας και μία μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία. Αποτέλεσμα η αυτονομία να φτάνει σχεδόν τα 400 χλμ.

Με σχεδόν έξι χρόνια παρουσίας στην αγορά, το Renault Zoe μπορεί να θεωρηθεί κάλλιστα ως βετεράνος στην κατηγορία των μικρών ηλεκτρικών οχημάτων. Όμως, με την αναμενόμενη άφιξη των ηλεκτρικών εκδόσεων τόσο του νέου Opel Corsa-e, όσο και του Peugeot e-208, τα οποία αναμένεται να δώσουν νέο ενδιαφέρον, οι άνθρωποι της γαλλικής φίρμας αποφάσισαν να αναβαθμίσουν το μοντέλο τους. Όχι τόσο στην εμφάνισή του, που περιορίζεται στη νέα εμπρός μάσκα και στα τεχνολογίας LED φωτιστικά σώματα, όσο στην υιοθέτηση ενός ισχυρότερου ηλεκτρικού μοτέρ στην έκδοση R135 με ισχύ 136 ίππων.

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ 150 ΧΛΜ, ΜΕΣΑ ΣΕ 30 ΛΕΠΤΑ

Σε τεχνικό επίπεδο τώρα, το ανανενωμένο Zoe διαθέτει μεγαλύτερη αυτονομία, με μπαταρία 52 kWh (ιδίου μεγέθους προκειμένου να μην καταλαμβάνει περαιτέρω χώρο) που υπόσχεται έως και 390 χλμ στον κύκλο δοκιμών του WLTP (μεγαλύτερη κατά 20% σε σχέση με αυτή που προσφέρει η μπαταρία των 40 kWh). Επίσης, το μικρό γαλλικό πόλης προσφέρει περισσότερες επιλογές επαναφόρτισης χάρη στη δυνατότητα φόρτισης και μέσω ρεύματος συνεχούς τάσης (DC μέχρι 50 kW). Αυτό σημαίνει ότι με φόρτιση 30 λεπτών της ώρας, προσφέρει αυτονομία έως και 150 χλμ. Στην μείωση του άγχους του οδηγού, σε ότι αφορά την αυτονομία, συμβάλλει ουσιαστικά και το σύστημα «B mode», το οποίο ενεργοποιεί τη λειτουργία του ενός πεντάλ, καθώς το αυτοκίνητο επιβραδύνει σημαντικά ταχύτερα από ό, τι πριν, μόλις ο οδηγός αφήσει το πόδιο του από το πεντάλ γκαζιού.

Το φυσικό περιβάλλον του Zoe είναι βέβαια οι διαδρομές σε αστικό περιβάλλον, ενώ παράλληλα προσφέρει αρκετή οδηγική απόλαυση και σε διαδρομές με στροφές, χάρη στο εξαιρετικό set up της ανάρτησης, σε σχέση με το πλαίσιο, χωρίς να χάνεται η άνεση, ενώ η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός είναι αντίθετη με ένα αυτοκίνητο βάρους 1.500 κιλών. Πλέον, η σκληρή ενδοτικότητα της ανάρτησης όταν οι τροχοί έπεφταν σε μεγάλες ανωμαλίες, ανήκει στο παρελθόν. Σίγουρα η αίσθηση της επιτάχυνσης δεν είναι αντίστοιχη ενός σπορ μοντέλου, αλλά δεν θα αφήσει κανένα παράπονο. Αξιοσημείωτη είναι και η βελτίωση σε ότι αφορά το επίπεδο θορύβου κύλισης στο εσωτερικό, το οποίο έχει ανανεωθεί σε υλικά και εξοπλισμό. Το νέο σύστημα ψυχαγωγίας Easy Link συνδυάζεται με μία κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής 9,3 ιντσών, ενώ δεν λείπουν τα πρωτόκολλα Apple CarPlay και Android Auto, με το τελευταίο να βρίσκει τα πλησιέστερα σημεία φόρτισης κατά την επιλεγμένη διαδρομή. Επιγραμματικά αναφέρουμε ότι οι τιμές στην ιταλική αγορά ξεκινούν από τα 25.900 ευρώ για τη βασική Experience και 29.300 ευρώ για την έκδοση Intens. Στην ελληνική αγορά το αναβαθμισμένο Zoe θα έρθει την επόμενη χρονιά.

ΙΔΙΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΙΣΧΥΣ

Η μπαταρία Z.E. 50 που διαθέτει το Zoe κατασκευάζεται από την κορεατική LG Chem. Στην αναβαθμισμένη έκδοσή της διαθέτει διαφορετική σχεδίαση, αλλά και τοποθέτηση των στοιχείων. Το αποτύπωμα παραμένει ίδιο, για να διατηρηθεί ο όγκος του χώρου αποσκευών (338/1.225 λίτρα), αλλά η χωρητικότητα έχει αυξηθεί από τις 40 στις 52 kWh. Ο ηλεκτρικός κινητήρας των 136 ίππων βελτίωσε τους χρόνους των ρεπρίζ (δύο δευτερόλεπτα ταχύτερο για το 80-120 χλμ./ώρα), ενώ για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 9,5 δευτερόλεπτα. Αναβαθμίσεις έχει δεχθεί και το σύστημα πέδησης, με στάνταρ τα πίσω δισκόφρενα, ενώ οι ζάντες είναι πλέον 16 ιντσών.

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο